Beginnen met brood


#1

Ik wil gaan beginnen met brood, maar ook hier hoor je natuurlijke wisselende verhalen over. Hoe kan ik het beste beginnen? Eerst en korstje geven of gewoon een broodje. Met of zonder iets erop???En wat!!!


#2

Sowieso pas beginnen vanaf ongeveer 7 maanden.

Ik ben nooit met zo’n korstje begonnen. Dat is steviger dan de rest van de boterham en ik kreeg al visioenen dat dat korstje in z’n geheel in het keeltje zou verdwijnen.

Dus gewoon met kleine stukjes (1x1cm) van het zachte brood beginnen. (Gewoon simpel bruin brood nemen zonder pitjes of wat dan ook). Als het in het begin wat te droog is omdat ze dat helemaal niet gewend zijn na 7 maanden melk drinken en gepureerd fruit eten, kun je de stukjes brood evt. in wat opvolgmelk dippen.

Beleg: smeerkaas of smeerworst.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Feb 2011 21:38:22


#3

Wij begonnen met brood vanaf 6 maanden. We hadden van dat bruine brood van Blue Band: niet te donker en zonder poespas. Eerst een paar kleine stukjes (geen korst) met boter. Ondersteboven op de tong leggen (met de boter op de tong), zodat het niet snel vast kan plakken aan het gehemelte. Dat ging snel goed, dus toen beleg erop gedaan: smeerkaas, appelstroop, smeerworst. Voor we het wisten zat 'ie op een heel broodje per dag.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#4

Wij zijn ook net begonnen met brood geven. Korstjes heb ik 1x geprobeerd, en na een keer flink kokhalsen, ben ik er gelijk weer van afgestapt! Inderdaad kleine stukjes, die makkelijk weg te happen zijn. Ik doe er een super dun laagje van het een of ander op, anders word het zo’n kliederboel. Maar met niks lust hij het ook prima, dus doe ik het ook vaak zonder beleg.


#5

Wij zijn ook met 6 maand begonnen. Wij geven Sylvie wit brood, omdat er veel allergieen in onze familie voorkomen voor tarwe/gluten en mijn vriend krijgt van bruin brood diarree… Dus tsja dan moet je wel
Wij deden in het begin jam op haar broodje omdat ze het anders niet at. Echt een heel dun laagje. En toen ze echt goed brood at zijn we over gegaan naar smeerworst en smeerkaas en hebben de jam verder eerst weer achterwege gelaten.
Geen broodkorst! Echt niet doen. Ik heb toen ook wel eens gelezen dat je eerst met de korstjes moet beginnen maar heb het geprobeerd en dat werkt dus echt niet Ze kreeg toen klein stukjes zonder korst en nu nog steeds
Het korstje geef ik haar nu soms wel los er voor aan maar ze is dan ook al bijna 11 maand

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#6

bedankt voor de reacties. ik geef nu 3 flesjes van 210 en fruit en groente, dus brood doen we erbij.
Ik wil dan eerst brood proberen rond 12u en daarna flesje. kan ik dit het beste verlagen naar 150ml?


#7

Ik heb de fles van 12 uur niet verlaagd. Gewoon doorgegaan met 180! Dat komt op den duur wel.


#8

@Goudvisje, wit brood bevat toch net zo goed tarwe en dus gluten? Dan maakt dat toch geen verschil met bruin brood?

Groetekes, Sje


#9

Ik zou het flesje nog niet verlagen. Of je moet merken dat ze na een broodje minder drinkt, dan kan je daar natuurlijk op inspelen door minder te geven, maar vooralsnog lekker zo houden.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#10

@Sje: Jazeker zitten daar ook gluten in, maar veel minder. Dus als ze al gevoelig zou zijn kan ze beter tegen wit brood dan bruin. Maar het lijkt er op dat Sylvie gelukkig geen allergie heeft. Maar als ik 1 half bruin en 1 half wit haal (omdat mn vriend perse wit brood moet eten vanwege zn darmen) dan komt het niet op

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#11

gewoon door gegaan met 180?ik geef 2 flesjes van 210. Dus dan wel verlagen naar 180???Ik probeer het wel even uit.
Ik hoor nu ook dat ze rond de 500ml fv mogen. ik zit er ruim overheen met mijn 210+ 7 scheppen 3x daags. Hebben jullie dit ook?


