3 weken: 's nachts NIET meer slapen?!


#1

Hoi allemaal,

Onze zoon is nu 3 weken, 1 dag oud. Heel jong dus nog, en we leren hem uiteraard nog kennen, wat zijn geluidjes etc etc.

Nou wil hij sinds 3 dagen ineens NIET meer slapen 's nachts. Het begin eigenlijk zo rond begin van de avond: hij krijst dan enorm als hij in zijn wieg wordt gelegd. We hebben GEEN idee wathet is, want hij eet goed, plast en poept prima, heeft geen honger. Het enige dat helpt is oppakken.

In slaap krijgen lukt ons door een draagdoek, dan valt hij binnen enkele minuten in slaap. ZOdra hij in diepe slaap is leggen we hem in zijn wieg, en hop: 10 minuten later is hij compleet wakker en totaal overstuur.

Dit gaat de hele nacht door en houdt 's ochtends op.

Probleem is alleen: papa werkt, en begint (nu al?) serieus problemen te krijgen doordat hij MAXIMAAL 2 uur slaapt per nacht. Nou weten we dat we misschien ons aanstellen, want dit hoort er gewoon bij (?) en kan nog maanden duren.

Maar toch: wat kunnen we nog doen? We hebben inmiddels van alles geprobeerd, hij wordt gewoon steeds wakker. Hebben niet het idee dat het een ‘regeldag’ is, want hij eet normaal - niet opmerkelijk meer/minder.

Wat overige info:

  • Hij krijgt BV
  • Wieg staat naast ons bed, aan moeders kant
  • Tot 3 dagen geleden sliep hij 3-5 uur achter elkaar in de nacht
  • Overdag is hij prima te genieten, en slaapt soms in de box

Als iemand tips heeft: die zijn zeer welkom!! Dank je!

Gewijzigd door - mikk op 21 Jan 2008 22:59:55


#2

Ik zou zoveel mogelijk, ook overdag je baby in zijn eigen wiegje te slapen leggen,
En ja het kan er bij horen maar een kindje wat nog zo klein is moet nog een dag en nacht ritme krijgen, en je zegt in een draagdoek valt ij in slaap, dus misschien moet je proberen hem goed strak in te stoppen zodat hij datzelfde gevoel een beetje heeft.
sterkte


#3

hallo,

Toen Djayden zo klein was sliep hij eigenlijk wel goed alleen kwam ook wel 2 of 3 keer s’nachts.
Op een gegeven moment sliep hij overdag slecht,precies het omgekeerde wat jij hebt en in overleg met het consultatie bureau ben ik begonnen met inbakeren en dat hielp heel goed.
Op deze manier ligt je baby ingesloten en heeft het gevoel weer in de baarmoeder te zijn(daar is het ook krap)
Dit moet je echter nooit uit jezelf gaan doen want ze moeten je het wel leren.
ik hoop dat je hier misschien wat aan hebt.

Gr Diana



#4

hallo ,

ja overdag niet in draagdoek doen maar geoon in wiegje leggen.
Zodat hij straks weet dat hij daar moet slapen. en in slaap huilen mag hoor dat hebben kindjes vaak nodig.
Het dag/nachtritme moet nog komen kan echt nog niet na 3 weken.

Een tip overleg eens met cb om evt in te bakeren. Hebben wij ook gedaan en met groot succes!!! We hebben er een echte slaapkop van gekregen hahah.
Dan voelen kindjes zich geborgen. Onze huisarts is er ook een echte voorstander van die vertelde mij eigenlijk zouden ze dat bij alle kindjes moeten doen.
Het is ook niet niks van die geborgen buik naar zo’n grote wereld.

En als hij in de draagdoek in slaap valt en als je hem dan in bed ligt en wakker wordt, vindt ik niks gek. Hij wordt wakker op een andere plek en dit kan angstig zijn.
Probeer hem bij vermoeidheidsignalen in wakker in bed te leggen, ze moeten ook leren zelf in slaap te vallen.

succes
gr gytha


#5

Hai,

Ik zou ook zeker gaan inbakeren. Bij ons was het een groot succes.
Na een dag merkten we al verschil. Wij hebben Puck in een bakerzak (www.bakerzak.nl) laten slapen. Hier heeft ze tot 7 maanden in geslapen.
Na 8 weken sliep ze al door. Ook wist ze dat als zein de zak lag het tijd was om te slapen. Wij waren uitrust doordat onze Puck heerlijk sliep.

Wellicht is het probern waard.

Heel veel succes.

Groetjes Loes


#6

Even een vraagje??? Slaap ze overdag helemaal niet??? Je schrijft dat ze af en toe in haar box slaapt, maar verder niet???

Even in het kort:
-wist je dat babietjes van die leeftijd maximaal 3/4 uur wakker horen te zijn tussen de slaapjes in?

  • dat je een babietje nu al moet leren dat een bedje is om in te slapen en een box om wakker in te zijn en in te spelen.
  • dat de drie RRR voor moeieijke slapers de ideale uitwerking heeft

Als je nu op een van bovenstaande vragen nee hebt geantwoord: dan ben je precies een mama zoals ik toen Madelief 4 weken oud was.

Ik kan je een advies geven: koop het boek Regelmaar en Inbakeren van Ria Blom… lees hem net als ik in een dag uit en herken jezelf en begin meteen met het toepassen… koop wel even een bakerzak bij www.bakerzak.nl en ik beloof je, dat als je je eraan houdt(dus ook bij een terugval op dag vier), je hebt een heel ander leven en je man is ook weer gezellig en uitgerust.

Als je meer informatie hierover wilt, omdat je nog niet mobiel genoeg bent om naar de winkel te gaan. Stuur me een mailtje en je kunt morgen aan de slag.
amvdvoort@hotmail.com

Heel veel succes! Het werkt echt. Ik voelde me een enorme sufferd dat ik het zo ver had laten komen, maar dat is nergens voor nodig, want er is niemand die je verteld hoe het moet… nou ja Ria Blom dan wel… maar goed dat heb je ook niet standaard in de boekenkast staan.

Veel succes en ik weet zeker dat je over een week met een glimlach rondloopt!

Als je mijn verhaal wilt lezen over hoe het bij ons ging rond drie weken: www.madelief.beebiesite.nl wachtwoord: mijntje
Dan moet je naar het dagboek gaan. Alleen als je het leuk vindt hoor, maar ik denk dat je je enorm in mij herkent.

Groetjes, Anne-Marie