Knutselen met baby's


#1

Hallo allemaal,
Ik doe de opleiding SPW3 en zit in mijn laatste jaar. Ik loop stage bij een babygroep van 0 tot 18 maanden. Ik wil graag activiteiten doen met de baby’s maar ik vind het moeilijk om te bedenken. Ik heb hier al even rondgekeken en heb toen al aardig wat topics hierover gezien met ideeen. Alleen wil ik graag knutselen met baby’s, maar wat kunnen die kleintjes al knutselen? Iemand leuke ideeen?

-xxx-


#2

Onze jongste is nu 18 maanden en hij vind het heerlijk om met verf te kliederen. Zo heeft hij net op het kdv een papieren rand mogen bekliederen waar daarna weer een pietenmuts van is gemaakt door de leidsters. Thuis heb ik voor hem speciale stiften die je overal gemakkelijk weer uit krijgt en die niet zo snel stuk gaan, daar kan hij heel soms ook wel eens mee kliederen maar hij vind dat minder interessant, maar dat de ene voor de andere natuurlijk.


#3

Kinderverf, wat goed uit te wassen is en kliederen maar.
Ook vinden ouders het vaak leuk als je van het kindje op verschillende leeftijden een hand en voet afdrukje maakt.
Muziek doet het ook altijd goed.
Met verf is echt veel te doen. Je kunt ze ook in de badkamer zetten en de muur later bekliederen (alleen de badkamer).
Of een groot doek op de grond met een kindje in een oud rompertje en dan lekker rollebollen in de verf.

Groetjes Wiets


#4

hallo
ik doe stage in een kinderdag verblijf en dit jaar moet ik misschien bij baby’s staan.
weten jullie misschien een activiteit die je bij baby’s kan doen?

graag antwoord

ps. een vraagje. kunnen baby’s verven? als je ze helpt uiteraart e


#5

Verven is inderdaad 1 van de weinige dingen die ze dan zelf al kunnen!
Wat bakmamma zegt kan ook wel, maar dat doe je met een baby. Geen idee of je dat misschien ook bedoeld hoor.
Verven is hier wel altijd favoriet ook!


#6

Ik heb een artikel gevonden waar allemaal leuke activiteiten in staan met baby’s. misschien heb je er iets aan. http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/69176-activiteiten-met-uw-baby.html