Slapen op kussen


#1

ik vroeg mij of iemand weet met welke leeftijd kinderen op een kussen gaan slapen?

groetjes liek


#2

Vanaf ongeveer 4 jaar.

Groetekes, Sje


#3

thanx sje!!!


#4

Oh… onze dochter slaapt sinds een paar maanden op een kussen, en die is 2.5!

Manderijn


#5

Dat kan en dat is een eigen keuze, maar geadviseerd wordt pas vanaf 4 jaar.
Wij hebben het risico niet genomen om ze eerder een kussen te geven. Ze gaan als ze jonger zijn nog alle kanten op in bed en dat kan verstikkingsgevaar opleveren met een kussen erbij.

Pas vanaf rond het 4e jaar blijven kindjes ongeveer op dezelfde plek liggen in bed.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Jul 2011 10:14:10


#6
quote:
Ze gaan als ze jonger zijn nog alle kanten op in bed en dat kan verstikkingsgevaar opleveren met een kussen erbij.

Pas vanaf rond het 4e jaar blijven kindjes ongeveer op dezelfde plek liggen in bed.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Jul 2011 10:14:10


even een kleien nuancering. Voor kidneren onder de 2 jaar klopt dit zeker, maar vanaf 2 jaar is het in principe veilig om een kussen te gebruiken als je dit wil> Feit blijft wel dat het beter voor de nek is om dit zolang mogelijk uit te stellen, maar gevaalrijk is het na de leeftijd van 2 jaar niet meer.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#7

Het zo’n heel dun flutterding! Geen echt kussen dus, maakt dat nog verschil?

Manderijn


#8

Als ze het niet per se nodig heeft, zou ik het niet doen. Zoals Woezel schrijft, het is voor de ontwikkeling van het lichaam niet goed om zo vroeg al een kussen te hebben.

Groetekes, Sje


#9

me dochter kreeg met 1,5 een grote bed en toen gelijk een kussen


#10

Ik heb gewoon gewacht tot ie er om vroeg. De oudste was toen 4,5 volgens mij. Maar ligt er vaker naast dan op

Voor de jongste is het nog helemaal niet aan de orde. Die slaapt prima zonder, dus ga ik het ook niet aanbieden. Mocht ik merken dat ze er behoefte aan heeft krijgt ze gewoon een kussen.


#11

die van mij ging met 3 jaar in een “groot” bed, en heeft idd ook een kussen gekregen… dit is echt een plat ding… maar ze ligt er zelf heerlijk op… zonder zou ze niet willen slapen.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#12

Tim heeft sinds hij 2,5 jaar is een kussen. Hij vroeg hier zelf om en ik vind het geen probleem. Het is een peuterkussen, dus echt heel erg plat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers


#13

Jack lag veel op zijn knuffel dus toen was het heel makkelijk en hebben we ook een peuterkussen (vanaf 2 jaar) gekocht voor hem, en dat bevalt prima!

andrea


#14

Dion lag ook steeds met zijn hoofd op Bumba en dat zag er helemaal niet ergonomisch uit en dus heb ik voor hem een peuterkussen gekocht, ik denk dat ie 3 á 4 cm hoog is en het heeft een omhulsel van een soort honingraadstructuur dat ademend is.
Ik haal soms wel zijn kussen uit bed als hij eenmaal slaapt.
Dion was trouwens 2,2 jaar dat hij hem kreeg, hij heeft nog geen dekbed want daar heb ik geen goed gevoel bij, hij slaapt nog lekker in zijn slaapzak in zijn peuterbed overigens.


#15

ok meiden ik begrijp dus dat het heel persoonlijk is en afhankelijk van je kind.
nou ja ik ga het vanzelf wel zien wanneer lizzy er aan toe is.
iig thanx voor jullie verhalen.

groetjes liek