Welke tijden verjaardag vieren?


#1

Op welk tijdstip vierden jullie de verjaardag van jullie kinderen? Ben even nieuwsgierig, omdat wij nog twijfelen. Haha ik niet hoor, maar mijn man is het er niet helemaal mee eens. Ik had in gedachten vanaf 11.00 uur en dan tot half 6. Mijn man vind dat niet echt wat, want dan slaapt hij natuurlijk s’middags nog even en wat als er dan visite is. Tja ik zou zeggen daar zijn het kinderen voor, je kan er toch inzetten hoe laat hij slaapt. Hij heeft zoiets van we vieren het tot 16.00 uur en dan doen we Tim een keer later naar bed. Maar ja volgens mij trekt hij dit echt niet, aangezien hij normaal al eerder naar bed gaat. En een verjaardag altijd erg vermoeiend is voor zo’n kleintje. En er komen natuurlijk meerdere kindjes die ook nog een middagslaap doen. Die zijn dan verplicht s’ochtends te komen, omdat het s’middags na hun slaap de moeite niet meer is. Alleen s’middags na zijn middagslaap vieren vind ik ook niet echt een optie. Het lijkt me zo giga druk, want dan heb je alle visite in een paar uur tijd.

Hoe deden jullie dit en waarom?

Groetjes,
Sandra



#2

Hoi sandra,

Afgelopen zondag hebben wij de verjaardag geviert van onze zoon jack die is 3 geworden, wij hebben het vanaf half 3 gevierd.
Zo kon jack s’morgens lekker zijn eigen gang gaan in zijn eigen omgeving zonder visite en naar het middageten is hij nog even lekker naar bed gegaan, dus hij was uitgeslapen toen alle visite kwam.
wij hebben het dus gehouden van half 3 en de meeste zijn blijven eten en daarna nog wat gedronken en toen is bijna iedereen naar huis gegaan, hiernaar heeft jack nog even lekker kunnen spelen zonder drukte en heeft heerlijk geslapen.
Ja het was wel een drukke middag/avond maar wel super gezellig.
Succes met jullie keuze

Groetjes Andrea


#3

Of op twee momenten? Van 11u tot 13u en van 15u tot 17u?
Mogen mensen lekker zelf kiezen en dan kan Tim in de tussentijd nog lekker slapen!
Bijkomend voordeel: je hebt de visite goed verdeeld!

Lilypie Second Birthday tickers


#4

wij hadden op de kaart gezet dat ze vanaf half 3 a 3 uur mochten komen omdat we voor die tijd een feestje met het gezin hadden en rico nog gaat slapen, en het feestje duurt tot 7 uur a half 8 (net wat ze willen) want om half 8 gaat Rico slapen. het stond er natuurlijk wel iets anders maar daar kwam het op neer


#5

Ook wij deden het altijd vanaf half drie tot een uur of zeven. Iedereen kon blijven eten, maar moest wel even laten weten of ze bleven eten. De ochtend is echt het moment voor ons als gezin, rustig opstarten, gezellig ontbijten, genieten van de cadeautjes en er samen mee spelen. En terwijl hij dan op bed lag, konden wij de boel opruimen, stoelen klaar zetten e.d. Maar we vertelden hem niet dat er bezoek kwam, want dan zou hij niet gaan slapen en spuugchagrijnig zijn

Hij wordt nu over ruim een maand drie maar slaapt nu nog maar zelden 's middags, dus ik denk dat we het nu vanaf een uurtje of twee gaan vieren. Maar mijn schoonfamilie kennende komen ze toch pas tegen vieren. Oh ja, mensen die van ver komen en lang moeten reizen mogen eerder komen, bijv. rond 12.00 uur.


#6

Erik was natuurlijk gisteren jarig en wij hebben het 's ochtends gevierd en daarna 's middags vanaf 15.00 uur. Zondag nog een keertje en dan weer vanaf een uur of drie. Er blijven dan ook enkele mensen eten.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers


#7

Hier zet ik er alleen op welke tijden jurian naar bed gaat en dan kijken ze zelf maar wanneer komen. Ligt hij op bed jammer dan…



#8

Hier beginnen wij meestal rond 14:00-14:30 tot een uur of 5, dan allemaal weer naar huis! hahaha nee dat geld voor de kindertjes op Jadas verjaardag met de mama’s. Hier gaat het er iets anders aan toe dan in NL, word minder in familieverband aan kinder verjaardagen gedaan. Wij hadden dus een kinderfeestje, en als de mama’s wilde blijven mochten ze, de papa’s zijn niet eens uitgenoodigd, we hebben 's avonds nog wel met een groepje vrienden gebbqed! Dat was wel leuk, maar die wil ik ook graag voor 8 uur de deur uit! (ongezellig he?) nee voor een kinderverjaardag vind ik dat echt onnodig!



