Humor: Rare, grappige, of ontroerende uitspraken v


#1

Ik dacht, misschien is het een leuk idee om op de site een plekje te hebben waar iedereen grappige of rare of ontroerende uitspraken van (eigen?) kinderen kwijt kan.

Ik heb alvast een grappige, niet van zoontje Ian, die komt nog niet veel verder als mamamama en papapapa en phuuuu, en dadatata enzo. Maar op mijn werk, (ik werk met verstandelijk gehandicapte kinderen en jongeren met gedragsproblemen) was er een meisje ijverig aan het tekenen. Het was een tekening voor Sinterklaas. Ik kon zo gauw even niet zien wat het moest voorstellen, en zei geinteresseert: Goh, mooi zeg, ik zie nog niet zo goed wat het moet worden, maar het ziet er wel heel mooi uit. Waarop ze verontwaardigd zeï: Nouja, dat zie je toch wel, dat is “ozosnel” (???) Ik snapte het natuurlijk nog niet, want wat is nou “ozosnel”?
Nouja zeg, dat je dat niet weet…dat is het paard van Sinterklaas joh, domme corrien!
Tja, wist even niet wat ik moest zeggen… Zitten we even later met elkaar op de bank sinterklaasliedjes te zingen, valt opeens het kwartje: In een liedje is namelijk een zinnetje…"op zijn paardje, oh, zo snel…etc. Hahahahaha! Zij dacht dus dat het paardje ozosnel heette!!! lachen hoor!!!

Nog een: Ian gaat een dag in de week naar een (heel erg leuk) kinderdagverblijf. 's Ochtends eten ze bij het drinken allemaal wat fruit. Vorige week waren dat mandarijntjes. Zei een kindje:“Je moet met je mandarijntje zwaaien, dan worden ze warm en lekker zoet”(waar haalt ie het vandaan he?) Nu zitten al die kindertjes voor ze aan het fruit gaan beginnen eerst minuten lang te zwaaien met hun fruit. Toen een van de groepsleidsters me dat vertelde kwam ik niet meer bij!


#2

Goed idee !
Ik moest vreselijk lachen om je twee voorbeelden. Ik vind het altijd heerlijk die kinder-logica.
Ik heb ook zo’n voorbeeld van een nichtje van mij.
Mijn oma was overleden en mijn tante vertelde dat aan haar kleindochter van 5 jaar (mijn nichtje dus) waar ze op dat moment aan het oppassen was. Toen mijn nichtje vroeg waar oma nu was zei mijn tante: ze is naar de hemel.
Toen de moeder van mijn nichtjes later thuis kwam vertelde mijn tante het natuurlijk ook aan haar.
Toen de moeder vervolgens aan haar dochtertje (mijn nichtje dus) vroeg waar oma nu was, bemoeide mijn jongere nichtje van 3 jaar oud zich er opeens mee: “oooh, die is even naar de Hema !!” riep ze.
Zij had tijdens het gesprek rustig zitten spelen en het één en ander opgevangen, o.a. het woordje hemel. Alleen had zij “Hema” verstaan.
Ik kwam echt niet meer bij !!!

Liefs, Bianca


#3

Nog een: En, Lysanne(dochter van vriendin) wat wil jij bij je patatjes: “eeeeeh, doe maar een eeeeeh, frokodel”(???)


#4

Of vanmiddag toen mijn Tip Culinair Kerstpakket binnen kwam (ja nu al): Veronica, wild enthousiast als ze is, als er een pakje gebracht wordt, waar dan ook nog eens iets kerstigs op zit, rent blij naar de eetkamer, waar ik die doos neerzet. Als ze op een stoel staat en een doos choco cakjes uit die verpakking haalt,zegt ze hard: “Oh cool!!”, hahahaha nou dan moet ik echt ff lachen hoor. 3 jaar, cool… Ze zegt altijd: mama ben je lief? Als ze dus iets stouts gedaan heeft. En paar dagen terug zei ze dat ook weer, tegen papa dit keer:“Mama is lief…”, ik sta in de keuken en wordt gelijk achterdochtig natuurlijk, ik ken mijn dochter toch redelijk, dacht ik. Ja dácht ik, want ik hoefde niet achterdochtig te zijn. Toen ik bij de deur stond en papa vroeg:“Waarom?”, zei ze, na heel ff stil te zijn:“Nou, mama is mijn beste vriendje…”. Oke, dan kan niks meer stuk hoor hahahahaha. LIef he??

