Menu baby 6 maanden


#1

hallo, mijn dochtertje van 6 maanden mag van 4 flessen naar drie maar ze drink ze gewoonop 4 flessen.

om 8.30 fles van 200cc
12.30 fles van 200cc
16.30 fles van 200cc
18.30 groot potje groente
20.30 fles van 200cc

Soms krijg ze10.30 fruit maar vaak slaap ze.

Hoe doen jullie dat?
liefs patricia


#2

hoi patricia,

Ik heb hier een tijdje geleden een topic over gestart. van 4 naar drie flessen moet je maar even kijken.
maar geef niet hoor.
bij ons ging het vanzelf lieke dronk geen 4 flessen meer leeg. Ons schema nu met 3 flessen:

7.00 fles 200cc
11.00fles 200cc
12.30 fruit halve pot van 200 gram
15.00 wat diksap
16.00 groente 200gram en danoontje start
19.30 papfles

misschien kun je hier wat mee?
Misschien kun je om 16.30 groente geven ipv fles. en evt danoontje of klein flesje.
en dan om 20.30 laatste fles dan vervald de fles van 16.30
Zou je schema zo zijn:

8.30 fles 200cc
12.30 fles 200cc
16.30 groente + evt danoontje of kleinflesje
20.30 fles

en tussendoor fruit natuurlijk
Wij hebben in het begin ook een klein flesje na de groente gegeven zodat ze langer verzadigd was maar die ging er al snel af.

succes Gytha


#3

Toen onze zoon 6 maanden was gaf ik hem al brood en svonds met de pot mee dus hij kreeg maar 1 a 2 flessen op een dag…
Maar je kan proberen om iets meer vast voedsel te geven misschien dat je dan zo kan minderen met de fles.
De ene kind is er natuurlijk ook eerder aan toe dan de anderen.
Wat ik dan wel deed was een fles met johannes broodpitmeel erdoor heen dan was hij wat langer verzadigt!

Succes Gr trynke


#4

Mijn zoontje is 6,5 maand en hij eet het volgende:

8.00 fles 240/8
12.00 groentenhap (groot potje en danoontje)
15.00 fles 180/6
17.30 fruithap (met ligakoek en diksap)
19.00 fles 240/8


#5

Hi,

wij zijn met ongeveer 6 maanden ook van 4 naar 3 flessen gegaan. Ainoah dronk ze niet meer leeg en dus zijn we gaan proberen om er een weg te laten. Dit ging eiegnlijk gelijk goed.

haar schema:

07.00 fles 210/7
10.30 fruithap (meestal hele pot)
12.30 fles 210/7
15.30 sapje + liga
17.30 groente (soms eet ze de hele pot soms half) + yoghurt
19.30 papfles 250 (meestal gaat deze niet helemaal op)

groetjes!!


#6

Kimo krijgt nu sinds twee dagen 4 ipv 5 flessen en hij is ook 6 maanden…
Wij volgen ongeveer het volgende schema:
7.30 Fles 200cc met nutrix
10.00 fruithap
12.00 Fles 200cc en een paar hapjes brood
16.00 Fles 200cc
17.30 Groentehap
21.00 Fles 200cc

Maar dat is nog niet helemaal ideaal, want de groente zit nu eigenlijk te snel na de fles. Misschien dat ik die fles eerst maar eens wat kleiner ga maken en dan langzaam overstappen op diksap met liga ofzo.


#7

hey hey
milan is nu aan het schuive met zijn schema maar waar we nu op zitten is:

08:00 bordje pap (200 melk + 6 scheppen bambix)

10:00 fruithapje+ drinken oefenen uit bekertje (gaat redelijk goed)

12:00 2 bruine broodjes

15:00 fles 200 (al als ik 'm fruithap zou geven zou hij het ook goed vinden)

17:30 warme hap+ toetje

en als hij er om vraagt krijgt hij nog in de avond een extra fles dus dat zou een 3e zijn.

Milan eet al heel erg goed dus heeft nog maar 1 echte fles en een bordje pap. Hij is ook echt geen fles fan en eet liever van een lepel.

groetjes titsia


#8

ps

ik maak milan trouwens nooit wakker om te eten dus het wil wel eens hier en daar wat schuiven.


