Baby 11 weken


#1

Hallo!!

Ik ben 11 weken bevallen van een dochter. Nu heb ik haar in bed genomen door bepaalde gebeurtenissen. Nu wordt het dan toch echt tijd haar in haar eigen bed op haar eigen kamer te laten slapen. Helaas lukt dit niet en schreeuwt ze echt hard. Soms lukt het 2 a 3 uurtjes. Ze ligt al ingebakerd. Heeft iemand dit ook misschien meegemaakt en nog tips? Verder drinkt ze 6 flessen van ongeveer 120 a 130. Meer krijgt ze niet op ivm reflux. In de nacht drinkt ze ook maar wordt dan zeer onrustig, ze wilt wel slapen maar beweegt elke 5 minuten en kreunt hierbij.

Kortom heel wat vragen waarvan ik hoop dat iemand nog tips heeft. Vast bedankt. Groetjes Jitske


#2

Rondom week 12 zit een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan ook verklaren waarom ze niet zo goed drinkt en niet zo lekker in haar velletje zit.

Wat betreft weer terug in haar eigen bedje: dat wordt doorbijten! Kan je wat nachtrust kosten maar op een gegeven moment weet ze wel dat de tijd bij mama in bed voorbij is.

Om te zorgen dat ze je toch dichtbij voelt, zou je een paar nachten met een schoon spuugdoekje of hydrofielluier bij je in bed kunnen slapen. Dat doekje neemt dan jouw geur aan. Als je dat in het bedje van je kindje legt, zou het kunnen dat ze rustiger wordt omdat jouw geur in de buurt is.

Groetekes, Sje


#3

Hallo Jitske,
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje, kersverse mama of is er al een grote broer of zus?

Ik heb een zoontje (eigenlijk zoon van alweer 5,5!) en hij was als baby heel onrustig, had verborgen reflux en na de voedingen altijd heel onrustig. Nachten lang met hem in de weer… Inbakeren heb ik ook geprobeerd maar daar werd mn ventje vooral boos van en dat werkte dus eigenlijk averechts. Na heel wat aanmodderen, overdag slecht slapen en gebroken nachten bleek hij naast de reflux een koemelkallergie te hebben. Nadat we van voeding zijn verandert was er een wereld van verschil

Je schrijft dat je dochtertje in de nacht drinkt maar dan zeer onrustig wordt en kreunt, heeft ze dit overdag ook na de voedingen? Hoe gaat het slapen overdag? En hoe ging het slapen bij jou in bed/op de kamer?
Als het namelijk meer met de voeding te maken heeft (b.v tgv de reflux of een mogelijke koemelkallergie wat er bij mijn zoontje achter weg kwam) dan zou ze hoogstwaarschijnlijk ook overdag onrustig zijn, huilend na de voedingen en slecht slapen overdag en dan zou ze ook bij jou in bed of op de kamer deze klachten hebben gehad.

Het kan soms een heel gepuzzel zijn waar e.e.a. vandaan komt, en Sje geeft ook al aan dat bij 12 weken een sprong zit, dat is even een lastige periode.

Kijk naar je kindje, zie je haar veel vieze of pijnlijke gezichten trekken, steeds iets wegslikken, heeft ze heel vaak de hik e.d. dan denk ik dat je er goed aan doet even langs de huisarts te gaan met haar refluxklachten, kan best zijn dat haar slokdarm inmiddels wat geirriteerd is en dan moet ze daar gewoon even iets voor krijgen, dat is echt pijnlijk na elke voeding. Je kan ook even johannesbroodpitmeel door de voeding doen om het iets in te dikken waardoor de reflux minder is.
Maar zegt jouw gevoel dat het meer met het slapen in haar eigen bedje te maken heeft, dan is het idd doorbijten zoals Sje al aangeeft.

Sterkte, overdag als je kleine meid toch even ligt te slapen zelf ook even gaan slapen en bijtrekken!

Groetjes Carolien

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#4

Hai dames

Eindelijk weer gelukt in te loggen…

bedankt voor jullie reacties. Mijn dochter heeft inderdaad ook verborgen reflux en krijgt hier ranitidine voor en we verdikken haar melk. We hebben een tijdje pepti geprobeerd maar dit mocht niet baten dus we verwachten geen kma. Ze is eigenlijk alleen in de nacht onrustig, Overdag deed ze tot 2 dagen geleden een slaap van 3 uur in bed en verder slaapjes in de wagen ivm ophalen en brengen van mijn andere zoon op school.

Mijn zoon had ook reflux dus ben dat wel gewend, hij kwam alleen met 6 maanden in het ziekenhuis terrecht omdat ik hem steeds uit bed haalde zodra hij huilde… heb ik daarvan geleerd : Ja, alleen deze dame huilt zo 2 uur en dan slaapt ze nog niet. Enige wat gebeurt is dat ze nog meer last heeft van haar reflux

Tot een week terug gaf ik haar een fles, legde haar daarna nog even bij me op de borst en daarna naast me op bed wat goed ging. Nu is ze telkens steeds wakker, huilt, moppert boert, krampjes etc. Aandacht?? Van alles wat.

Dat ze kleinere porties drinkt en daardoor vaker, snap ik ivm de reflux maar de nachten breken me echt op na 12 weken. En mijn man slaapt inmiddels zelfs beneden. Over 4 weekjes moet ik weer werken en dat trek ik zo niet echt denk ik.

Ze is te vroeg geboren dus ze zou inderdaad ook de 8 weken sprong kunnen hebben. Maar wat ik met de rest moet. Sorry voor het lange verhaal schrijf het ook een beetje van me af. We hadden gehoopt dat het beter ging met onze dochter en niet weer eindigen zoals bij onze zoon.

Groetjes


#5

Prima dat je ons gebruikt om je verhaal even van je af te schrijven

Pittig hoor, en idd met een tweede nog wel pittiger want dat geeft minder mogelijkheid om overdag even bij te rusten.
Pepti is niet volledig koemelk vrij he, dus het zou toch kunnen. Ik herken wel veel in je verhaal. (friso allergy care is verkrijgbaar op recept van de huisarts/kinderarts) Mijn zoontje was s’nachts ook altijd in de weer met kreunen, huilen en onrust. Overdag een slechte slaper, meestal tegen mij aan of in de kinderwagen heen en weer schommelend, na de voedingen had ie overdag minder last, dan had ik m langer op de arm of in de wipper zodat de voeding rustig kon zakken. Ik had hem s’nachts in een zijslaapkussen (wordt niet aangeraden maar Jasper sliep er echt veel beter door, je zou het eerst eens overdag kunnen proberen)

Hoezo kwam je zoon in het ziekenhuis omdat je m steeds uit bed haalde als ik vragen mag? Lang laten huilen daar hebben zowel jij als zij last van, als je dat een paar nachtjes moet doen met een positief resultaat dan is het de moeite waard, maar als het niet helpt dan is dit voor niemand leuk. Dan zou ik dr toch even knuffelen, slokje water, in slaap schommelen en terug leggen.
Ze is ook nog erg jong he, vaak is het toch even puzzelen naar de ’ gebruiksaanwijzing’ van je kindje, misschien vind ze het fijn als je even bij dr zit en over dr voorhoofd/kaaklijn/oortjes wrijft, of rustig je hand op haar buikje leggen, een muziekprojector-tje, dat soort dingen.

Misschien kan je met je man wat afspraken maken om toch voor een paar nachten de lasten wat te delen, jullie moeten beide wat energie zien over te houden, en je schrijft dat je over 4 weken weer aan het werk moet…j maar e bent nu met je jonge gezinnetje ook flink aan het werk en dat vreet soms meer energie dan je kinderen naar de oppas brengen en zelf aan het werk kunnen gaan…

Sterkte, ik hoop voor je dochtertje en natuurlijk ook voor jou dat het snel wat beter mag gaan!

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#6

Ik ben ook 11 weken terug bevallen en mijn meisje heeft ook last van een sprongetje of haar tandjes aangezien er al 2 Door zijn.
Ze is wel 3,5 week te vroeg geboren.
Ze slaapt bij mij in bed.
Ze krijgt ook BV dus is makkelijk.
Als ik haar in haar eigen bedje legt is ze ook zo wakker en niette genieten.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007


#7

Misschien kun je het bedje iets omhoog doen bij het hoofdeinde. dan komt de melk midner omhoog…
succes!


#8

Let op, “iets omhoog” betekent “telefoonboekdik omhoog”. Niet hoger zetten. En alleen verhogen door iets onder de pootjes van het bedje te leggen. Niks onder het matras leggen, want dan ligt het matras niet meer veilig en kan je kindje tussen de zijkanten terechtkomen.

Groetekes, Sje


#9

Ik ben wel erg benieuwd hoe de situatie nu is en wat jullie precies gedaan hebben? Suc6!