De naam van je kind


#1
  • hoe zijn jullie op die naam gekomen
  • waren jullie het er gelijk mee eens samen
  • en wat betekend de naam van je kindje


#2

Uhm Arno kwam met Demi, ik was er niet meteen weg van, maar naarmate de zwangerschap vond ik ons kindje een echte Demi hihi…
En Milan vond ik al heel lang mooi, was er meteen weg van, Arno absoluut niet, maar gelukkig heb ik hem ervan weten te overtuigen dat het kindje in mijn buik een échte Milan was hihi…
Het komt er dus op neer dat we beide 1 naam gekozen hebben

Groetjes Nathalie & Co


#3

Nog ff de betekenissen…

Milan:Milan is een Slavische naam die populair is in Tsjechië en Joegoslavië. Het is een verkorting van de naam Miloslaw met als betekenis milu = lief en slav = roem, dus beroemd en geliefd.

Het Franse woord milan betekent wouw (een zeldzame broedvogel in België, Duitsland en Engeland). Shakespeare waarschuwde tegen de wouw in zijn wintervertellingen: “Als de wouw zijn nest bouwt pas dan op uw linnengoed.”

Demi:Demi is de vrouwelijke afkorting van de naam Demetrius. Deze naam is vooral bekend in de Russische vorm Dimitri of Dmitri. Demetrius is een Griekse naam en betekent ‘zoon van Demeter’. Demeter was de Godin van de aarde en van de landbouw. De naam is afgeleid van da-mater (moeder aarde).

Groetjes Nathalie & Co


#4

Sofie vrij vertaald naar Sofia de geboorteplaats van papa
en victor vrij vertaald naar een bulgaarse zwerkbalspeler uit het boek van harry potter

groetjes Kim, mama van

en


#5

Lisa waren Denn en ik heel snel uit, het werd een meisje en dat heet Lisa.
Cas duurde wel even. Denn vond Ot leuk en ik Ruben. We hadden afgesproken om voor een naam te gaan die ons beide gelijk iets deed. Toen hoorde ik Cas Jansen (o.a. goede tijden, slechte tijden) op de radio en dacht; Cas, dat is 'm. Ik sms’te Denn en kreeg gelijk bericht terug; Ja!
Wat de namen precies betekenen, geen idee, iets met god maar ik ben niet gelovig dus daat hecht ik geen waarde aan.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).


#6

uhmmmmmmm Evianne is vernoemd naar het bronwater Evian. Deze dronk ik erg veel met haar zwangerschap. Jessin was lastiger, ook al wisten we nu dat het een jongen zou worden. Daan kwam die naam ergens tegen, ik vond hem niet meteen je ven het maar hij bleef wel in mijn hoofd hangen en werd steeds leuker. Dus ook hier waren we het snel over eens.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005


#7

Jonathan heb ik eigenlijk altijd al een mooie naam gevonden. Het komt uit een jeugdboek “De Gebroeders Leeuwenhart” van Astrid Lindgren, dat was als kind een van mijn favoriete boeken.

Jonathan betekend “geschenk van God” . Ook al doen we niet echt iets met het geloof, ik vind het wel een mooie betekenis!

Anton vond de naam ook gelijk mooi!

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan


#8

met de 1e waren we het er gelijk mee eens kevin,we hadden niet echt al namen bedacht,maar toen alles werkelijk werd dat kevin eerder geboren ging worden hadden we beide zoiets van ja mooie naam,alleen toen hij geboren werd ging ik twijfelen of we een naam moesten geven,maar na 5 minuten naar hem gekeken te hebben zeiden we ja et word kevin…zijn naam betekend knap door geboorte en het is een ierse naam

met dylan was het wat lastiger,meisjes naam waren we gelijk mee eens omdat we dat ook bij de 1e wilde,maarja nu een jongens nnaam hans wilde bryan dat vond ik dus niks,toen ik dylan zag was hij wel tevreden moest er aan wennen maar na 6 maanden zei hij ja het word dylan als het een jongen word
zijn naam betekend zoon van de zee en is een engelse naam

en ja toen kaitlyn,op de camping waren we aan het verzinnen hoe het zal gaan heten een jongen waren we nu weer zo uit justin maarja een meisje wat staat er leuk bij dylan he,een duits meisje hete keslin zo spreek je het daar uit en je schrijft het kathleen,hmmm niet orgineel hier maar goed we dachten iets apart te hebben…thuis ben ik achter de pc gekropen want ik wilde een naam met een k,en toen kwam ik bij toeval op een site met deze naam kaitlyn (spreek kate-lin)toen ik het zei was hans er ook gelijk weg van,maarja dan de mogelijk hedden hoe je die naam kan schrijven,ik bleef bij de k hans wilde met de c maar ik heb gewonnen hiiihh en haar naam betekend rein,schoon en zuiver het stampt af van catharina en komt uit griekeland,maar de meningen zijn verdeeld want kaitlyn en de andere varianten schijnen toch echt uit canada te komen