Haar op balletjes


#1

Hallo allemaal,
We hebben n zoontje van nu 8 mnd, en ik wilde graag weten of er ouders zijn die dit ook bij hun babay hebben...? Onze zoon heet Duncan en is dus 8 mnd, en hij heeft sinds dat hij 3 mnd isn aantal haartjes op zijn balletjes…
Is er iemand die dit ook bij z`n baby heeft gehad/of misschien nog heeft/of weet wat er aan de hand zou kunnen zijn/ en hoe dat verlopen is…??
Ik zou het fijn vinden als iemand hierop zou reageren, ik heb het al aan tig mensen gevraagd en niemand die dit verschijnsel kent…
Alvast bedankt,
Groetjes Elma


#2

Iedereen heeft overal haren, behalve op handpalmen, voetzolen en lippen.

Dus dat er haartjes zitten is wel zeker. Geen idee hoe opvallend die op die plek kunnen zijn en hoe normaal dat is.

Doorgaans is het in elk geval normaal dat er haartjes zitten (ook al zijn het er maar weinig en zijn ze vrijwel niet te zien).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Jan 2010 22:10:30


#3

Hoi Sje,
Dat weet ik wel, dat zijn hele kleine dunne, lichte haartjes, maar ik heb het over toch echt n stuk of 8 echt schaamharen. Dat kent niemand dus, en daarom heb ik deze vraag hierop gezet, misschien dat dit iemand herkent..... We hebben ookn afspraak in het ziekenhuis lopen hoor, omdat het niet vaak voor komt bij babys. Maar echt het zijn echt schaamharen en niet dat "dons"of gewoon het normale lichaamshaar... was dat maar zo, dan had ik deze vraag niet... Maar bedankt voor je reactie, ik vind het wel aardig dat je iig reageerd, misschien krijg ik nog weln reactie van iemand die dit kent of heeft meegemaakt bij zijn/haar baby.
Groetjes Elma


#4

Persoonlijk is met dit niet opgevallen bij Jurian dus … denk niet dat hij het heeft. Maar wat willen ze in het ziekenhuis gaan doen dan? Kan het kwaad dat hij echt schaamhaar heeft op deze leeftijd?

Misschien domme vragen hoor maar vroeg het me wel af na jou vragen…


#5

Als het echt schaamharen zijn, dan weet ik inderdaad ook niet in hoeverre dit vaker voorkomt.

Groetekes, Sje


#6

We zijn dus in het ziekenhuis geweest en daar zeggen ze dat het bijna niet voor komt, daarom hebben ze bloed geprikt en n echo van zijn bij-niertjes/nieren/balletjes ed gemaakt.Die echo zag er goed uit, nu afwachten tot 2 feb dan krijgen we de uitslag van het bloedprikken..... Echt heel vervelend, ook dat niemand het kent zeg maar, logiesch als het bijna niet voor komt, maar toch.. Ze denken nu nog aann hormoon kwestie, want het is natuurlijk n puberteitsverschijnsel, dusn beetje raar bij n baby van toen 3 mnd.. Maar omdat ze op het buro ook niks zeiden gaf ik er zelf ook niet zoveel aandacht aan, ik dacht dat valt er wel uit, maar naar 6 mnd toe werden het er meer, stuk of 8 en donkerder, dus vandaar dat ik toen ik op het buro was maar gevraagd heb.... Maar van 6 tot 8 mnd is het niet erger geworden en niet donkerder, maar het is weln gek gezicht, dus vandaar dat ik dacht, misschien handig om eens rond te vragen. Duncan doet verder echt alles volgens het boekje zeg maar dus geen "vreemde"dingen in zijn verdere ontwikkeling ofzo, alles gaat goed en het is `n heerlijk vrolijk, blij en tevreden mannetje, dus dan maak jeje ook niet te veel zorgen , maar wel net genoeg om het toch overal te vragen, ja toch?
edankt iig, groetjes elma, ben trouwens nieuw hier, leuke site!
ben het nog aan het uit vogelen hoor, maar erg leuk!


#7

vragen moet je lekker hier doen… daar zijn we er met elkaar als moeders en vaders voor!! Geen één vraag is gek … dus kom maar op

Wil je ons op de hoogte houden? Ben nl wel benieuwd. Zit ook aan de hormoon kwestie te denken… maar … blijf het toch apart vinden… vooral ook omdat het cb er geen aandacht aan schonk die moeten het toch ook tegen komen als het maar zelfde voorkomt?

Gelukkig is hij vrolijk en geniet en dan maar lekker van!!


