Andora wil brood!


#1

Vanmorgen toen ik brood zat te eten, keek Andora wel heel smachtend toe hoe ik elke keer een hapje nam. Ik dacht: zal ik haar eens voor de gein een stukje geven om aante sabbelen? Dat deed ik dus…en ze vond het heerlijk!!! Maar ze is nog zo klein, kan ik haar gewoon een stukje geven? Want ik ben bang dat ze er in stikt en is ze niet TE klein? Want je hoort en leest dat ze pas vanaf een maand of 7 a 8 brood krijgen, maar ze vond het zo lekker!

xxx suus
mamie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).


#2

Hoi suus

vanaf 6 maanden mag je beginnen met een boterham eerder raden dze af omdat er gluten in zitten

heb even op gezocht voor je.

Brood bevat gluten. Gluten zijn eiwitten die in granen (tarwe, rogge, gerst en haver) voorkomen. Bij baby’s kunnen ze de darmen irriteren. Kinderen die er gevoelig voor zijn kunnen er zelfs blijvende beschadigingen van het dunne-darmslijmvlies aan overhouden. Geef daarom tot 6 maanden geen voedingsmiddelen die tarwe, rogge, gerst of haver bevatten, zoals brood, soepstengels, beschuit, koekjes en pasta. Maïs, rijst en boekwiet bevatten geen gluten.
dus zou zeker niet eerder dan met 6 maanden er mee beginnen groetjes Tries


#3

hee hardstikke bedankt zeg, wat een uitgebreide uitleg. vandaar dus dat ze ook liga’s afraden op deze leeftijd nog. ik weet niet wat ik haar dan te sabbelen kan geven, jij wel?

xxx suus
mamie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).


#4

ik dacht dat er in soepstengels geen gluten zitten maar dat zou ik even na moeten kijken dat doe ik vandagg nog voor je

Tries


#5

ik heb het even voor je nagekeken
de ligastart staat er ook op is zonder glutten en koemelk dat mogen ze dus hebben

soepstengels weet ik niet zeker maar wij zijn er allemaal mee groot gedacht ook bij peet in zijn famillie geven ze dit allemaal dus zou het gewoon proberen…

Gr Tries


#6

hoi ik weet niet precies hoe oud ze is

maar als ze het lekker vind gewoon elke dag klein stukje geven

neit gelijk een hele boterham ofzo maar gewoon klein stukje als tractatie

en dan bouw je het op


#7

Birgitte
Haar geboortedatum staat onderaan bij de namen van mn kinderen. Ik denk dat ik toch maar even wacht, ivm de gluten die erin zitten.

xxx suus
mamie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).


#8

5 maanden is idd erg vroeg zou ook nog ff wachten.

maar klein stukje kan geen kwaad hoor.

gewoon lekker