Heeft iemand een kado-idee 40 jaar huwelijksfeest?


#1

Mijn ouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd en mijn zussen en ik zijn nog steeds niet uit een kado.

Een foto van de kinderen en kleinkinderen willen we pas doen als ze er allemaal zijn, een luchtballonvaart is niet blijven, ze gaan al tig keer per jaar op vakantie dus zoiets is ook niet ‘bijzonder’ genoeg, voor verjaardagen hebben ze al een tuinbeelden gekregen. We willen toch iets anders geven dan we met verjaar-en feestdagen doen.

Heeft iemand een origineel idee?


#2

Verzin, verzin, verzin…denk, denk, denk…
Kijk eens op www.vanharte.nl daar staan ook kado-ideeën op.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).


#3

mijn schoonouders zijn dit jaar vijftig jaar getrouwd en wij hebben met de kinderen en aanhang besproken dat je naar blokker gaan naar de nadorst en oudhollandse spelen gaan doen en me man verzorigt de muziek en we doen het van 3 uur tot negen ivm de kleinkinderen messchien breng ik je op een idee succes

groetjes marielle mama van tanja


#4

Je wil dus iets blijvends?
Anders zou je een bijv. op de feestdag een vliegtuigje kunnen laten overvliegen met zo’n tekst erachter…

Met mijn ouders hadden we een aantal jaren geleden hetzelfde “probleem”
We hebben toen door een bevriend iemand een schilderij laten maken van mijn ouders (van hun trouwfoto dus) met A’dam op de achtergrond.
Was best mooi geworden alleen achteraf zou ik het niet nog een keer doen.

Wat mij wel onwijs leuk leek was om een donkergroene Volkswagen Kever te vinden.
Dat was namelijk de eerste auto van mijn vader en hij haalde mijn moeder er altijd mee op in hun verkeringstijd.
Ze hebben er leuke herinneringen aan, auto is heel speciaal voor hun.

Maar goed, na heel veel zoeken (zelfs oproepje op tv destijds!) kon ik zo’n auto niet vinden.
Anders hadden we ze graag in die auto naar de feestlocatie willen rijden…

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een andere kleur VW Kever.
Op de voorkant van de auto lag hun bruidsboeket.
Dat had ik laten namaken van een trouwfoto.
In de auto kregen ze een mooi gedicht.

Was op zich een groot succes!

Weet je niet iets speciaals van jouw ouders?
Waar ze bijzondere herinneringen aan hebben?
Misschien kan je daar dan (net als ik destijds) iets mee doen…

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 21 Mar 2005 08:35:03


#5

Mijn ouders geven zelf al een feest en in mijn leven heb ik al genoeg oudhollandse spelletjes gedaan, dus de tip van Marielle gaat niet door voor mij. Veel plezier in Blokker, wist je dat dat vlak bij mij ligt?

Een schilderij van hun trouwfoto? Ik vind dat eigenlijk wel een leuk idee en dan in een veld met tulpen want mijn vader was tuinder.

Ik zal ook even op vanharte.nl kijken.

Bedankt voor jullie reakties, als iemand nog meer tips heeft, hou ik me aanbevolen.