#8

http://www.medhelp.org/posts/Pediatric-Endocrinology-/pubic-hair-on-infant/show/513944


http://www.medhelp.org/posts/Pediatric-Endocrinology-/PUbic-Hair-in-8-month-old-girl/show/702813

Ik weet niet of je engels kan lezen, maar hier staat ook wat!
Het heeft in veel gevallen met een verstoring van he hormoonhuishouding te maken en soms met bepaalde medicijn gebruik, wat ik er uit kan halen
je kan als zoekterm “pubic hair in infancy” gebruiken dan vind je heel veel artikelen!
Succes


#9

Sorry herken het ook niet, maar hoop dat de achterliggende reden gauw boven water komt. Hoop dat alles verder goed is meid!

@malawi, wat lief dat je dat weer even op zoekt zeg!!


#10

Hoi Elma,

Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte ook haartjes op zijn balletjes. Deze zijn niet heel groot maar wel groffer dan die over de rest van zijn lichaam. Ik heb geen ervaring met andere babyjongetje (wel heel veel meiden) maar ik dacht gewoon dat dat normaal is. Ik vond het wel raar, maar ja ik wist nog niets van kleine jongetjes, dus ik dacht oke…weet ik dat ook weer. Maar ik maak me nergens zorgen om. Jesse is super gezond, nog geen verkoudje ofzo gehad. Groeid en ontwikkeld zich goed. En het is een heerlijk vrolijk, gevoelig en lief knulletje.
Ik dacht ik meld het even hier.
Ik weet niet als het het zelfde is als bij Duncan

Liefs van de trotse moeder van Jesse


#11

Wat lief dat jullie allemaal reageren zeg!
Ik zal jullie op de hoogte houden, en idd met vragen kun je hier terecht, echt super!
Ik voelde me nogal "alleen"omdat niemand dit herkende in mijn omgeving!
2 febr hebben we de uitslag, van bloed brikken zeg maar, ik hoop ook dat alles goed afloopt!
iig super, en dit is `n leuke site trouwens!


#12

Hi Elma,

heb je vandaag de uitslag ontvangen?
Onze zoon heeft hetzelfde: Ook een aantal ‘echte’ schaamhaartjes op zijn balzak. Toevallig waren wij vandaag in het ziekenhuis en moeten ook bloed laten prikken.

Ben benieuwd naar jullie uitslag…

Gewijzigd door - Pebbles op 02 Feb 2010 17:52:16


#13

Ben ook benieuwd naar de uitslag…


#14

Hallo allemaal,
Gister zouden wij de uitslag van het bloedprikken krijgen, maar ik werd gebeld dat het nog 2 weken kon gaan duren…pfff, weet dus nog niks…ze kon alleen vertellen dat de echo die van Duncan z`n bijniertjes, niertjes, balletjes en buik er wel goed uit zag, maar dit wist ik al…
Maargoed, afwachten maar…
Het lijkt trouwens nu alsof die "schaam"haartjes er langzaam gaan uitvallen, dus dat zou erg mooi zijn!!!
Hopelijk is er niks aan de hand en zijn we voor niks geweest…!
Nu krijgen we 18 feb de uitslag van het bloedprikken.

Dus nog iemand(pebbels) die dit heeft met zn baby, komt dus toch wel voor, ik hoop dat die uitslag goed is, wanneer krijg je die? En is het ookn haar of 10…? En ook donker?
Hoe oud is jullie zoontje? Duncan is nu 8,5 maand.

Groetjes Elma


#15

Hi Elma,

onze zoon is nu 6,5 maand oud en we ontdekten de haartjes zo’n twee maanden geleden. Aangezien het onze eerste is en hij verder nergens last van heeft schonken we er weinig aandacht aan. Toen we het consultatie buro er op wezen zagen zij het ineens ook…duh! We mochten dus ter controle naar de kinderarts, dat was gisteren. Volgende week bloedprikken en dan over drie weken de uitslag. Echo hebben ze het bij ons niet over gehad.

Is Duncan ook te vroeg geboren? Onze zoon is zo’n 5 weken te vroeg geboren met een groei achterstand (was 2 kilo).

Wat je zegt met het weer uitvallen van de haartjes klopt ook wel met hetgeen in de links hierboven staat beschreven. Hoop dat ze bij ons ook snel weer verdwijnen. Bij ons zijn een stuk of 10 haartjes waarvan een aantal donker en stug.

Laten we elkaar zeker op de hoogte houden. Wij weten hoe je je voelt nu.

