Cadeautips voor een 2 jarige


#1

blue][/blue]

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn zoontje Julian wordt over een aantal weken 2 jaar.
Hebben jullie nog cadeautips of waar speelt jullie kind veel mee?
Alvast bedankt voor de reacties.

Marisca, Mama van Julian 30-09-'04

Gewijzigd door - Mama van Julian op 23 Aug 2006 14:09:15


#2

Hoi Marisca,

Welkom op de site.

Wij hebben onze grote kleine dame voor haar 2e verjaardag een schoolbord gegeven. Zo’n uitklapbaar ding is het, met aan de ene kant schoolbord en aan de andere kant een whiteboard om met van die speciale stiften op te schrijven.

De kleine kleine dame hebben we met haar 1e verjaardag een poppenkast met poppenkastpoppen gegeven. Leuk om naar te kijken voor die kleine mop en leuk om met die poppen een theatervoorstelling te maken voor die grote mop.

Groetekes, Sje


#3

Robin kreeg toen hij 1 jaar werd little people en toen hij 2 jaar werd hebben wel hem dit ook gegeven je kan zo veel varieren met dat speelgoed
Goed dit jaar word hij 3 en krijgt hij een fiets denk ik

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#4

Een grote hit bij onze oudste was houten groentes die met klittenband aan elkaar zitten en die hij zelf met een houten mes kan snijden. Daar speelt hij nu nog mee (hij is nu 4) en ook de tweeling (die is 1) vindt het geweldig. Dit kregen we van vrienden in Amerika, of het hier ook te koop is, weet ik niet. Speelgoed kookspullen zijn sowieso leuk, kunnen ze zelf eten koken en ook daar hebben ze jaren plezier van.

Andere suggestie is puzzels van 4-6-9 stukjes, je ziet ze vaak met 4 in 1 doos. Er zijn ook hele leuke houten puzzels met grote stukken. Of play-doh, maar dan moeten ze niet meer alles in de mond willen steken.

Ilse, mama van
Olaf (juli 2002)
Jente & Mika (augustus 2005)


#5

Die houten groenten met klittenband zijn hier in Nederland ook te koop. Een vriendinnetje van mijn oudste dochtertje heeft ze ook.

Groetekes, Sje


#6

klopt van die groente, mijn nichtje heeft het ook. Daarwas ik nog niet op gekomen.
Klei is ook wel een optie, hij stopt niet meer alles in zijn mond.

Marisca, Mama van Julian 30-09’04


#7

een driewieler,en dan zo 1tje met duwstang en mandje achter kan je zo ook nog boodschappen doen,of endje wandelen mijn dochter vond dat toen prachtig

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#8

puzzels, ballentent, idd nep-winkeltjesspullen, Duplo, autootjes, garage etc.


#9

Ow valt me ineens in… Jessin is werkelijk dol op zijn tentje hier binnen, lekker verstoppen. Evianne heeft dat ook altijd leuk gevonden en ook bij kindjes die op bezoek komen is dit een grote hit.


#10

mijn zoontje is gek van zijn loopfietsje en tractortje (ook een loperke, zonder pedaaltjes). verder is hij gek op zijn zandbak met zijn schupjes en vormpjes, zijn kruiwagentje en zijn mini-grasmaaiertje. bij opa heeft hij een tentje, vindt hij de max, en het schuifafje van zijn neefje vindt hij ook geweldig (wel eventjes helpen)
koken doet hij ook heel graag, boekjes lezen, en inlegpuzzels of puzzels uit twee stukjes.
veel plezier ermee!


#11

Misschien heel praktisch maar Nikki gaat met haar 2 jaar naar de PSZ en krijgt van ons een tas,broodtrommel en beker.

groetjes van Anouschka



#12

Dit is een topic uit 2006!Dus ik denk dat ze inmiddels wel een kado heeft gevonden. Haha is vergis me ook wel vaker en reageer ik ook op een topic die al lang geleden erop is gezet en dan kom ik er ook later achter hahaha. Maar ja de tips zijn ok
groetjes chantal

Chantal


#13

wist ik wel, maar om eerlijk te zijn, mijn zoontje is nog maar pas 2 geworden, en ik heb via deze tips heel veel leuke cadeautips aan familie kunnen geven, en mijn zoontje was superblij met de pakjes… dus heb ik het lijstje maar aangevuld, want wie weet zijn er nog mensen zoals ik die googleën en hier ideetjes kunnen opdoen…
de velcro-groentjes vond hij echt super, net zoals een speeltent, een tuinstoeltje, een speelgoed fototoestelletje met geluidjes, muziekjes en een flitsje, een driewielertje met stang voor de ouders, een krokodillenwip (zo’n plastic wip waar je zowel alleen als met 2 opkan). verder heeft hij een werkkoffertje en misschien een gek idee maar wel ok nu het toch zomer is: een plantenspuit!! zo’n busje met een pompje op, wij pompen het goed op en hij pompt af en toe bij, en dan maar vrolijk rondspuiten, vindt hij gewoon super )
dus misschien heeft Julian er niet meer zoveel aan, maar de toekomstige 2jarigen wel ;o)
veel groetjes!