Druk druk druk


#1

Al vanaf maandag ochtend toen onze wekker ging, en Noah wakker werd, is hij helemaal hyper… Daarom mag sochtends ook niet direct meer de tv aan, krijgt hij alleen nog snoepjes zonder zoet en kleurstoffen want daar word hij ook druk van, en van chocolade helemaaaaaaaaaaal…
Nu is hij dus al vanaf maandag ontzettend druk.
Ik kan 100 keer zeggen, Noah doe eens rustig, Noah ruim je speelgoed eens op, en op alles heeft meneer een grote mond, dat ik het zelf maar op moet ruimen, of hij schreeuwt tegen zichzelf “NOAH RUSTIG NUUUUUUUUUU”.
Ik kan helemaal niks met hem beginnen.
Hij ligt om 7uur in bed, en slaapt pas tegen een uur of half 10.
Hij huilt om de kleinste dingen, en is best jaloers aan t worden op Joël, die nu aan t kruipen is.

Daar word hij uiteraard voor gestraft, en voor de goede dingen beloond.
Ik heb door hem al 2dagen lang erge hoofdpijn, omdat ik hem gewoon weg niet wil slaan, of continu op hem wil blijven mopperen.

Ik weet echt even niet meer wat ik met hem moet doen!
Niks lijkt te werken…

Hebben jullie tips voor me?

Liefs, Melanie


#2

Slaapt hij 's middags nog?? Toen morgan 's avonds zo slecht in slaap viel hebben we haar 's middags wakker gehouden. Nu slaapt ze trouwens wel weer hoor, maar misschien heeft noah even wat minder nodig.

Enne het weer speelt ook geen goede rol hoor, hier ook een drukker meisje enne een mamma met hoofdpijn. Dit omdat de wisselingen van het weer echt niet opschieten zo.

Probeer zelf rustig te blijven, soms makkelijker gezegd dan gedaan, maar jouw spanning speelt dan ook weer een rol. Enne het gaat over hoor

Groetjes,

Michèle


#3

Hier ook eentje die flink aan het peuterpuberen is!
Het heeft hier te maken met het weer, maar vooral omdat ik nu thuis ben, en dan kan hij me eens flink uitproberen!
Heeft Noah toevallig ook net vakantie of is het ritme anders?

Liefs, Anne


#4

Ik zeg het wel eens vaker:
Het Oei ik groei boek kan rustig nog een poos doorgaan
met zijn sprongetjesschema.
Volgens mij is dit er namelijk ook zo een.

Een troost: het gaat weer over ook.
Volhouden, en in plaats van straffen en belonen
kun je misschien wat meer berusten en negeren.

M.


#5

Als ik deze week had moeten behangen had ik een beste laag behang gehad. Je kunt net zo goed tegen de muren praten want ze doen er toch niets mee. Behalve vandaag (heerlijk)
Het komt bij Marijn ook van het binnen moeten zitten als het regent. Dan kan hij zijn energie niet kwijt
Dat van dat tot half 10 wakker zijn hebben we gelukkig 2 week geleden afgesloten. Janken en aanstellen tijdrekken tot in sint juttemus pff erg vermoeiend maar maar het was ineens over.
Ik dacht dat naarmate ze ouder werden het makkelijker werd…maar weg droom haha



#6

@Michele: Noah slaapt inderdaad nog steeds smiddags.
Als ik hem niet naar bed doe, valt ie om een uur of 4uur in slaap op de bank.
Maar zelfs als ie niet zou slapen, dan is hij nog gerust tot een uur of 9 bezig in bed.
Hij heeft vanmorgen alweer in bed gelegen, voor straf.
en maar gillen, en niet luisteren.
En ik ben al prikkelbaar vandaag, want heb sowieso de klok van 1uur nog gezien, na een verschrikkelijke nachtmerrie, plus het feit dat Noah WEER tussen ons in lag.
Daarbij werd Joël elke keer wakker vanacht… (ook uit t niets)…
Dus een hele korte nacht gehad…

maar goed ik laat de pret niet drukken door hem…
Ik heb al eens goed gekeken, naar een lijstje wat een mama gemaakt had, over ADHD… en heeeeeeeeeel veel symptomen en andere dingen komen overeen.
Ik wil niet zeggen dat ie het ook heeft, maar het zit wel in de familie, we hebben het “geluk” dat mn broertje en ik het niet hebben, maar de rest van de neven en nichten wel.

Liefs, Melanie


#7

Hmm ja dan is dat ook geen ‘oplossing’ en vervelend dat je zo’n korte nacht gehad hebt. Hier is het slapen echt heel goed weer klop klop klop.

Enne over een jaar he dan kun je hem laten testen als het goed is. Mijn neefje heeft het ook dus ik weet wat het is. Hopelijk is hij alleen druk, maar als je het vroeg weet kun je er denk ik wel meer mee en makkelijker mee leren leven denk ik.

Groetjes,

Michèle


#8

Ik denk dat het ook ligt aan hoe jezelf bent, mijn tante wist al op vroege leeftijd dat haar zoon (mijn neefje) adhd had, en pdd-nos en add etc… maar heeft het nooit kunnen accepteren, totdat hij uit huis gezet is door hun, en hij in de gevangenis beland is door dat er plek te kort is voor dat soort kinderen.

als je er goed mee overweg kunt, en consequent bent, moet het lukken denk ik dan.
en er zijn gelukkig ook medicijnen voor…

maar we zullen het wel zien… onze buurjongen heeft het ook allemaal, ik vraag zijn moeder wel eens om Noah een keer goed te observeren hahha

Liefs, Melanie