Eet- en slaaptijden baby bijna 4 weken


#1

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Finn is bijna 4 weken oud en krijgt BV en flesvoeding. Ik ben bezig met het afbouwen van de BV. Zijn eettijden zijn nu:

0700 BV
1000 Fles
1300 BV
1600 Fles
1900 BV
2200 Fles
0100 BV

Nu is mn vraag…
We moeten Finn altijd wakker maken voor de voeding van 0100 uur. Moeten we hem nu steeds wakker maken of kunnen we hem ook gewoon door laten slapen tot het moment dat hij zelf wakker wordt…of anders tot 0700 uur?

Alvast bedankt voor de hulp!!

Groetjes…


#2

Gouden tip: kindjes van die leeftijd zelf het ritme aan laten geven. Dus lekker laten snurken tot-ie honger heeft.

Groetekes, Sje


#3

Wat Sje ook zegt, lekker laten slapen. Als hij honger heeft meldt hij zich wel.

Groetjes!


#4

Ja hoor, lekker laten gaan, je moet je helaas aanpassen aan zijn wensen en niet andersom. Voor mijzelf viel dit nogal zwaar aangezien ik zelf ook een vast ritme heb, anders ben ik zo van de leg, hahaha! Maar goed, die tijd ben ik ook doorgekomen (hetzij als zombie haha).

Ik merkte pas met ruim 3 maanden dat Jens een ritme had gekregen. Tot die tijd gooien ze 't om de haverklap om.

Veel succes!!


#5

Vannacht zullen we Finn lekker door laten slapen en dan horen we wel wanneer hij weer trek krijgt…
Heb de voedingen vandaag wel zo kunnen verschuiven, zodat de ‘laatste’ voeding van vandaag om 2300 uur is ipv 2200 uur.

Weten jullie trouwens hoeveel tijd er maximaal tussen 2 voedingen mag zitten? Dan zet ik voor de zekerheid toch maar even de wekker…

Iig hartstikke bedankt voor jullie reacties!!


#6

Ik weet dat er officieel wel een bepaalde tijd voor staat om tussen de voedingen aan te houden, maar wat dat precies is weet ik niet.

Wel weet ik dat als je merkt dat je kindje wat slapper is, trager reageert, etc, dat je moet oppassen want dan is de bloedsuikerspiegel te laag. Met andere woorden, de tijd die er dan tussen de voedingen zat, was te lang.


#7

Morgan kreeg ook altijd haar laatste voeding tussen 23.00 en 1.00. Van de week voor het eerst om 22.00 gegeven. Maar dan is ze wat onrustiger 's nachts. Maar wij lieten haar ook liggen na die voeding en met 6 weken sliep ze door tot 5 a 6 uur en nu komt ze om 8 uur omgeveer. Voor eerder (als we ergens moeten zijn, zoals van de week het ziekenhuis) moet ik haar wekken. En als ze een slechte slaapdag heeft gehad dan moet ik haar om 8 uur wekken. Ik laat dan ook max 10 uur tussen de laatste voeding van de dag ervoor zitten en de volgende morgen. Zo is het mij ook van het CB uit verteld ivm met de lage suikerspiegel die ze zouden kunnen krijgen. Ik moet wel zeggen dat ik het geluk heb dat Morgan een ochtendslaper is en dus om 8 uur nog wel eens terug wil en ik ook nog even kan slapen

Morgan is vandaag 2 maanden.

Groetjes,

Michèle


#8

Ik weet niet wat voor gewicht je kindje heeft, maar mijn schoonzusje heeft onlangs een kindje gekregen die nu ruim vier kilo weegt en bij haar mag 's nachts max. 6 uur tussen de voedingen zitten (omdat de kleine dus goed op gewicht is). Weet niet of je er iets aan hebt, maar ja…kan het allicht aan je meedelen toch?

Groetjes!