Dysmatuur


#1

Ten eertse…plaats ik dit bericht hier goed?

Sefke was een dysmatuur van bijna 4 pond.
Nu ben ik 28wk zwanger, en deze baby is weer te klein!
Zijn er moeders hier die ook 2 dysmatuurtjes hadden?
Of is er nog hoop voor ons, dat deze beeb wel nog gaat groeien?
Sefke stopte met 28wk met groeien, kwam 20 gram aan in 2wk, en viel op het laatst zelfs af in mijn uikje.
Met 30wk bewoog hij niet meer. En zijn hartje was erg zwak.
Het was een vreselijke tijd.
Ik heb in het ziekenhuis al aan gegeven, dat als het weer zo moet, dat ze hem maar halen, en niet pas met 38wk!!!


#2

Ja hoor, je berichtje staat goed.
Onze Evianne was 10 dagen over tijd en Jessin 12 dagen ober tijd, dus ik kan deze ervaring niet met je delen. Hoop natuurlijk voor je dat alles beter zal verlopen dan de eerste keer en jullie er allemaal gezond en wel goed doorheen komen.


#3

Sorry ook geen ervaring met dysmature kindertje, Lsia was maar 10 dagen te vroeg en Cas kwam op de uitgerekende datum.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)


#4

Sorry geen ervaring mee, maar sterkte in elk geval.

Groetjes Wiets


#5

Mhmmm…wel jammer dat niemand er ervaring mee heeft…



#6

dylan werd met 38 weken geboren was 44 cm en 2700 gram

kaitlyn werd met 37 weken geboren en was 3425 gram en 50 cm

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#7
quote:
Ten eertse....plaats ik dit bericht hier goed?

Sefke was een dysmatuur van bijna 4 pond.
Nu ben ik 28wk zwanger, en deze baby is weer te klein!
Zijn er moeders hier die ook 2 dysmatuurtjes hadden?
Of is er nog hoop voor ons, dat deze beeb wel nog gaat groeien?
Sefke stopte met 28wk met groeien, kwam 20 gram aan in 2wk, en viel op het laatst zelfs af in mijn uikje.
Met 30wk bewoog hij niet meer. En zijn hartje was erg zwak.
Het was een vreselijke tijd.
Ik heb in het ziekenhuis al aan gegeven, dat als het weer zo moet, dat ze hem maar halen, en niet pas met 38wk!!!


k.c. ligeon


#8

Hoi,
Ik heb ongeveer de zelfde ervaring als jou ik ben 2 jaar geleden bevallen van een zoon met 37 weken en hij woog 2295 gr. (dismatuur dus) ik ben nu 32 weken zwanger en mn meisje weegt maar 1500 gr. Bij mn zoon had ik in de laatste 2 maanden last van pre-eclampsie mijn bloeddruk bleef stijgen ook hadden de artsen geconstateerd dat de doorbloeding naar mijn placenta niet optimaal was dat was dus de reden. Van deze zwangersschap kunnen ze nog niks zeggen 12 oktober heb ik weer een afspraak en dan horen we meer.
Het enige wat ik je kan meegeven is ga je zelf niks vewijten en geef de moed niet op probeer zo gezond mogelijk te eten. God zij dank we zitten in een verder stadium ik heb vehalen gelezen waarbij het mis is gegaan. Succes.

k.c. ligeon


#9

Wat vervelend dat de 2de weer een dysmatuurtje is, ik heb hetzelde gehad, mijn dochter was voldragen maar 2490 gram en 45 centimeter wat later afzakte naar 2150 gram. Mijn zoontje was ook dysmatuur en daarnaast nog eens prematuur ( 35 weken). hij woog 1910 gram en 40 centimeter bij de geboorte, inmiddels is mijn oudste 6 en 30 kilo, mijn jongste is bijna 8 maand en 7600 gram,

Ik weet hoe angstig het kan zijn, elke week weer naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of ze gegroeid zijn, ik wens je dan ook heel veel sterkte en hoop dat alles goed gaat.

Liefs Helena


#10

Heb er ook geen ervaring mee …

Wel heb ik met 30 weken een extra echo gehad omdat de groei van de kleine toen minimaal was. Maar toen ik met 41 weken bevallen ben… was onze boy ruim 7,5 pond. Dus ben weer gaan groeien…

Hoop dat het allemaal goed mag gaan…

Houden jullie ons op de hoogte?

Sterkte


#11

uhm… wat is het verschil tussen prematuur en dysmatuur?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#12

@ Inge. Een prematuur is een kindje dat te vroeg geboren is. Zoals Bo en een dysmatuur is een volgdragen maar niet volgroeid kindje. Dus heel erg klein over het algemeen. Ik was zelf een dysmaytuur. 12 dagen te laat geboren, maar toch maar 44 cm en 1900 gram. Ik was na de 7e maand niet meer gegroeid.

Groetjes,

Michèle


#13

Prematuur is geboren voor 37 weken dus te vroeg geboren, Dysmatuur is geboren met een te laag geboortegewicht, baby’s die extreem te vroeg geboren worden worden voor 28 weken word het Immatuur genoemd


#14

Heel interessant al die weetjes maar er wordt gereageerd op een topic van 2 jaar oud. Inmiddels zullen die kids wel op gewicht zijn denk ik?

Groetjes van Christa


#15

hahahaha … dat had ik helemaal niet gezien… blond? Nee!

Nou hopelijk is het allemaal goed gegaan met die kindjes en zijn ze nu rond en gezond…


#16

nee als de topic weer bovenaan staat kijk ik ook niet naar de datum hoor
dus nee mini boy heeft niks met blond te maken

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker