en ik nam mee....

Omdat er vaak onduidelijkheid bestaat over wat wél en wat niét kan op Ikkeben hebben we één en ander samengevat.

Welkom bezoeker!

Ikkeben:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan?
Wachtwoord vergeten?

| Zoek | FAQ
 Alle forums
 Peuter 1 tot 4 jaar
 HIJ IS BETER!!!!!!! laat het slotje maar komen:-D
Pagina's:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 21 22 23
Auteur Vorige topic Topic Volgende topic  

Rainbow

Ikkeben Junklid

Netherlands
3917 berichten
Gepost - 13 Jul 2010 :  20:26:06  Bekijk profiel van gebruiker
Misschien heb ik het gemist, maar...had je nu toch die klojo anesthesist? Of een andere?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ga naar bovenkant pagina

Mriek

Ikkeben Junklid

8514 berichten
Gepost - 13 Jul 2010 :  20:26:12  Bekijk profiel van gebruiker
Fijne avond Inge!

Groetjes,
M

Lilypie Derde TickerGa naar bovenkant pagina

luna en mees

IkkebenVerslaafd lid

Netherlands
948 berichten
Gepost - 13 Jul 2010 :  21:19:03  Bekijk profiel van gebruiker
Hoi jeetje wat een verhaal zeg, maar ben blij voor jullie dat het achter de rug is nu.
Hopelijk gaat rico snel opknappen, en ook ik zeg het nog een keer,
wat een lieve foto's en hij ziet er goed uit.
Fijne slaapnacht hopelijk voor jullie alle drie, zeer verdient na alle ellende.

Gr Patries

Ga naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  07:49:59  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
@Rainbow: Nee we hadden een andere anethesist.
Het was allemaal heel goed gegaan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede TickerGa naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  07:57:33  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
Even een update over de nacht:

Rico heeft echt ontzettend goed geslapen, Hij heeft wel wat dromen gehad en zei: nee.. papa nee.
Ik vermoed dat hij gedroomd heeft over het begin dat hij onder narcose moest.
want hij zei toen ook toen ze dat kapje op wilde doen: nee papa nee. zovan: papa help! ik wil niet!
was wel heel toevallig dus vandaar dat ik dit denk. hij is verder 1 keer wakker geweest en wilde wat drinken.
daarna sliep hij tot half 7 maar om 7 uur riep ie me dus toen ben ik erheen gegaan.
Heb zijn temp ook gecheckt net en die was weer netjes 37,5.
Ik ben blij dat het zo goed met hem gaat. Hij heeft net pap uit zn drinkbeker gedronken, heel de fles op dus alles gaat er goed in wat warm is. (tot nu toe dan ik maak om 10 uur een gepureerde peer klaar, en vanmiddag krijgt hij weer warme pap en vanavond maken we puree eten voor hem. Morgen beginnen we met brood zonder korst kijken hoe dat nu gaat. Toen hij eht in het ziekenhuis kreeg at hij het wel redelijk maargoed toen zat hij onder de tramadol(hele lichte morfine, eigenlijk mag je het zo nog niet eens noemen maar het zit er tegenaan) en andere pijnstilling. dus dat het toen niet zeer deed is logisch te verklaren. wij willen aangezien hij nog wat bloed gespuugd heeft gewoon wachten met stukjes en morgen rustig proberen.
het vlees en zo gooien we vanavond ook in de blender. we maken gehakt of malse kipfilet denk ik.
Ik las nog een klein verwendagje in vandaag. ik heb rico gezegt dat hij vanochtend nog in bedje mag in de huiskamer en dat hij vanochtend ook nog een dvd film mag kijken. hij is nu dierendokter tom aan het kijken
Vanmiddag proberen we of hij zich rustig kan houden buiten zn bed
want dat is wel belangrijk. zo niet dan hebben we de box nog staan. maar verwenbed dag is toch echt voorbij na vanochtend..hij is wel lekker rustig zo daar niet van maar anders krijgen we dadelijk weer dat ie niks anders wil dan chillen voor de televisie haha!

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  11:27:58  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
Nou we hebben een minder momentje gehad toen straks,
hij kreeg een fikse verhoging en viel een beetje weg elke keer. ik merkte het toen ik rico even uit bed haalde en op de grond had gezet, na 10 minuten viel hij gewoon neer (viel tegen de tafel aan met zijn hoofd gelukkig niks ernstigs) is gewoon nog niet zichzelf.
we hebben hem weer laten slapen om 10 uur en nu gaat het weer redelijk. hij is wel heel klam, heb m pcm gegeven en nu zit hij rustig in zijn bedje in de huiskamer.

Mriek

Ikkeben Junklid

8514 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  11:34:54  Bekijk profiel van gebruiker
Ach, zielig. Knuffel!

Groetjes,
M

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  12:48:24  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
Om 11 uur heb ik rico eruit gehaald weer. Hij wilde niet echt drinken en eten al helemaal niet.
om 12 uur heb ik hem geprobeerd wat pap te geven van bambix die fijne granen weet je wel, maar daar moest ie na een paar happen ook weer niks van hebben.
toen weer een toetje geprobeerd maar hij wil niks.
gelukkig heb ik een kwart beker appelsap naar binnen weten te werken bij m.

Hij ruikt echt heel erg uit zijn mond je wordt er gewoon bijna misselijk van.
ik denk dat hij al een virusje onder de leden had want hij was al wat aan het sukkelen voor de operatie, zn weerstand is nu natuurlijk helemaal niks waard meer. om half 1 was hij alweer zo moe dat hij bijna in zijn eetstoel lag te slapen. hij ligt dus weer op bed.
gek he Hij is de dag van de narcose drukker en nu slaapt hij eigenlijk de hele tijd.

pranger7

Ikkeben Superlid

Netherlands
394 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  16:26:50  Bekijk profiel van gebruiker
Jeetje wat een verhaal weer. Gelukkig is de operatie goed verlopen. Ze geven zelf gelukkig aan wat ze wel en niet kunnen verdragen qua eten.
Hoe is het nu verder met hem dan? Ik zou voor de zekerheid toch de kinderafdeling bellen of dit wegvallen bij een narcose hoort of dat het iets anders is virusje ofzo. Hoort toch niet zo.
Heel veel beterschap en knuffels van ons

Ga naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  20:00:29  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
nee hij is echt heel anders (lees topic mama's hoekje)
maar vanavond heb ik een potje gekocht en helemaal fijn gepureerd hij had nu eindelijk gegeten. alles opgegeten en ook nog een toetje. daarna getempt had ie 38,5 dus net op het randje, en toen begon de pret

Sje
Ikkeben Junklid

Netherlands
12458 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  21:12:46  Bekijk profiel van gebruiker
{{{{{ Rico }}}}}

Groetekes, SjeGa naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 14 Jul 2010 :  22:03:37  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
@Sje

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  08:29:23  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
we hebben een slechte nacht gehad. Rico is veel wakker geworden en om kwart over 5 had hij het wel gezien. Hij mocht 3 dagen niet naar buiten. vandaag zou dan de laatste dag zijn. wat precies de rede is weet ik eigenlijk ook niet, nu waait het hier behoorlijk dus naar buiten gaan doen we zoiezo nu niet, maar als het vanmiddag wind stil is denk ik er toch aan om even een ommetje met hem te maken.
de hele dag binnen zitten pff we worden er allemaal niet vrolijk van.
ik ga vanmiddag maar lekker bijslapen als rico ook slaapt.

Mriek

Ikkeben Junklid

8514 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  08:31:55  Bekijk profiel van gebruiker
Balen. Toch nog van slag dus. Heeft 'ie pijn? Sterkte vandaag, binnen zitten is inderdaad niets.

Groetjes,
M

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  08:39:13  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
@Mriek: Rico heeft nooit goed laten merken als hij pijn heeft. De enigste keer dat ik me kan herinneren was toen ik laatst bij mijn ouders was waar ik dat topic over opende dat hij zoveel pijn had en AUW MAMA krijste voor weet ik hoelang.
Hij zal ongetwijfelt vaker pijn hebben maar hij laat eigenlijk nooit wat merken.
Zelde met koorts. Toen hij zo ziek was vorig jaar op vakantie, liet hij pas wat merken toen hij op 41,2 zat.
toen ik hem eerder checkte omdat ik vond dat hij er zo grauw uitzag en zo warm aanvoelde had hij al 40,3 en zelfs toen lachte hij nog.
moet je nagaan. dus ik weet het echt niet of hij pijn heeft.

mirema

Ikkeben Junklid

Netherlands
6618 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  13:22:59  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek mirema's homepage
Balen dat je een rotnacht hebt gehad.
Hier nog entje (hoe kan het anders) die niet aangeeft of hij pijn heeft. Dylano heeft bv nooit druppels voor zijn tanden en kiezen gehad (germ). Maar je zou hem vanavond voor het slapen of als je zelf gaat slapen Paracetamol of sinaspril kunnen geven.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickersGa naar bovenkant pagina

Mriek

Ikkeben Junklid

8514 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  14:27:27  Bekijk profiel van gebruiker
Lastig, dat Rico het niet aangeeft als hij pijn heeft. Hoe gaat het nu? Misschien vanavond Sinaspril geven?

Groetjes,
M

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  18:28:55  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
@Michelle: hahahha idd het kan ook niet anders he
we hoeven elkaar eigenlijk niks nieuws meer te vertellen hahaha.