#9

Wij hebben het tot nu toe ook gewoon op 2 momenten gedaan.
Tussen 10-13 en 15-17.30, zoiets.

Het eerste jaar vierden we het thuis, en omdat het hier zo klein is, hadden we een deel in de ochtend en een deel in de middag uitgenodigd.
Afgelopen jaar was dat niet nodig, toen vierden we het bij mijn ouders thuis.

Dit was de tekst afgelopen jaar:

30 december is de dag
dat ik twee vingertjes opsteken mag
mijn feestje duurt van tien tot vijf
al weet ik niet of ik de hele dag opblijf
dus ik ben er tussen één en drie misschien niet bij
maar erna ben ik weer fris en fruitig van de partij

ik vier het niet thuis maar bij opa en oma
(adres)

Dus als jullie met mij taart komen eten
Laat het dan even weten

Wat op mijn verlanglijstje staat kan ik niet zelf vertellen
hiervoor kun je mijn moeder bellen

Liefs, Anne


#10

Toen H 1 werd hebben we het van 13 tot 17 gevierd.

Dan kon ze daarvoor nog even naar bed en kon ze daarna ook rustig eten.


#11

Wij vieren de verjaardagen altijd vanaf ongeveer 15.30 en eten de mensen mee… en ze mogen bij ons blijven tot wanneer wij naar bed willen zeg maar… maar de dametjes gaan wel gewonen tijd naar bed omdat het anders veel te veel wordt… en dat heeft bij ons eigenlijk altijd gewerkt…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#12

Wij hebben eergisteren de uitnodigingskaarten weggestuurd.

Ik heb eropgezet vanaf 13.30 tot 17.00

Als hij eerst wil rusten dan kan dat en wil ie dat niet dan is iedereen om 17.00 de deur uit en kan ie op tijd naar bed.

Vorig jaar met zijn 2e verjaardag had ik opgeschreven vanaf 14.00 tot 18.00 maar toen wist ik nog zeker dat ie smiddags 3 kwartier tot een uutje zou slapen en nu dus niet meer.

Ik doe alles in 1 keer familie en vrienden bijelkaar.
We hebben al 2 jaar het geluk gehad dat ik alles buiten kon houden.

Gr, Danielle


#13

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Tim gaat altijd pas om 14.00 uur naar bed. Eerder is hij gewoon niet moe, dus heeft het geen zin hem op bed te leggen. De ene keer slaapt hij wel en de andere keer slaapt hij niet. Als hij niet slaapt haal ik hem er om 15.00 uur uit. Dan heeft hij in ieder geval een uurtje gerust en red hij het tot de avond. Maar dan moeten we na zijn slaap waarbij hij niet geslapen heeft niet met de auto weggaan, want dan slaapt hij alsnog. Als hij wel in slaap valt dan valt hij meestal tegen half 3 in slaap. Dan maak ik hem om half 4 wakker, want anders slaapt hij weer te lang en is het s’avonds feest. Dat is het toch al als hij wel geslapen heeft, want dan valt hij laat in slaap. Zonder slaap hebben we geprobeerd laatst, maar dat red hij gewoon niet. Het is dus helaas even een overgangsfase. Maar goed daardoor kan ik er niet opzetten vanaf 14,00 uur ofzo want dan ligt hij net op bed. We gaan het toch maar net als vorig jaar vanaf 11.00 uur doen. De visite lekker verspreid en hij zal dan zeker wel slapen aangezien het druk genoeg voor hem geweest is. Als we namelijk op donderdagochtend zwemmen dan slaapt hij daarna wel altijd. Dus ja zal met deze drukte ook wel zo zo zijn. En idd zet ik gewoon zijn slaaptijd op de uitnodiging, want dat hebben we voorgaande jaren ook gedaan.

Groetjes,
Sandra



#14

Leuke teksten … ga ik zeker gebruiken!

Wat hier veel gedaan wordt is bij verschillende winkels een krat met de kadoos/wensen te vullen zodat mensen daar hun kado voor jou kunnen kopen. Zelf moet je dus die krat vullen en weet je ook wat je ongeveer kunt verwachten, want eerlijk is eerlijk … zelf vind ik het super als mensen dit doen. Je weet nooit wat je moet geven …

Doen jullie dit ook?