#12

Erik kreeg inderdaad een fles van 180cc na z’n broodje. Hij kreeg alleen z’n eerste en laatste fles 210cc. Weet je zeker dat 3x 210cc nog nodig is, met fruit, groente en straks brood erbij? Gewoon even uitproberen denk ik, maar die van na het broodje zou ik denk ik wel naar 180cc doen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#13

Ik ben daarom van 4 flessen van 210 naar 3 flessen 180 gegaan! Bij brood vind ik die melk wel belangrijk, want dat leren broodeten duurt best wel even, daar raken ze nooit gelijk vol van.
Maar inderdaad, kijken wat ze nodig heeft!


#14

Met die fv zou ik gewoon kijken hoeveel ze wil. Dan zou ik haar da wel na de boterham geven. Rens dronk na z’n brood zo’n 150cc. Wat trouwens ook handig is om haar brood te leren eten is om haar niet al te vers brood te geven. Brood van een dag oud is beter, dat plakt minder snel aan het gehemelte als vers brood.
Hier at Rens wel gelijk korstjes maar dan wel van fabrieksbrood. Bij het brood van de bakker zijn de korstjes toch wel wat harder, die wil hij nu nog niet graag hebben.

groetjes Ramona



#15

Levi vandaag voor eerst paar stukjes brood op, zelfs zonder kokken. Op cb gaven ze al aan dat ik te laat was. Het is nl van 7 naar 6 maanden verzet, reden weet ik eigenlijk niet!? Maar ze hadden het er wel over dat de fles van dat moment verlaagd moet worden… Weet echt niet meer hoe dat bij jurian ging. Vind het nu al snel gaan…



#16

ik ben gisteren begonnen met brood. zonder korst met beetje smeerkaas. En het ging er erg goed in. Geef het dan gewoon zelf per klein stukje en haar mond gaat wijd open. een kwart van een boterham heeft ze de eerste keer gegeten en vandaag zelf bijna de helft. Dus geen moeite mee gelukkig. Ze kreeg eerst 210 en geef nu 180. Zodra ze de helft eet ga ik naar de 150ml dus dan wordt het langzaam afgebouwd! De eerst fles ben ik ook verminderd van 210 naar 180ml. Ze krijg de fles namelijk om 7uur en om 10uur fruit. Alleen eet ze weinig fruit, omdat het naar mijn mening teveel achter elkaar is. 12uur brood en fles en dan om 3u klein koekje met sap. 5uur groente en dat gaat er zo in omdat er langer tussen zit met fles!Jullie nog ideeen???


#17

Ik vind het 's ochtends ook altijd zo deun op elkaar. Ik heb het daarom wat omgegooid. 8 uur half 9 ontbijtje, fles van 180. Tegen 10en wat thee met een koekje/cracker, 12 uur broodje, of was hij er van op kan. Half 1 weer een fles van 180.
Rond 3 uur/half 4 (maar net hoe laat hij van bed is) fruit. En rond half 6 de warme maaltijd. En dan om half 8 nog een fles van 180.
Het gaat hier prima zo.


#18

daar zat ik ook al over na te denken. Dus ik denk dat ik dat maar eens probeer. Ik geef normaal gesproken iets van een lange vinger na het slapen smiddags, maar dat vind ik smorgens vroeg te zoet dus geef wel een bisquit/liga ofzo met wat thee. Hoe geven jullie sapje/thee? Ook in een tuitbeker en geef je het koekje in de hand dat ze zelf sabbelt of soms in de thee dippen? Geef het namelijk wel in de hand,maar soms speelt ze er teveel mee en dan dip ik het in het sapje/thee