@Mriek: Nee sinaspril is bloedverdunnend, waardoor hij een nabloeding kan krijgen. aspirine e.d. mogen ook niet. alleen pcm is dat niet, dus je mag alleen pcm geven. 1 week na de operatie mag hij weer sinaspril hebben.
Ik geef dus wel gewoon een zetpilletje, en ik dacht dat ik hem dat vanacht ook had gegeven, maar ik zag aan zijn puffertje ventolin dat ik hem geen dosis had gegeven voor het slapen gaan. misschien was dat het.
En de warmte.. ik heb vandaag de hele dag toch zijn raam open gehad (behalve toen hij s'middags in bed lag) zodat het toch wat door zou waaien..en aangezien het aan de frissere kant was vandaag heeft het zo'n 2 graden geholpen. eerst was het 28 op zn kamer. vanochtend 27, vanmiddag 26 en hoe het nu is weet ik niet. ik heb namelijk heel zijn kamer leeggeruimd omdat ik een poets kick kreeg. haha
ik ben nog niet klaar maar goed.

Dadelijk voor het eerst weer tandjes poetsen. Omdat hij een aantal keer overgaf na de operatie wilde ik hem ern iet mee belasten.
heb dus 2 keer niet gepoetst.
bewust gedaan. Ik vind tanden poetsen natuurlijk heel erg belangrijk, maar hij slikt het altijd in, en hij maakt zich heel erg druk tijdens het poetsen. 2 dingen die nu echt niet mochten!
hopelijk gaat het dadelijk goed, heb er al zin in

Mriek

Ikkeben Junklid

8514 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  19:40:21  Bekijk profiel van gebruiker
Oké, weer iets geleerd over Sinaspril. Hopelijk gaat het vannacht beter!

Groetjes,
M

mirema

Ikkeben Junklid

Netherlands
6618 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  19:43:47  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek mirema's homepage
Ik duim voor je dat je een betere nacht krijgt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickersGa naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  21:49:37  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
Het is zoiezo vandaag best wel goed gegaan, hij was erg lief en rustig.
fijn! ik voel me meteen een stuk beter.
Wel voel ik me nog moe maargoed het moet er gewoon allemaal een beetje uit nog. Alles op zijn tijd toch?

@Mriek: Ja ik wist het ook niet, ik vroeg dat toen ook al na omdat ik dacht van: waarom wel pcm en geen sinaspril (omdat ik alleen sinaspril in huis had eerst) toen legde ze me dat uit, dat aspro's en sinaspril en nog wat dingen het bloed minder snel laten stollen. Een kapot bloedvaatje of een dus de wond van de operatie bloedt dan langer door dan normaal en de kans op nabloeding is dan heel groot waardoor hij bloed in zou gaan slikken en ja daar kunnen ze in stikken natuurlijk.

@Michelle: ik hoop het ook, ik duik er nu ook in. lekker bijslapen!

Mriek

Ikkeben Junklid

8514 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  22:00:34  Bekijk profiel van gebruiker
Goed om te weten Inge!

Groetjes,
M

Rainbow

Ikkeben Junklid

Netherlands
3917 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  22:29:09  Bekijk profiel van gebruiker
Fijn dat het toch weer de betere kant op gaat Inge! En boeien dat je 2x zijn tandjes niet hebt gepoetst! Dat heb je zo toch prima gedaan? Net een operatie en dan weer een tandenborstel in je keel, dat lijkt mij ook niet prettig. Geeft echt niks hoor, zou ik ook niet hebben gedaan! Beterschap met het kleine ventje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ga naar bovenkant pagina

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 15 Jul 2010 :  23:08:00  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
dankjewel meiden,

Het is alleen weer ietsje minder nu (pff op en af echt he)
Hij had koorts gekregen en is strontverkouden aan het worden.
Ik overbezorgde muts heb even nagevraagd hoe dit kan, en het schijnt de eerste paar weken even erger te kunnen worden, maar na 1 maand moet hij aanzienlijk gaan opknappen.
gelukkig is er ook nog goed nieuws. want hij slaapt niet meer met mond open en zijn mond is niet meer droog! yeaahh! nu al! ook hoor ik hem niet meer slapen, ja heel gek maar normaal maakte hij een broem geluid en snurkte tegelijkertijd
nu horen we dat allemaal niet meer. Ja dat snurken wel weer een beetje net maar dat komt omdat zijn neus weer behoorlijk aan het snotteren is en dat hij aan het rochelen is gegaan..
zucht ik was echt geschrokken maar goed omdat hij al zolang opgezwollen lymfeklieren had was de kans gewoon heel groot dat hij de eerste paar weken ziek zou zijn/worden.

MamavanRico

Ikkeben Junklid

Netherlands
8448 berichten
Gepost - 17 Jul 2010 :  13:43:57  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek MamavanRico's homepage
Het gaat weer helemaal nergens over,
Hij had vanochtend alweer 38,5, dus pcm gegeven,
hij ziet er ook niet uit. Verder is hij wel aanwezig niet suf ofzo maar jengelt gedurende de dag wat aan, en slaapt slecht (zit maar een beetje te roepen in zijn bedje en te jengelen)
Hij is nog steeds aan het rochelen en ik weet wel dat het de eerste 2 weken na de operatie kan hoor dat ze verkouden worden maar goed ik wil gewoon dat hij weer fit is

Topic is 23 pagina's lang:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10
 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 21 22 23

Ga naar:
Snitz Forums 2000