Gillen als ik 's nachts wegloop


#1

Mijn zoontje is bijna een jaar en zit duidelijk in de eenkennigheidsfase.
Het is mama voor en mama na, aan je been vastklampen, huilen en veel gedragen worden. Ook op schootzitten is helemaal nieuw terwijl het een echte wildebras is.
Duidelijk een sprongetje waar meneer in verkeerd!

Van het weekend werden we opgeschrikt met keihard huilen midden in de nacht.
Misschien eng gedroomd? We hebben hem maar even naar ons eigen bed gebracht in de hoop dat hij in slaap viel…dus niet. Uiteindelijk na troosten en gekroeld te hebben in zijn eigen bedje gelegd. Toen moets hij even een paar minuten keihard brullen en uiteindelijk viel hij weer in slaap.
Na 2 uur weer hetzelfde liedje en zijn we er maar uit gegaan…

Vanacht weer om 5.30 gillend wakker, Getroost en weer terug en weer keihard brullen. Gelukkig werd hij na een paar minuten stil…

Mijn zoon is altijd een goed (uit)slaper geweest dus voor mij is dit gedrag helemaal nieuw dat we niet weg mogen lopen 's nachts nadat hij zijn speen heeft gehad… Hoe gaan jullie hier mee om en hoe lang duurt dit gemiddeld?

Ik vind het zo zielig om het zo te laten huilen maar anders krijg ik hem echt niet meer stil!


#2

Niemand tips???

Inmiddels is het probleem weer verholpen maar ben nog steeds benieuwd wat jullie in zo’n situatie doen.


#3

Hoe heb je het zelf verholpen inmiddels?

Groetekes, Sje


#4

Nou eigenlijk door helemaal niks te doen.
Heel de nacht slaapt hij nu door.
's Nachts maakt hij af en toe wat geluiden. Ik heb het idee dat hij dan aan het dromen is. De verlatingsangst is nu ook iets minder.
Kan nu gewoon in de keuken staan zonder vastgeklamd te worden aan mijn been!