Gewijzigd door - Pebbles op 03 Feb 2010 18:53:11


#16

Hoi Pebbels,
Zagen ze het ook niet uit zichzelf op het buro…?
Wat n domme lui soms.., bij mij ging het nl ook zo, word er soms moe van. Duncan was 6 dagen te laat geboren, dus ook niets bijzonders, "gewone "zwangerschap gehad, allebei blank ( wel donker blond, dus Duncan ook ) , niet overbehaard (haha), dus geen aparte bijzondere dingen waardoor er haartjes zouden kunnen komen.. Wij zagen het ook pas rond de 3 , 3,5 maand ofzo en idd schonken wij er ook weinig aandacht aan, in het begin. Er werd nl ook niets gezecht op het buro..., terwijl ze zelfs kijken of de balletjes ingedaald zijn e.d., ja toch?!!!! Dat zit ook gewoon goed, dus ja, er werd niks van gezegd, dus wij dachten ook dat het "erbij"hoorde. oen Duncan dus 6 mnd was en ik er weer zat heb ik het ook zelf gevraagd, zo van "is dit wel normaal"/ Dus ook zoals bij jou. Toen werd ik ook doorgestuurd, ook nog bij de huisarts geweest, die zei dat het er nog uit ging vallen ( gebeurd nu dus ook ) ( lijkt ), maar nan telefoontje naar de kinderarts in het JKZ in Den Haag ( wonen we vlakbij ), wilde ze Duncan daar toch ook zien.
En toen ging het balletje rollen, de dag erna moest ik terug komen om bloed te laten prikken ( babay naaldje ) ( niet heel erg om te laten doen hoor, beetje zielig maar meer voor de mama), en daar achteraan meteen n echo van de niertjes, bij niertjes, maag, darmpjes, balletjes, eigenlijk zn hele buik.
Toen zeiden ze dat dat 3 weken ging duren en daar komen nu dus 2 weken bij.
En die echo zeggen ze meteen vandaar dat ik al wist dat dat goed was.
Het schijnt bij "gekleurde "mensen hun baby wel voor te kunnen komen, maar bij blanke babys niet. Dus denken ze aan de bijniertjes , dien stof ( hormoon ) niet goed of niet of n storinkje hebben, maar dat past weer niet in "het plaatje" van Duncan. Daar zoun groeispeurt ( gaat normaal ), vergroot geslachtsdeel, en meer opkomend haar bij horen, en dat is dus niet van toepassing.
Zijn groei is normaal, en het lijkt uit te vallen dus waar ze naar aan het zoeken zijn is het waarschijnlijk niet. Staat iets op internet over dat bijnier verhaal, kan je via google opzoeken.
Maar dat hoeft het echt niet te zijn en misschien is er helemaal niks aan de hand, dat denk ik inmiddels.
Natuurlijk ben ik wel benieuwd wat er uit het bloedonderzoek gaat komen, maar ik verwacht er niet zoveel van omdat Duncan de symtonen niet heeft.

Maar 5 weken te vroeg, jeetje voor de eerste, dat is heftig!
Je denkt dat gaat nog even duren, maar dan komt hij ineens, jeetje, nou ik was ook niet blij met overtijd ( 6dg ) maar zoveel te vroeg is ook wat…
Moest zeker in het ziekenhuis blijven?
Dus ook je eerste, bij ons ook, leuk he?!
Ik vind het nog leuker dan dat ik al dacht tijdens de zwangerschap!
Duncan is nu dus 8,5 mnd en kan al staan! Zo leuk!

Liefs Elma


#17

nee sorry ik heb hier ook nog nooit van gehoord.
en wat sje zegt is waar,
alleen moet ik zeggen dat mij nog nooit 1 enkel haartje is opgevallen bij dat gebied daar, het zal er vast wel zitten maar dan zijn ze wel zo minuscuul dat het met het blote oog niet waarneembaar is

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#18

En Elma…hebben jullie de uitslag inmiddels gekregen?


#19

We hebben de uitslag gehad; er waren geen afwijkingen gevonden in zijn bloed, de echo was goed, dus alles is goed.
Maar waar het vandaan kwam?
Misschien `n storinkje zeggen ze?
Het is er ook bijna allemaal uitgevallen, dus gaat goed.
1 juni moet ik weer terug om nog 1x te laten zien zeg maar.
En dat zal ( als het zo blijft ) de laatste afspraak zijn.
Dus we zijn iig blij met deze uitslag!


#20

Aan de ene kant vervelend dat je nu nog niet weet wat het is, maar aan de andere kant wel heel fijn dat de uitslagen van het bloed allemaal goed waren. Nu maar hopen dat de haartjes vanzelf uitvallen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker