Jasper een liesbreuk heeft


#1

Balen natuurlijk maar ik zag m aankomen. Ik had al vaker het idee dat het niet helemaal in orde was, en na zn badje vorig weekeind wist ik zelf al zeker dat hij een liesbreuk heeft maar afgelopen vrijdag bevestigt door de huisarts… Zij stuurt een verwijzing naar het UMCG, daar zit een speciaal centrum kinderchirurgie en dan leek haar verstandiger dan ons eigen plaatselijk ziekenhuis. Net al even op hun website gekeken en er staat zo’n vier weken wachttijd voor kinderchirurgie dus we kunnen ons nog een klein beetje voorbereiden. Ik heb het er nu nog niet met jasper over, ben een beetje bang dat ie deze keer iets minder stoer naar de operatiekamer gaat (in januari zijn zn keel-neusamandelen verwijdert en dat was natuurlijk niet zo prettig wakker worden…)
Nou ja, het zal moeten gebeuren en er zijn ergere dingen, maar leuk is het niet.

Heeft een van jullie een kindje die aan een liesbreuk is geopereerd? Klopt het dat ze na de ingreep vrij weinig pijn hebben? En misschien nog dingen waar ik op kan letten?

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil jullie veel succes wensen


#3

Jeetje wat vervelend joh.

Ik heb er geen ervaring mee, maar wens je sterkte!

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Sterkte ermee!

Lilypie Second Birthday tickers


#5

Onze zoon is geopereerd toen hij 1,5 jaar was. Zijn balletje was niet ingedaald, maar ze hebben direct een liesbreuk verholpen. De uroloog vermoedde al dat die er zat en heeft dit direct verholpen.
Na de operatie had hij inderdaad weinig pijn. Hij liep toen nog niet, maar diezelfde dag kroop hij weer door de kamer. nog wel een beetje suffig enz van de narcose, maar verder herstelde hij snel. NU is jasper wel iets ouder, dus ik weet niet of het herstel hetzelfde is.

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#6

Ik verwacht dat de ingreep bij jonge kinderen wel mee valt, maar het blijft afwachten natuurlijk. Papa is dit jaar juli geopereerd aan een liesbreuk, dat heeft allemaal wat meer tijd nodig omdat ze bij volwassenen een matje plaatsen en hij de pech had wat complicaties te krijgen. Maar bij kinderen plaatsen ze in princiepe geen matje, dat maakt de ingreep een stuk eenvoudiger en zou er ook maar een heel klein sneetje aan de buitenkant gemaakt worden. Maandag de 21 ste een eerste bezoek aan de kinderchirurg, ben benieuwd…

Groetjes Carolien.


#7

Grappig, ik heb dit topic helemaal geen vervolg gegeven… maar het heeft inmiddels wel een heel vervolg gehad.

Vorig jaar oktober is er in het UMCG geen duidelijke liesbreuk geconstateerd. Volgens de artsen zou dat ook veel hoger moeten zitten, dus eigenlijk was dat geen optie. Wel zou het kunnen dat hij een waterbreukzakje had maar ook daarvan vonden ze niet voldoende aanwijzingen. Dus er is nog wat heen en weer gemaild met het ziekenhuis maar uiteindelijk besloten het maar gewoon aan te zien.

Vorige maand ben ik weer gaan mailen met het ziekenhuis omdat het m.i. nog steeds niet goed is en er soms iets van bovenaf in zn zakje lijkt te zakken, wat ook een duidelijke bult geeft. We kregen meteen een uitnodiging, dus gisteren opnieuw naar het ziekenhuis en nu was het (gelukkig) meteen duidelijk dat hij wel degelijk een liesbreuk heeft. Volgende week naar de anesthesist en binnenkort volgt de operatie.

Ik ben eigenlijk alleen maar blij, want ik wist al zo lang dat het niet goed was dus je blijft je toch bezorgd maken of het geen kwaad kan om er zo lang mee door te lopen of dat de breuk misschien beklemd raakt. Nu is het eindelijk duidelijk en wordt het opgelost!

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#8

Fijn dat je eindelijk toch duidelijkheid hebt over wat er aan de hand is. Hopen dat de operatie snel plaats kan vinden. Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje


#9

Komt goed!
En nu de zomer ten einde lijkt heb ik ook weer wat meer tijd en zin voor de computer dus ben ik vast weer meer te vinden op ikkeben!

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#10

Oh gezellig!

Groetekes, Sje


#11

Ja, en nu maar hopen dat er meer mensen door de regen achter hun pc kruipen en het hier weer als vanouds gezellig wordt!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#12

Dat zou inderdaad wel tof zijn als het hier weer wat drukker werd.

Groetekes, Sje


#13

Fijn dat ze hem gaan helpen, succes

Danielle geboren op 7 januari 2010
Sanne geboren op 19 november 2011