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo


#5

Oh ja, vandaag zei Veronica:“Als Lucas groot is, wordt ie de baas, maar Veronica blijft een kindje hoor!”, en dan durfden ze op psz te zeggen, dat ze niet duidelijk praat? Hihihi ze is groter dan je denkt!

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo


#6

Zo leuk !!
Kan niet wachten tot Stephan ook lekker gaat kletsen!

Groetjes, Bianca


#7

Ben ik nog ff…Dit is geen uitspraak (aangezien hij nog niet echt kletst) maar het gebeurde gisteren en ik moest er (stiekum) wel vreselijk om lachen: Stephan ging weer eens op de plant af (hij weet donders goed dat hij daar niet aan mag zitten) dus ik zeg: NEE, Stephan…Wat denk je dat meneer doet? Hij draait zich om en met een ondeugend koppie steekt ie zo zijn tong naar me uit! (al spetterend) zo van: bekijk het even lekker… Hoe bedoel je eigenwijs ?! Het zal wel niet echt “pedagogisch” zijn, maar ik moest onwijs lachen. Ik weet ook niet hoe hij “er aan komt” want toevallig heeft niemand bij ons de gewoonte om zijn tong uit te steken.
Groetjes, Bianca


#8

meiden zetten jullie het ook ff in fun?

leuk jo

lach me rot Tries


#9

Gisteren deed ik Stephan in bad en zijn (half-)zusje van 7 hielp natuurlijk mee. Op een gegeven moment zeg ik: nou, nu halen we hem er maar uit. Zegt ze (bloedserieus): ja, nu GLIMT hij tenminste weer. Hahahaha, alsof hij zoooooo vies was (dat “glimmen” kwam natuurlijk doordat hij nat was van het water).

Groetjes, Bianca

P.S. Sorry Tries, ff vergeten, ik zal het volgende keer in “Fun” zetten!!


#10

Lekker eigenwijs kunnen ze al zijn hè ! Ik moet er altijd wel om lachen hoor! (alhoewel…af en toe zou je ze “achter het behang plakken” hahaha!)
Nee hoor, ik vind het echt wel grappig om bij zo’n kleintje al zo’n eigen willetje te zien. Soms verbaas ik me er gewoon over.

Groetjes, Bianca


#11

Leuk topic dit
Michaëla die heeft altijd de gewoonte ja en nee te zeggen op dingen die niet eens naar haar bedoeld zijn. Dat wil ook nogal eens comish overkomen,… Maar het leukste vind ik wel als we naar buiten gaan, zegt ze steevast lala(michaëla)ook Hassan en mama ook Hassan en stom genoeg ga je het dan zelf ook automatisch zeggen… Jahaaa mama ook Hassan whahaha

Carolientje


#12

Heb er weer een paar:
Veronica kreeg met Kerst van mij een “echte” gouden sterren toverstafje, met kroon. Maar het ging om de staf, die kroon, ach heeft ze dr al 3 van ofzo. Maakt ze het open, ziet ze die staf, roept ze hard en opgewonden:“OOHH die had ik nou nét nodig mama!!”, hahahahhaa. En ja, ze sleept het overal heen, terwijl iedereen in een kikker of paard ofzo moet veranderen hihihi. Ze is helemaal “into the witches”, haha.
Femke, van 12 1/2 jaar noemde de geiser: gaskoker… Jaja, zelfs als je al zo oud zo bent, maak je rare woorden haha.
En ongetwijfeld waren er nog meer gekke versprekingen, maar ik kom dr nu ff niet op. Volgende keer maar weer.

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo