Kleuterpuberteit?


#1

Naomi is nu bijna 4 en op dit moment luistert ze echt niet meer. We worden er niet meer goed van en Henk loopt continu met hoofdpijn rond door haar.
We hebben ook nog een zoontje van 14 maanden en die word nu ook steeds actiever en pakt dus ook de spullen waar zij mee aan het spelen is en andersom.
Maar we kunnen haar tig keer waarschuwen om iets niet te doen en ze gaat gewoon door totdat wij helemaal door het lint gaan. Dan zegt ze weer sorry en 5 minuten later is het hetzelfde liedje.
Of ze is aan het huilen om niks en dat is zo irritant.
Wie heeft er voor ons een oplossing want ik ben in staat om haar de rest van de vakantie weg te brengen om het nog een beetje gezellig te houden in huis.

Diana.


#2

De oplossing is: naar school!
Ze is er gewoon aan toe om naar school te gaan en ze heeft thuis niet genoeg uitdagingen en nieuwigheden meer.
Wanneer gaat ze naar school?

Groetekes, Sje


#3

diana,

niet mer waarschuwen wat bij ons heel goed werkt is het volgende

1 keer waarschuwen en erbij zeggen dat als ze het weer doet ze op de trap moet of op een stoel in de hal.

ze is bijna 4 dfus naar haar leeftijd zoveel minuten straffen het zal niet meteen werken meid maar hier werkte het perfect, en aan haar uitleggen waarom ze straf heeft, gewoon kort en bondig dan naar haar toe en sorry laten zeggen en een knuffel is het nee gewoon weer er neer zetten de aanhouder wint kan in het begin wel een poos duren kevin hield het zolang, vol dat het echt bijna een half uurtje duurde.

want met het waarschuwen krijgen ze echt lak aan je en blijft ze doorgaan
deze tip heb ik van onze hulpverlening.

liefs angelique


#4

wat sje ook al zegd ze is aan school toe hier destijds ook maar we hebben de straf wel toegepast

probeer dat ook maar eens


#5

Sorry dat ben ik er vergeten bij te vertellen, ze gaat al vanaf 2,5 jaar naar school omdat we in Belgié wonen. Ze heeft nu wel 2 maanden vakantie dus misschien dat het dat is.
Mijn man begint er al over dat een flinke pets tegen haar billen moet hebben maar dat wil ik niet doen.
En als ik haar een time out geef moet ze dan in mijn zicht zitten of echt buiten zicht?


#6

gewoon echt buiten zicht


#7

pets op d’r billen is een vborm van onmacht.
Ik vind dat niet nodig, en je geeft een slecht voorbeeld.
wat bij ons helpt, is nu oet ik zeggen da wij een heel voorbeeldig kind hebben p dit moment.
Lucas is ruim 3 en lars 17 maanden is een echte dondesteen alles afpakken van zijn broer en natuurlijk ok andersom, ik zeg dan tegen lucas geef lars maar iets anders om mee te spelen en meestal werkt dit als het echt te gek wordt is gelukkig nog iet gebeurd dan waarschuw ik 1 x en dan haal ik alles weg jammer dan.
maar nogmaals, dat is nog nooit gebeurd, ik ga als ik zie dat de oudste iets anders wil da de ogste en andersom er ook vaak bij zitten, of de een boven de ander beneden.
En vergeet voorl nooit te benoemen wat er gebeurd, ik zg in een geval dat de jongste iets afpakt, tegen de oudste kijk je broer vind jouw speelgoed zo mooi, die wil ook even mag dat?
vaak helpt dat
succes


#8

emmer mijn zoon krijgt ook weleens een pets op zijn bilen en heeft niet met oinmacht te maken hoor.

dit mag van de gezinsvoogd we gebruiken het alleen bij hoge uitzondering niet als hij straf krijgt


#9

We leren onze kinderen dat ze niet mogen slaan, zelf doen we het wel? Hoezo verwarrend! Een kind slaan is een teken van onmacht voor de ouders!


#10

ben ik het niet meeeens wij slaan ook niet alleen als het nodig is

stel je kind steekt zomaar de weg over ondanks het gezegd te hebben krijgen ze bij mij een pets voor de billen

en dat is geen onmacht,

weetje wat onmacht is telkens als jou kind niet luisterd en dan slaan dat is onmacht


#11

een tik voor de billen en slaan zit dag en nacht verschil tussen zegt onze gezinsvoogd ook.

een tik over de bvingers of voor de billen is een corrigerende tik,is echt anders als slaan hoor


#12

hoi hoi

misschien komt het wel gewoon door dat ze vakantie heeft.
ik heb een zoontje van bijna 4 en die doet precies het zelfde maar die moet ook naar school en gelukkig gaat hij dan ook van af de 16 augustus naar school.
het is moeilijk voor een kindje die naar school gaat om dan vakantie te hebben want dan kunnen ze niet op schooltje hun ei kwijt denk ik.
op de trap zetten 4 minuten en gewoon negeren komt ze er van af niks zeggen gewoon terug op de trap zetten want aandacht negatief of positief dat maakt voor hun niks uit succes ermee.
probeer anders eens iederedag iet te doen speeltuin rondjelopen moei maken misschien helpt het misschien niet

groetjes moeder van 2 boys


#13

Hoi,

Ik zet haar elke keer op de gang maar het is net dat het haar niks interresseert want ze gaat op haar gemak een liedje zingen of iets frutselen. Dus ik heb toch niet echt het idee dat het dan werkt.
Maar ondertussen word ik er wel steeds gekker van.

Diana.


#14

diana gewoon volhouden hoor,
komt goed ze is je aan het uitesten tot hoever ze gaat

gr angelique


#15

De ene keer maakt het indruk maar meestal niet, blijf het nog wel even volhouden maar betwijfel of dat het wel gaat werken.

diana.


#16

diana gewoon volhouden jij bent de baas en als je je het laat begaan benje nog verder vanhuis wij zijn nu ook bezig met kevin die is nu 5 haalt het bloed onder de nagels vandaan

maaar pak hem veel strenger aan nu,joyce jou idee hebben we hier ook toe gpast maar we zullen het toch zelf moeten doen vreemde ogen dwingen


#17

Hoi Diana,

Ik herken heel veel in jou verhaal. Onze dochter van net 3 jaar is ook al een tijdje niet uit te staan. Ze gilt als ze haar zin niet krijgt, slaat haar kleine broertje, gooit met dingen.
Moeilijk inderdaad. Ik weet soms ook niet meer hoe ik haar aan moet pakken. De ene keer kan ik me heel lang rustig houden en hou m’n hoofd koel…praat dan op normale toon tegen haar. In de hoop dat dit helpt natuurlijk, maar dit werkt averechts. Soms flip ik ook wel eens hoor en dan roep ik naar haar…helpt ook niet…en ik heb het ook al op de gevoelige snaar geprobeerd wat ook niet hielp.
Ook steekt ze de weg zomaar over…rent als een kip zonder kop in het rond…en in een winkel neemt ze de benen. Kortom: HELP!!!
Tja, ik weet dat het zo’n fase is waar ze door moeten ( en wij moeders erbij ) maar soms weet ik het ook niet meer hoe ik haar aan moet pakken.
Ze verveelt zich niet, speelt heel veel ( en leuk ook ) met haar broertje en ze kan zich ook heel goed zelf vermaken.
Ik ben ook niet van mening dat als ze naar school gaan dat het in een klap is opgelost. Soms helpt dit natuurlijk wel, maar niet bij ieder kind.

Ik heb dus ook geen tips voor je…helaas…wil alleen maar zeggen dat je echt niet de enige bent hoor…succes!!

Groetjes Ilona.


#18

Absoluut ben je niet de enige. Nee hoor, hier nog zo’n dwars meisje.
Ze slaat ons weleens en als je zegt dat dat niet mag zet ze jawel, dat doe ik wel.
Ze gooit weleens met spulletjes en dramt net zolang tot ze haar zin krijgt.

Maar weet je wat ik denk, die kleintjes hebben er evenveel last van als wij.
Ze kunnen zich soms niet uiten, ze moeten de hele dag dingen doen die wij ze opdragen, het is niet niets hoor, om zo klein te zijn.

Ik heb gemerkt dat het nog het beste is om met haar te praten. Dan komt er hortend en stotend uit dat ze boos op me is, want ik maak dat leuke puzzeltje niet samen met haar. Dan draai ik weleens de rollen om en mag zij bepalen wat er gebeurt. Dan puzzelen we, kleien, verven en stoeien.
Dan is ze een heel ander meisje erna. En ik ben weer effe lekker zelf kind geweest haha

En als ik daarna de ouderrol weer oppak en zeg wat er moet gebeuren, dan accepteerd ze mijn gezag weer omdat ze weet dat mama ook heel leuk kan zijn.

Zo doen wij dat hier regelmatig. Misschien doe je dat al maar ik wilde dit graag met je delen. Wie weet kun je er iets mee.

Veel liefs van Miranda



#19

Mijn dochter wordt bijna 4 en ik heb precies dezelfde problemen, en weet me af en toe echt geen raad. Ik kan haar totaal niet aan. Het op de trap zetten wat anderen al zeiden werkt niet, want dan gaar ze op haar gemak spelen en zingen, speelgoed afpakken maakt ook geen indruk…
Ik heb dus totaal geen advies voor je maar ik hoop dat er iemand reageerd die wel raad weet

x