en ik nam mee....

Omdat er vaak onduidelijkheid bestaat over wat wél en wat niét kan op Ikkeben hebben we één en ander samengevat.

Welkom bezoeker!

Ikkeben:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan?
Wachtwoord vergeten?

| Zoek | FAQ
 Alle forums
 Peuter 1 tot 4 jaar
 de liesbreuk van Lindsey UPDATE
Pagina's:
  1  2
Auteur Vorige topic Topic Volgende topic  

Mriek

Ikkeben Junklid

8472 berichten
Gepost - 25 Jul 2010 :  20:49:56  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Sterkte en succes morgen!

Groetjes,
M

Lilypie Derde TickerGa naar bovenkant pagina

Rinske

Ikkeben Junklid

Netherlands
1299 berichten
Gepost - 25 Jul 2010 :  21:07:13  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
dankjulliewel lieve meiden!
ben echt zo ontzettend benieuwd hoe t morgen allemaal zal gaan en hoe ze overal op gaat reageren. pfff ben die zenuwen wel wat zat nu eigenlijk, t stomme is dat ik heus wel weet dat t een operatie van niks is. maargoed morgenavond zal dat wel voorbij zijn.

liefs,
Rinske

Ga naar bovenkant pagina

Rinske

Ikkeben Junklid

Netherlands
1299 berichten
Gepost - 27 Jul 2010 :  20:48:22  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
wat een spanning hadden we gisterochtend zeg. we zaten echt de tijd weg te kijken.
om 10.45 uur zijn we gaan rijden en we waren er heel netjes om 11.40 uur. toen moesten we naar de wachtkamer waar alles nog is uitgelegd werd door een verpleegkundige. Lindsey vond het allemaal wel best, ze reageerde amper maar dat doet ze in zulk soort gevallen nooit, ze blijft diegene dan alleen maar aanstaren. Uiteindelijk om 12.30 uur ging Daan met Lindsey mee en werd de narcose aangebracht. Normaal gesproken zijn de kindjes binnen 1 seconde in slaap maar bij Lindsey duurde het nog even en zat iedereen daar nog even flink aan te staren. alsof ze wilde weten wie haar dit precies allemaal aan zou doen. maargoed ze nog vrij snel in slaap en werd toen geopereerd. De operatie is supergoed gegaan en na een half uurtje werden we alweer opgehaald en kon ik naar de uitslaapkamer. hier lag ze nog helemaal diep in slaap. op een gegeven moment zei de verpleegster daar dat ze d'r wel even wakker ging maken om te kijken hoe ze zou reageren. Lindsey werd na wat gekriebel een beetje wakker, zei 'mama, poppie' en toen greep ze naar d'r popje, ze kon alleen door de narcose nog niet goed zien en besefte nog niet dat ze d'r popje al had dus toen greep ze nog een paar keer. toen draaide ze op d'r buikje een heeft zo op d'r knietjes nog ruim een uur liggen slapen. ondertussen was ze wel gewoon naar de zaal gebracht.

Op een gegeven moment werd ze echt wakker en toen was ze er ook weer helemaal bij. ze kreeg wat te drinken maar dat hoefde ze niet, ze wilde gelijk al lopen maar dat ging nog een beetje wankel natuurlijk door de narcose. ook wilde ze gelijk al koek, maarja die had ik niet bij me omdat mij was verteld dat ze alleen maar vloeibara voedsel mocht hebben die dag dus toen werd mevrouw nog flink boos ook hahaha. toen de verpleegster kwam om aan lindsey te vragen wat er aan de hand was zei ik dus dat ze koek wilde hebben maar dat ik dat dus niet had. toen vroeg de verpleegster of ze dan misschien een ijsje wilde hebben, nou je had dat gezichtje moeten zien de dame was weer blij.
Ze had eerder al drinken gekregen en als dat op was mocht ze naar huis, maar daar had ze dus helemaal geen zin in. maar toen ze het ijsje kreeg hoefde dat drinken niet meer en konden we naar huis als het ijsje op was. nou dat duurde niet lang hihi.

toen we eenmaal thuis waren hadden wij het idee nog wel rustig aan te doen, maar Lindsey vond t wel weer mooi geweest en ging spelen alsof er niks was gebeurt. Daan en ik stonden echt met open mond te kijken. en dat is nu nog steeds zo, ik merk wel dat ze net even wat sneller moe is maar ze is verder supervrolijk en is lekker aan het spelen. het is dat ze deze week thuis moet blijven ivm infectiegevaar maar anders had ze vandaag al naar de kdv gekund.