#9

hoi, mijn zoon krijgt ongeveer (tussen slaapjes)
7.30 fles 200ml
10.30 fruit hapje met slokje applediksap (ongeveer 10-20ml)
12.30 fles van 150 ml (restant opgemaakt met pap en met lepel gegeven)
3.00 liga met diksap
4.30/5.00 groente met toetje
7.30/8 laatste fles van 200ml
dus wij zitten nog op 4 flessen per dag, maar laatste paar dagen slaapt hij zoveel dat hij gaat slapen na zijn groente en wordt niet meer wakker. ik moet hem nu wakker maken om 10 uur om laatste fles te geven anders komt hij om een uur of 3 s’nachts. sorry maar ik wil liever hem wakker maken dan mezelf midden in nacht (stoute mama!!!) ik was aanbevolen door het buro om niet later dan 5 uur de groenten te geven als het was dan te laat vooral als je wilt hem houden om in bed te doen rond de 7-8 uur. anders zit het te zwaar in hun buik om door te slapen. dat was ik verteld met mijn dochter van 3 toen en ik moet zeggen het klopt wel. oke genoeg van mij (sorry als dit een beetje rommelig is maar ik vind het nog steeds moeilijk om in het nederlands te schrijven!)


#10

Mijn zoontje had met 6 maanden dit schema

7.30 brood en bv (pap is ook goed maar dit lustte mijn zoontje niet vandaar)
8.30 slapen
10.00 fruit en roosvicee(diksap is beter maar dat lustte Rens ook niet)
12.00 brood en bv
12.30 slapen
15.00 roosvicee en rijstwafel/soepstengel oid
16.00 soms wilde hij dan ook nog even slapen
17.00 warme hap en een klein toetje(hebben wij opgevoerd toen de laatste fles er met 9 maanden afging)
18.15 naar bed
19.30 bv gemend met rijstebloem( tijd is ongeveer wachtte altijd totdat hij zelf kwam) en daarna gelijk weer slapen.

Misschien kun je proberen om haar 's ochtends iets eerder te voeden, dan kan ze ook weer wat eerder naar bed en is ze waarschijnlijk wel wakker voor haar fruithap.
's middags zou ik haar gewoon diksap en een koekje gaan geven en dan haar avondeten wat eerder. Als ze dan nog trek heeft kun je haar nog een klein beetje joghurt oid geven.
Warm eten zou ik persoonlijk om 17.00 doen als ze 's middags geen fles meer krijgt zal ze dan echt al honger hebben. Waarschijnlijk wil ze de laatste fles dan ook vroeger en de eerste voeding ook. Is ook wel prettig vind ik dan heb je zelf iets meer aan je avond. Hoop dat je er wat mee kunt.

groetjes Ramona



#11

Wel grappig om te lezen dat bijna alle schema’s het zelfde zijn.

Onze schema met 6 maand

7.30/8.00 1 boterham en flesje opvolgmelk
9.00 tot 10.00 slapen.
10.00 koekje en diksap/roosvice
12.00 1 boterham en flesje opvolgmelk
12.30 tot 14.30 slapen.
15.00 fruit en diksap/roosvice
17.00/17.30 warm eten
19.30 flesje opvolgmelk.

Onze meid wilde geen pap s’morgens, Dus dan maar een gewone boterham.
En ik heb door de laatste fles ook nooit wat gedaan, geen pap en geen rijstebloem.

Gr


#12

hallo,

ik wilde eigenlijk een nieuwe topic openen maar deze topic gaat er wel over waar ik eigenlijk (na in december even kort geweest te zijn) weer terug ben op t forum.

{Pjukje je begint je reactie zo leuk met: Wel grappig om te lezen dat bijna alle schema’s het zelfde zijn.

nou mijn schema is helemaal niet hetzelfde. Ik zat wat te googles op schema’s van 6 maanden babys en zag overal toetjes, koekjes, diksap ed langskomen. Nou is mijn kleine schaappie volgende week 6 maanden en ik moet zeggen ze krijgt nog niets van dit alles en lijkt me helemaal neit ontevreden. Ze krijgt nog wel 4 flessen. de laatste nog steeds om 23 uur, vind ik zo gezellig. eindelijk ff een lekker momentje alleen met haar omdat de andere meiden slapen.
Ik ben er relaxed met deze lieve rustig dame na een huilbaby…dus dacht dat t allemaal prima ging. Maar nu begin ik toch te twijfelen… geef ik floor te veel flessen en te weinig tussendoor???
haar schema:

8 uur fles 210

(vanaf morgen krijgt ze hier fruit had ik al besloten voor ik dit typte hoor )

12 uur fles 210

16 uur 150 gr groentehap

18.30 fles 210

23 uur fles 150

groetjes ineke

Lilypie Vierde Ticker