Vage lichamelijke klachten


#1

Heey mensen,

Ben hier behoorlijk lang niet geweest maar ik voel me sinds 3 maanden zo vreemd en ik moet het echt even ergens kwijt…
Ten eerste is mijn menstruatie veranderd. Wel nog steeds na 28 dagen maar eerst was ik 4 dagen echt ongesteld en dan nog 1 dag wat restantjes zeg maar.
Nu verlies ik de eerste dag wat oud bloed, ben ik de tweede dag flink aan t bloeden (wel met stukjes, sorry voor smakelijk detail) en daarna kan ik het de twee of drie resterende dagen met een inlegkruisje af en is het alleen heel lichtroze.
Ik heb gewoon elke maand keurig in t midden mn eisprong (slijmverlies) dus zwanger ben ik sowieso niet.
Verder ben ik veel moe, vaak misselijk en heb een opgeblazen buik. Mijn buik is dik maar wel slap (en ben aan de lijn…).
Ik heb laatst een nacht ineens pijn gehad onder midden in mn buik maar een vreemde pijn die ik niet kan beschrijven en nog nooit eerder heb gevoeld.
Vandaag werd ik in de auto hondsberoerd. Ik ben altijd al wagenziek geweest, maar heb er niet altijd last van maar dit keer begon ik er bij te trillen, werd licht in mijn hoofd en mijn hele lichaam voelde slap aan.
Toen we op bestemming waren is het pas na een paar uur weggezakt.
Verder heb ik nog last van vreetbuien, stemmingswisselingen, snachts zweten, veel dromen en heel veel plassen en soms ineens heel nodig uit het niks… Dan moet ik echt maken dat ik bij de wc kom, voel me net een oude vrouw
Ik heb mijn eetpatroon niet veranderd en heb een maandje terug flink stress gehad maar zo voel ik me al de afgelopen drie maand…
Herkent iemand dit? Ik wil niet naar de dokter met vage klachten die totaal geen kwaad kunnen maar ik kan er niet echt goed tegen dat ik van die vage klachten heb en niet weet waarvan

Groetjes


#2

Naar de dokter jij, jongedame!!!
Da’s nou onzin he, dat je niet naar de dokter wilt met vage klachten. Het kan ernstiger zijn dan je denkt!

Zou je in een vroege overgang kunnen zitten?
Gezien de buikpijn, heb je al eens urine laten checken?

Echt meissie, gewoon de dokter bellen, zeker als het nu al 3 maanden duurt dat je niet topfit bent! Hou je ons op de hoogte?!

Alle sterkte!

Groetekes, Sje


#3

Heey Sje, dank je wel voor je reactie! Sorry dat ik weer zo laat reageer maar ik had je berichtje gelezen en zou later antwoorden maar ben het een beetje vergeten :blush: Zoals ik wel meer vergeet de laatste tijd
Ik zat zelf ook al aan vervroegde overgang te denken toevallig maar het eerste wat dan veranderd is toch je cyclus? Die komt bij mij nog steeds keurig rond de 28 dagen…
Ondertussen is mn buik nog steeds dik, mn broek hoeft nog niet strakker maar als ik zit hangt mn buik wel over mn riem heen zeg maar, terwijl ik aan het afvallen/lijnen ben en ik ben ook echt veel dunner als eerst. Het is ook echt alleen mn buik… K heb vandaag buikkrampen, beetje misselijk soms, soms wat raar in mn hoofd en nu eind van de middag kramp in mijn benen… En ik ben toch zoooo moe…
Soms denk ik aan een zwangerschap, maar dat kan toch niet… Ik zou echt zweren dat ik elke cyclus mn eisprong heb en ik word ook ‘gewoon’ ongesteld… Ik ben komende dinsdag weer op dag 14 van mn cyclus dus ik ga dit keer even extra goed opletten of ik echt mn eisprong heb. Zo niet ga ik testen en zo wel dan is dat het echt niet. Ik hoop het niet want het zou niet echt goed uitkomen en we willen eigenlijk geen kinderen meer… De overgang zou in mijn geval dus wel heel welkom zijn maar hoe weet je of dat het echt is? Als dat het namelijk is, neem ik de klachten wel voor lief

Groetjes


#4

Goed idee om toch te testen. Je zult de eerste niet zijn die tijdens een zwangerschap toch bloed blijft verliezen waardoor het lijkt alsof je gewoon ongesteld bent.

Wat betreft evt. overgang, dat kunnen ze via het bloed testen.
Dus als je niet zwanger bent, dan sowieso naar de dokter om te overleggen wat er aan de hand kan zijn.

Hou je me op de hoogte?

Groetekes, Sje


#5

Vanmorgen meteen testen gehaald en daarna thuis meteen gedaan, hartstikke negatief zoals verwacht dus dat is het zeker niet Maar dan heb ik dat in ieder geval uitgesloten!
Ik zal de huisarts eens bellen om te vragen of ik zo’n overgangstest kan doen, ik laat het je weten!

Groetjes


#6

Fijn dat je in elk geval duidelijkheid hebt over een evt. zwangerschap. Ben benieuwd hoe de huisarts nu verder gaat handelen n.a.v. je klachten.

Groetekes, Sje


#7

Ik heb maandag over twee week een afspraak :open_mouth:
Nou heeft het ook geen haast, maar kom op! :open_mouth:

Groetjes


#8

Maandag over 2 weken? Wat heb jij voor een huisarts?

Groetekes, Sje


#9

Hey Sje, ik had afgelopen woensdag nog een keer gebeld dat ik met mijn klachten niet zo lang kan wachten. Toen kon ik ineens dezelfde middag nog. De dokter heeft mijn buik onderzocht, naar mijn ademhaling en naar mijn hart geluisterd. Hij kon niks vinden dus moest ik de volgende ochtend urine inleveren voor een blaasontsteking. Ik wist wel zeker dat dat het niet was maarja, toch maar gedaan en daar was dus niks mis mee. Nu moet ik maandag weer bellen voor een nieuwe afspraak omdat onze artsen volgende week de hele week scholing hebben en moet ik naar één van de waarnemende artsen. Ik denk zelf dat ik misschien iets van een verzakking heb want ik kan mijn baarmoeder vaak heel dicht bij de ingang voelen en daar zit ie anders niet… Het blijft apart want ik heb sinds gister ineens pijnlijke tepels… Mijn moeder had het ook nog over een vleesboom… Ik word wel onzeker van al die vreemde dingen maar een dikke buik en vermoeidheid passen ook niet echt bij een baarmoederverzakking of wel? Mijn moeder heeft ook een baarmoederverzakking gehad dus het zit in de familie…

Groetjes


#10

Baarmoederverzakking zou inderdaad kunnen. Aangezien je baarmoeder gecombineerd gaat met nogal wat hormonen kan vermoeidheid ook een symptoom zijn. En dan verbaas ik me ook niet over pijnlijke tepels want ook dat kan door hormonen veroorzaakt worden.

Goed in elk geval dat je gebeld hebt of je alsnog eerder terecht kon. Hopen dat je snel duidelijkheid hebt.

Groetekes, Sje


#11

Hey goudvisje,

Hoe gaat het nu met je?
Als je klachten er nog steeds zijn ga dan opnieuw naar de huisarts en geef aan dat je graag een bloedonderzoek wil om de schildklierfuncties te controleren. Problemen met de schildklier kunnen de klachten die je omschrijft namelijk heel goed verklaren. En als de huisarts toch akkoord gaat met een bloedonderzoek laat dan meteen even je ijzergehalte en mee prikken of beter nog, naast de schildklierfunctie even een algeheel bloedonderzoek zodat er niets over het hoofd gezien wordt.

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#12

Hoihoi,

De klachten zijn destijds gelukkig uit zichzelf over gegaan Zit nu kiplekker in mn vel en heb nergens last van
Druk bezig met afvallen en spieren kweken (ab challenge) als goed voornemen voor het nieuwe jaar haha

Jullie nog de beste wensen!

Groetjes


#13

Ah, fijn dat het vanzelf over is gegaan en dat het lekker met je gaat!

Groetekes, Sje