Ook de operatie zelf is goed gegaan, volgens de arts is de breuk helemaal weg en moeten we er dus geen last meer van krijgen.

Ben echt blij dat het voorbij is, gister waren we zo ontzettend moe van alle spanningen die dagen ervoor dat we al om half negen naar bed gingen. heb nog heel even gelezen en heb vervolgens geslapen tot half zeven, toen kwam lindsey weer.
achteraf denk 'waar ben ik nou zo zenuwachtig' om geweest, maargoed we wisten niet dat het allemaal zo soepel zou gaan.

liefs,
Rinske

Ga naar bovenkant pagina

luna en mees

IkkebenVerslaafd lid

Netherlands
946 berichten
Gepost - 27 Jul 2010 :  20:55:58  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
h meid wat ontzettend fijn dat het goed gegaan is.
Wat was lindsey dapper zeg, en zo snel alweer bij.
Zal voor jouw ook een last van je schouders afgevallen zijn.

Gr Patries

Ga naar bovenkant pagina

Rainbow

Ikkeben Junklid

Netherlands
3874 berichten
Gepost - 27 Jul 2010 :  21:22:22  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Jeeh, wat heeft Lindsey het goed gedaan zeg! Lief dat ze meteen poppie wilde hebben! En ijs! Smulpaapje! Fijn dat het goed is gegaan en dat ze alweer zo vrolijk is! Stoere meid hoor, een operatie is toch niet niks voor zo'n kleintje! Eva geeft Lindsey een high five en zegt: 'Goe taan Linny!' Ben je niet trots op haar nu, dat ze zich zo goed heeft gehouden? Hopelijk is de liesbreuk nu verleden tijd en heeft ze er geen last van!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ga naar bovenkant pagina

Rinske

Ikkeben Junklid

Netherlands
1299 berichten
Gepost - 27 Jul 2010 :  21:27:06  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Rainbow: ben zeker trots, ik zeg t ook telkens tegen d'r dat ze zo'n stoere dappere meid is. sta er nog steeds versteld van hoe ze erop reageert, of beter gezegd eigenlijk niet op reageert. ze heeft trouwens ook een diploma gekregen van het ziekenhuis voor moed en dapperheid, die hangt nu op de koelkast haha.
en ze is zo ontzettend verslingerd aan d'r popje, die is echt heilig en dus haar veiligheid, was wel heel lief. toen schoten bij mij ook wel even de tranen in m'n ogen hoor. ze was echt weer (al was het dan maar voor heel eventjes) zo hulpeloos als een baby.

liefs,
Rinske

Ga naar bovenkant pagina

Mriek

Ikkeben Junklid

8472 berichten
Gepost - 27 Jul 2010 :  21:40:49  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Wat een superfijn verhaal! Lyndsey heeft het echt goed gedaan, wat fijn voor jullie ook!

Groetjes,
M

Lilypie Derde TickerGa naar bovenkant pagina

mirema

Ikkeben Junklid

Netherlands
6603 berichten
Gepost - 27 Jul 2010 :  22:13:36  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek mirema's homepage  Reageren met citaat
Wat heerlijk dat het zo goed gegaan is. Stoere meid hoor Lindsey

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickersGa naar bovenkant pagina

Sandra1980

Ikkeben Junklid

Netherlands
5002 berichten
Gepost - 27 Jul 2010 :  22:15:07  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Wat heerlijk dat alles achter de rug is en ze het zo goed heeft gedaan.

Fijn ook dat ze gewoon doet alsof er niks aan de hand is en weer lief aan het spelen is.

Groetjes,
Sandra

Ga naar bovenkant pagina

lalala

Ikkeben Junklid

2909 berichten
Gepost - 27 Jul 2010 :  22:17:32  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Wat fijn, dat het zo goed is gegaan!!
Nu maar hopen dat ze er nooit meer last van hoeft te hebben

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickersGa naar bovenkant pagina

Michèle

Ikkeben Junklid

Netherlands
14448 berichten
Gepost - 28 Jul 2010 :  12:20:46  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek Michèle's homepage  Reageren met citaat
Gelukkig dat het allemaal zo soepel en makkelijk gegaan is. En dat ze zich zo goed gedragen heeft. Netjes hoor.

Groetjes,

Michèle

Ga naar bovenkant pagina

Rainbow

Ikkeben Junklid

Netherlands
3874 berichten
Gepost - 28 Jul 2010 :  12:50:00  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Ja, is inderdaad lief dat ze dan opeens weer zo klein en hulpeloos is. Maar ook wel een keer fijn toch, hahaha, dat peutergedrag zal snel genoeg terugkomen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ga naar bovenkant pagina

Rinske

Ikkeben Junklid

Netherlands
1299 berichten
Gepost - 28 Jul 2010 :  13:20:27  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
lalala: daar gaan we maar vanuit dat het niet meer terugkomt, er is wel een kans van 10% dat ze het later aan de andere kant kan krijgen maargoed daar denken nog maar niet over na.

Rainbow: was zeker even lekker, enne wat betreft het terugkomen van dat peuteren........dat is inmiddels alweer zo hoor. de dame heeft helemaal nergens last van.

Ze heeft trouwens een schoonmaaksetje van ons gekregen, omdat ze dus zo zielig zou zijn. het is een karretje met daarin een veger en blik op lange steel en een dweilte en een emmertje, nou Lindsey heeft inmiddels al het hele huis geveegd hoor. echt heerlijk om ze zo bezig te zien.

liefs,
Rinske

Ga naar bovenkant pagina

Mama van Jasper

Ikkeben Superlid

Netherlands
401 berichten
Gepost - 29 Jul 2010 :  11:26:55  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
He Rinske,

Wat een stoere dochter heb je! Alsof er niets gebeurd is....!
Wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is,
kunnen papa en mama ook weer rustig ademhalen

Groetjes Carolien.

Ga naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8419 berichten
Gepost - 29 Jul 2010 :  11:49:36  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Meisie sorry voor de late reactie! ik was er niet helemaal bij door alle stress ivm Rico.

Wat ontzettend fijn!! dat het zo goed is gegaan! van dat spelen enzo is heel herkenbaar haha maar dat vertelde ik je ook.
Echt heel fijn en ik hoop dat ze heel snel opknapt en dat ze nu eindelijk van de pijn af is, en lekker kan gaan douchen
helemaal top! nu komt het er zeker ook een beetje uit bij jullie of niet? de spanningen enzo?
neem de tijd! en neem je rust ook!
denk aan jullie, en nogmaals sorry voor de late reactie, ik schaam me dood

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede TickerGa naar bovenkant pagina

Rinske

Ikkeben Junklid

Netherlands
1299 berichten
Gepost - 30 Jul 2010 :  19:48:20  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
mamavanRico: dat maakt toch helemaal niks uit lieverd, ik snap heus wel dat je wat anders aan je hoofd hebt hoor. niks om je voor te schamen!

Verder gaat alles nog steeds helemaal goed. tenminste met de liesbreuk dan, ppt is flink aan de gang, samen met de driftbuien. maargoed ik laat duidelijk weten dat ik van dat gedrag niet gediend ben.
maar om even on-topic te blijven, normaal gesproken was het gevolg van die liesbreuk gelijk weer aanwezig, maar dat blijft nu gelukkig weg.
ben echt zo ontzettend blij dat dat voorbij is.
nu die ppt nog

liefs,
Rinske

Ga naar bovenkant pagina

Michèle

Ikkeben Junklid

Netherlands
14448 berichten
Gepost - 30 Jul 2010 :  20:24:56  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek Michèle's homepage  Reageren met citaat
@ rinske hebben jullie haar alweer gedouched of mag dat nog niet?? Want dat gaf toch zulke problemen?

Groetjes,

Michèle

Ga naar bovenkant pagina

Rinske

Ikkeben Junklid

Netherlands
1299 berichten
Gepost - 30 Jul 2010 :  20:33:51  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
nope nog niet gedouchet, mocht ook nog niet inderdaad, vanaf morgen weer.
morgen doe ik ze nog in bad en daarna ook nog wel, daarna langzamerhand weer is laten wennen aan de douche. en mocht ze het echt niet willen dan houden we voorlopig het badje maar aan denk ik.

liefs,
Rinske

Ga naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8419 berichten
Gepost - 30 Jul 2010 :  20:40:48  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
@Rinske: ooh gelukkig ik voelde me echt een beetje rot erover..
enne hier was dat ook na de operatie dan leek hij veel erger te puberen!
sommige kindjes hebben dat, als reactie op de tramadol. heb het nagevraagd aan de anesthesist en dokter. omdat rico ook zo heftig was daarna!
Fijn dat het verder met haar zo goed gaat! ben echt onwijs blij voor jullie!

Rinske

Ikkeben Junklid

Netherlands
1299 berichten
Gepost - 30 Jul 2010 :  20:50:27  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
@mamavanRico: pfoe nou anders ik wel, en ik hoop echt dat t voor jullie binnenkort ook is voorbij is hoor!

maar wat betreft die ppt ik wist niet dat dat ook daardoor kon komen joh.
haar gevoelens zijn wel sterker geworden zeg maar, lief is nog liever, blij is nog blijer en boos is dus nog veeeeeel bozer.

ik had het wel kunnen weten eigenlijk zit ik me nu te bedenken, m'n vader heeft (of heeft gehad, dat weet ik niet precies ) t als medicijn en bij hem werkt het idd ook zo dat het de emoties versterkt.
maar kan dat dan nog een week of 6 duren? dan is t toch pas helemaal uit d'r lijf? of is dat dan weer eerder?

liefs,
Rinske

Ga naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8419 berichten
Gepost - 30 Jul 2010 :  21:51:15  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Met dat spul uit dat kapje kan het een week duren maar dan is het er echt uit, zo ook met die tramadol (ze noemen het geen morfine meer maar eer zit nog een heel klein stofje morfine in, en daar reageren ze dus zo op, het heeftn iets met de narcose uit het kapje zelf te maken puur met die Tramadol die ze tijdens de operatie in het infuus doen)
Rico was de 2e en 3e dag na de operatie op zijn heftigst, in de zin van: slaan schreeuwen schoppen.. helemaal dol was hij.
Daarna ging het beter..stilletjes aan en ongeveer 1 week later was hij minder agressief enzo.

Rinske

Ikkeben Junklid

Netherlands
1299 berichten
Gepost - 01 Aug 2010 :  19:51:01  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
tja dan is het in Lindsey's geval denk ik toch de ppt, het is nog steeds hetzelfde, het wordt in ieder geval niet minder zeg maar.
nou heeft lindsey geen kapje gehad, misschien dat t daaraan ligt.
ik weet t ook niet, maakt ook weinig uit waar het door komt ook eigenlijk.
ze is in meer opzichten behoorlijk opstandig aan t worden dus zal denk ik toch wel aan de ppt liggen.

liefs,
Rinske

Ga naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8419 berichten
Gepost - 01 Aug 2010 :  21:21:02  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Lindsey is langer onder narcose geweest Rinske,
en de sterkte van de narcose en de manier waarop ze die gekregen heeft zal ook wel anders zijn.
Ik hoorde toen van de huisarts dat narcose via het kapje sneller uit je lijf is dan narcose via infuus.
En daarbij..Door het stofje morfine wat in de tramadol zit wat ze in het infuus krijgen (als pijnstilling dus niet die narcose) daar reageren kinderen soms zo op, niet door de narcose zelf..tenminste niet bij dat kapje zei de huisarts. ik weet niet of het wel zo kan zijn als het narcose via infuus is, dat heb ik niet gevraagd omdat het bij rico niet het geval was..

Topic is 2 pagina's lang:
  1  2

Ga naar:
Snitz Forums 2000