Middagslaapje overslaan


#1

Ons Aaron laat zo nu en dan zijn middagslaapje voorbij gaan.
Hij is net 2.
Op vakantie wilde hij ook niet met als gevolg…gapen gapen gapen in de late middag en dan 20-30 minuten slapen.
Hebben jullie kindjes dit nu ook op deze leeftijd?

Gr, Danielle


#2

Hier nog niet aan de orde (gelukkig) Maar mijn dochter slipe met 2 1/2 al helamaal niet meer 's middags. Begon indd met der 2 regelmatig over te slaan. Het ene kind is vroeg daarmee en het andere niet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#3

Hier is het sinds die leeftijd ook een drama, heel af en toe slaapt ze wel, maar eigenlijk niet echt meer! Heel vervelend! Maar daarom gaat ze ook vroeg naar bed nu! Rond 6:15 ligt ze er vaak al in, was even aanpassen voor mij, maar nu is het beter zo! Niet fijn iig, helemaal niet als je hoort van kids die rond de 3 nog best wel willen slapen smiddags, maar wat doe je er aan! Succes iig


#4

soms met momentjes
maar dan is er altijd wel een echte rede voor. of hij voelt zich niet zo lekker of hij is niet zo blij of hij is bang op zn kamertje omdat hij daarvoor slecht heeft geslapen… of teveel prikkels gehad…
voorbeeldje he, als ik NA het middageten met rico snel een boodschap doe wil ie niet meer slapen daarna
maar als ik VOOR het middageten snel ga en m daarna eten geef en dan te bed doe slaapt hij wel weer.
heeft denk ik wat meer met prikkels te maken want rico is echt nog te jong om zonder slaapje te kunnen merk ik.
idd door het gapen en dat hij dan lastig gaat worden. Nu heeft hij b.v. ook geslapen vanmiddag en ligt nu alweer te gapen in zn kinderstoel.
hij is bobo het konijn aan het kijken maar zn ogen vallen nu ook bijna dicht… en dat terwijl hij toch 2 uur heeft geslapen vamiddag.


#5

Ach ja…ik kijk het ook nog maar aan…vanmiddag wilde hij 40 minuten slapen dus ik was blij…dan redt hij het tot 7/half 8.
Maar straks op de camping zal hij het weer niet willen maar als ik dan ga wandelen ofzo met hem valt hij wel weg!
Hij wil gewoon niet in bed liggen denk ik en zeker niet op de camping!
Ben benieuwd!

Gr, Danielle


#6

Hee Danielle,

Jack is nu 2,8 en hij slaat ook regelmatig slaapjes over. Dat gaat bij ons in fases. Hij had net na zijn tweede een tijd dat hij op en af een dutje deed. Toen heeft hij een periode gehad dat hij weer iedere dag sliep, en nu is het weer op en af. Uiteindelijk gaat het dutje een keer wegvallen ( hoe jammer ook) en Jack kan het goed hebben op zich om een dag over te slaan.
Hij gaat dan wel vroeger naar bed in de avond.

Ik leg hem wel ALTIJD gewoon op bed. Slaapt hij niet dan rust hij toch denk ik dan. Soms slaapt hij en soms speelt hij een uurtje.
Hij valt nooit in slaap aan het eind vd middag. Wel een dipje maar dan mag hij lekker even tv kijken op de bank en tankt hij zo weer bij.

Ik herinner me dat Aaron altijd al korte middagdutjes deed toch? Dus ja dan is het logisch dat hij dus ook eerder helemaal niet meer dut.
Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#7

ja idd opd e camping is weer een andere plek dus meer prikkels.
Ik zou m zoiezo gewoon in bed leggen, moe of niet moe
want of hij nu slaapt of niet… hij rust wel uit in zn bedje en dat is gewoon wel belangrijk.


#8

Eva slaapt elke middag nog en dan ook lang, van 13.00-15.30 uur zoiets. Daarna kan ze er weer helemaal tegen en houdt ze het makkelijk vol tot tegen achten. Dan gaat ze weer slapen. Bij ons gaat ze ook altijd na de boterham slapen, anders heeft ze er ook geen zin meer in. Dat is dan toch die regelmaat. Eerlijk gezegd vind ik het ook wel lekker als ze slaapt 's middags, kun je toch even iets voor jezelf doen en dan trekt een dag toch iets sneller voorbij.

Groetjes Rainbow, trotse mama


#9

Aaron deed altijd korte slapen ja…maar de laatste tijd was het meestal toch wel een uur!
Ik hoop dat dit dan ook een fase is!

@inge: ik kan hem in bed leggen maar als hij niet wil slapen dan wil hij ook niet in bed liggen en is het brullen en roepen üit" üit’Uit""!!!
Dan word hij dus moeier van het huilen dan dat hij rust in bed…dus hier geen optie…helaas.

Gr, Danielle


#10

is het dan een optie dat je hem een boekje mee geeft in bed? Dan is hij afgeleid van dat hij in zn bedje ligt en kan toch even uitrusten.

Mara slaapt van 12.30 tot 15u (dan maken we haar wakker anders is het keten om 19u in bed) en ze heeft dat echt nog nodig…en ik ook

XxX Mamsje Didi


#11

@mamsje Didi,…Dat is iid een probeersel waard!
Ga ik meteen toepassen als hij vanmiddag weer niet wil.

Gr, Danielle


#12

En…? Ben benieuwd

XxX Mamsje Didi