#15

De uitnodigingskaartjes voor Jaspers verjaardag bijna klaar…
Voor z’n eerste verjaardag had ik er ook tijden op gezet, alleen kwamen er nog steeds mensen op tijden dat het mij eigenlijk niet pastte. Dus voor dit jaar heb ik er maar voor gekozen om de tijden niet te noemen en heb ik alleen benoemd dat het om overdag gaat (niet zoveel zin in s’avonds ook nog een huis vol visite terwijl het om een kinderverjaardag gaat). Ik hoop dan maar dat mensen een beetje verspreid over de dag komen. In feite weet iedereen wel dat Jasper tussen de middag slaapt en als ze er voor kiezen toch rond die tijd te komen dan moeten ze maar wachten tot Jasper is uitgeslapen!

Trouwens super leuk, heb kaartjes zelf ontworpen, aan de voorkant een knuffelende woezel&pip met uitnodigingstekst erbij, en op de achterkant het eerste couplet van het liedje ‘vandaag is het jouw (mijn) feestje’ een zelf een grappig verhaaltje gemaakt waarin woezel&pip elkaar vertellen dat Jasper bijna jarig is en een plannetje bedenken om al z’n vriendjes en vriendinnetjes uit te nodigen om er een mooi feestje van te maken. Ik ren nu elke dag naar de brievenbus om te zien of de kaarten er al zijn maar helaas… vrees dat ze pas volgende week komen en aangezien Jasper de 21ste jarig is wordt het wat aan de krappe kant… Ben zo benieuwt hoe het er in werkelijkheid uit ziet!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#16

@mini-boy, misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met een krat vullen en mensen die daar iets moeten kopen?

Groetjes,
Sandra



#17

Wij verdeelden het hier ook altijd in twee momenten: van 10-12 uur en van 15-17 uur. Dan konden de kids tussen de middag even rustig eten en slapen en wij konden ook even lekker de eerste rotzooi opruimen en even zitten. Werkt ideaal. Opa’s en oma’s en mijn broer met gezin zijn natuurlijk de hele dag welkom.

Hier kun je dat ook bij een speelgoedwinkel in de buurt: een mand vullen met cadeaus van verschillende prijzen en de mensen laten weten dat ze daar iets uit kunnen kopen als ze dat willen.

De jongste wordt 3 over een paar weekjes en ik weet echt niet wat ik de mensen moet gaan vragen (we hebben twee jongens, dus we hebben al zo veel…).


#18

Ik ken het systeem wat Mini-boy bedoeld wel,
alleen is het hier niet met een krat vullen…Je kan hier in sommige winkels een cadeaulijstje maken, maar het princiepe is hetzelfde. Dan schrijft de verkoopster op welke producten jij leuk vind om te krijgen voor je verjaardag of die van je kindje (bij kraamcadeautjes is het ook heel handig), je hoeft alleen maar je vrienden/familie te verwijzen naar winkels waar jij een lijstje hebt laten maken. En als je visite dan een cadeautje bij die winkel koopt dan streept de verkoopster dat door op het lijstje. Een volgende kan dus nooit hetzelfde cadeautje kopen en je weet ook zeker dat degene die het lijstje bij de winkel gemaakt heeft blij zal zijn met zijn/haar cadeautje. Erg handig!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#19

dat klinkt leuk mama van jasper.
waar heb je die kaarten dan gemaakt, gewoon online of dat niet

en wat ik begrijp wat mensen bedoelen met verlanglijstjes en doorkrassen.
google maar is op wilgraaghebben.nl dan kun je je registreren en een verlanglijstje online zetten en als mensen dan iets ervan willen kopen of hebben gekocht dan wordt dat doorgestreept en krijg je geen dubbele cadeautjes.
ik hoop dat jullie het snappen.
zo heb ik die van owen daar ook staan super makkelijk.


#20

pippy is volgende maand jarig, en ik heb besloten het ook gewoon vanaf half 3 te doen, tot een uurtje of 6 vind ik punt 1 lang genoeg… maak gewoon weer voor een weeshuis indisch eten, degene die een hapje willen eten, kenne met een lepeltje in de pan scheppen… degene die gewoon thuis willen eten ook prima…
dat smorgens verhaal, pfhhhh nee bedankt, ben niet zo’n ochtend type dus om 11 uur al visite zie ik echt niet zitten… en ik wil wel dat zij ff een duttie ken doen anders ist savonds weer dramatisch, het is inderdaad al een uitputtingsslag voor die kids !! dus vind van half 3 tot 6 wel prima, en dat er een paar vrienden blijven hangen tot nadat zij in bed ligt vind ik geen probleem, maar ik hoef eerlijk gezegt nie met heel de familie tot savonds opgescheept te zitten…

Pippy is geboren 17.07.2009