Papfles


#1

Sinds 3 dagen ben ik begonnen met een papfles 180 H2O + 6 en dan 5 schepjes rijstebloem…savonds om 23u krijgt ze die…ze is nu 25 weken en zit midden in een sprongetje…of terwijl ze komt gerust weer tussen 4 en half 6 smorgens. Die papfles heeft dus geen enkele zin nu, denk ik? ik voed haar dan nog wel als ze komt (geef dan ff kleine 5 min bv en leg haar weer terug.) Ik weet dat het beter is om in een sprong niet terug te gaan nar nachtvoeidng…maar als ik haar eruit haal blijft ze urmen, speen helpt niet.
Sinds ik werk voed ik haar sowieso voordat ik ga werken…rond half 6, helaas wordt ze dus oook wakker van mijn wekker en volgens mij zit dit er nu dus zo ingeprend dat ze standaard rond dat tijdstip wakker wordt…dus ook op mijn vrije dagen…
Ik wil eingelijk gewoon ff weten hoe jullie dit doen, of misschien hebben jullie tips/advies voor mij hoe ik het beter anders zou kunnen doen


#2

Ik ben sowieso geen voorstander van een papfles 's avonds.
Pap is naar mijn mening een ontbijtding.

Als je zelf net een groot bord friet op hebt, moet je er ook niet aan denken om meteen te moeten gaan slapen. Dus zo’n dikke papfles om 23.00 uur nog zou ik persoonlijk niet doen.

Verder, ik weet niet hoe het normaal gezien met haar ontlasting gaat, maar rijstebloem heeft een stoppende werking op de darmen. Dus hou het effect van die rijstebloem goed in de gaten.

Terug naar nachtvoedingen zou ik uit alle macht proberen te vermijden, maar dat is aan jou wat je daarmee wilt.

Groetekes, Sje


#3

goed dat je dat zegt dat het een stoppende werking heeft…gister heeft ze wel ontlasting gehad…en eergister ook…vandaag nog niet…maar de dag is nog niet om
ik weet ook niet echt of die papfles zin heeft…zo niet haal ik um er vanaf…anders prop ik haar onnodig vol…alhoewel ze de fles helemaal leeg drinkt


#4

Wij gaven vanaf 4 maanden een papfles om een uur of 22.00/23.00. Hij werd dan altijd wakker uit zichzelf omstreeks die tijd. Liam werd ook bijna altijd wakker rond half 5. Ik gaf hem dan geen fles, want was ervan overtuigd dat het niet van de honger kwam. Speentje geven, niets zeggen (of fluisteren), toestoppen en weer weggaan. Als hij bleef huilen herhaalde ik dit totdat hij sliep. Zelf werd ik daar niet fitter van, maar dat hoort er nou eenmaal een beetje bij?!
Toen hij op de dag fruit en groente ging eten moesten we hem gaan wakker maken voor die laatste fles. Daar zijn we mee gestopt en nu is de laatste fles rond 19.00 uur. Vanmorgen werd hij om 07.00 wakker (ik denk ook van de wekker van mijn man, want dat ding is niet zachtjes). En dan nog; ik hoorde hem ‘babbelen’ om een uur of half 5! Ritme dus…Hij is zelf weer gaan slapen. Ik zeg dan tegen mijzelf; niet gaan kijken, niet gaan kijken… Als ik niets meer hoor ga ik meestal wel even kijken om te zien of hij niet overdwars in bed ligt!

Als Liam straks 6 maanden is wil ik pap in de ochtend gaan geven. Ik ga ervan uit dat hij op de dag voldoende eet om op een ‘gewone’ fles te slapen. Ik denk dat ik de rijstebloem afbouw in de avond.
Overigens hebben wij in het begin ook gehad dat hij rond half 3/ 3 uur wakker werd, maar dat is vanzelf gestopt.

Gr, jo

[img]http://lb1f.lilypie.com/TikiPic.php/2r9gDSd.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/2r9gp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />


#5

H.ayley krijgt al maanden een papfles `s avonds maar dan wel 7granen pap en niet de rijstebloem. De rijstebloem helpt ook lang niet altijd voor het doorslapen waar het wel vaak voor “geadviseerd” wordt.

Mijn dochter komt meestal ook rond 6u voor de eerste fles.
Maar dat heeft er niks mee te maken dat ze pap krijgt `s avonds. Soms heeft ze ook periode’s dat ze pas om 7u komt.