Hebben jullie kids een computer/ ds?


#1

Hallo allemaal,

Ik ben even nieuwsgierig of jullie kinderen zoiets als een Nintendo DS hebben en op welke leeftijd zij deze hebben gekregen.

Jasper maakt steeds meer kennis met de DS doordat wat oudere kindjes die meenemen naar een verjaardagsfeestje bv. maar laatst zat hij bij de naschoolse opvang ook met eentje te spelen, en hij vind het natuurlijk fantastisch!

Hij wordt in juni 5 en nu overwegen we om samen met wat familie een DS voor hem aan te schaffen. Enerzijds lijkt het me heel leuk voor hem en ben ik ook echt wel van mening dat zij het e.e.a. kunnen leren van computeren. Anderzijds vraag ik me af of het niet een beetje te vroeg is. Ik ben natuurlijk voornemens de speelduur te beperken tot vaste momenten maar ik hoor om me heen dat dat niet altijd even makkelijk is en zie ook wel om me heen dat kinderen heel erg gefocused kunnen zijn op z’n ds en er maar moelijk mee kunnen stoppen.

Dus ik zou graag van jullie willen weten of en wanneer je je kind zoiets als een DS hebt gegeven en of je dat een goede keuze vond of er misschien achteraf wel spijt van had dat je hier (zo vroeg) in mee gegaan bent?

Groetjes Carolien.


#2

Nee, hebben de kinderen niet. Ik schaf er ook pas zo laat mogelijk pas 1 aan. Ik heb liever dat ze nu nog met andere dingen spelen.
De oudste (ook 5) zit heel enkel wel eens achter de laptop. Dat is wel prettig met windows 8. Heb een eigen account aangemaakt, daar zelf apps opgezet, en die kan ze gebruiken. Dus ze kan niet het internet op. Dat vind ik op deze leeftijd nog wel voldoende.

Groetjes Manderijn.


#3

Hier zijn ze nu 9 en 10. Ze hebben sinds een aantal jaren allebei een DS. Geen spijt van. Ze spelen er met periodes op en ze weten de frequentie zelf heel goed te doseren. Vooral fijn op lange afstanden in de auto. Zeker omdat er zat educatieve spelletjes zijn.

Verder allebei een laptop, maar dat komt omdat papa een eigen bedrijf in de ICT heeft en aangezien elk beroep z’n voordelen heeft…
Ze hebben dus ieder een “vorige laptop” van meneer Sje of van mij en die wordt gebruikt voor spelletjes (educatief of gewoon leuk), maken van spreekbeurten en ze spelen er ook kantoortje en schooltje mee.

Groetekes, Sje


#4

Ik heb wel erg oude tickers zie ik!

Groetjes Manderijn.


#5

We hebben een computer, en daar zitten de kinderen af en toe ook op te spelen.
H is dol op spelletjes op internet,
dat varieert van een Dora Kook-spel tot een autoraces en vliegveld-besturen.
Hij was al voor hij 3 was al op de computer bezig,
af en toe dan natuurlijk, woordjes proberen te typen.
Tekeningen maken in Paint.
J is nog helemaal niet zo geinteresseerd in de computer.

M.


#6

Nee, hebben ze niet. Net als Mandarijn stel ik dat zo lang mogelijk uit. Natuurlijk mogen ze wel eens op onze I pad of computer. Maar ze spelen nog zo leuk met hun eigen speelgoed dat ik het nog niet nodig vind. Vind ze er nog te jong voor, maar dat is natuurlijk persoonlijk :smile:

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#7

Ik moet wel zeggen, alvast kennismaken met ipad of computer voordat ze naar school gaan is geen overbodige luxe omdat ze in de kleuterklas ook met de computer gaan werken. Dus vooral “muis-vaardigheid” zou tof zijn als ze dat al wat hebben.

Groetekes, Sje


#8

Ze zit hier thuis wel eens achter de laptop omdat ze het op school ook doet. Ze leren het snel genoeg.
Nu mijn vader een Ipad heeft vragen ze er daar wel vaak om trouwens, maar ik hoop maar dat dat door het nieuwe komt. Die lol is er ook vanzelf weer eens vanaf.

Groetjes Manderijn.


#9

Hier al met 4 jaar een ds, later kwam de tablet en zowiezo is de pc er altijd ook voor ze geweest als ze wilden ( weliswaar alleen beneden in de woonkamer ivm internet gebruik ). Inmiddels zijn de bijna 11 en 8 jaar en ook beiden een smartphone. De jongste doet er niets mee, wilde er ook eentje toen zijn zus er een had, en de oudste kreeg in eerste instantie op tijd een mobiele telefoon om haar meer zekerheid te geven voor als we niet bij haar waren. Wilde bv tot 2 jaar terug echt niet even naar de bakker ( hier in straat ) of naar de winkel omdat ze het eng vond. Stel dat ik niet genoeg geld heb, stel dat iets op is in de winkel, stel dat en stel dat. Vanaf dat ze een mobiel heeft doet ze het wel en heeft in 2 jaar tijd 1 x gebeld om iets te vragen vanuit de winkel. Dus hopsa, de dame is er zekerder door geworden met die moderne technologie. Ook qua tablet of ds hoor je mij niet klagen, hier zijn super leuke en leerzame spellen voor. Pluk van de petteflet bv voor de ds en rekenbingo op de tablet. Gelukkig zijn ze ook net zo graag ook buiten aan het spelen of aan de lego. Dat maakt het dan ook niet moeilijk dan om dit soort "moderne " dingen voor ze te hebben.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#10

Hier ook niet. Onze zoon is net 4 en dochter wordt binnenkort 3 jaar. Ze hebben wel een speelgoedlaptop, maar dat spelen ze nauwelijk mee. Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, hoewel ik weet dat dat op een bepaald moment niet meer aan te ontkomen is! Als ze wat ouder zijn kunnen ze er nog lang genoeg op!

[img]http://lb5m.lilypie.com/pPIip2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fifth Birthday tickers” />
[img]http://lb3m.lilypie.com/Gn73p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />


#11

Ik ben toch overstag gegaan…
heb een superkoopje kunnen doen, een vrijwel splinternieuwe tweedehandse nintendo ds van een wat ouder echtpaar die dachten te gaan oefenen met braintraining en geheugenspellen maar bij wie het vervolgens in de kast beland is. Zit werkelijk geen krasje op, dus helemaal super. Hoef ik toch niet zo’n belachelijk duur ding aan te schaffen die misschien voor mijn dan vijf jarige wel iets te duur is…

Jasper heeft ingestemd met het verkopen van zn electrische hummer om te sparen voor zn verjaardagscadeau (die weet natuurlijk niet dat ie al lang thuis ligt) en ook dat is gelukt dus nu op zoek naar leuke spelletjes! Iemand een tip?

Moeders gaat alvast oefenen met braintraining, mn hersenleeftijd is het dubbele van mn werkelijke leeftijd

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#12

Pluk van de petteflat is leuk voor de DS en leerzaam. Ik zal eens kijken wat onze kids erop hebben staan en leuk vonden.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#13

Puk van de petteflat nog niet gevonden maar inmiddels wel een spellenkaart weten te bemachtigen met 260 spelletjes erop… voorlopig genoeg te doen dus!

En ik dacht iets van Mario karts ofzo, das voor een jongen toch altijd goed?
Heb een winkeltje ontdekt waar ze tweedehands spellen met garantie verkopen, maar daarmee moet ik even wachten tot een dag voor zn verjaardag want je mag ook nog binnen 1 week 1x een spel omruilen als je er niets aan vind / jasper het niet snapt o.i.d.

Verjaardagscadeau in elk geval geregeld, kan ik nu gaan nadenken over zn eerste kinderfeestje…

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#14

Op zo’n spellenkaart kun je erop en eraf gooien wat je wilt. Een spel downloaden en zo hupsa via de pc erop zetten.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#15

Oke, daar moet ik me nog even in verdiepen…
Ik was zo’n muts om naar een computerzaak te gaan om zo’n kaartje te kopen, bleek dat dat helemaal niet in de winkel verkrijg baar is omdat het natuurlijk illegaal is, wist ik veel…haha. Ik denk dat deze kaart helemaal vol staat, maar om er weer dingen op of af te gooien vraag ik wel even hulp van een vriend, wel zo verstandig!

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#16

Vraag inderdaad maar even een vriend, hahaha want zo hupsa is dat niet als je het nooit gedaan hebt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!