Uitstapjes/ strand


#1

hallo,

Naar mijn idee ben je een aantal jaren beperkt in je uitstapjes als gezin als je nog baby’s hebt.
Ik wil dat mijn dochtertje zoveel mogelijk lekker in haar eigen bedje kan slapen wat veel rust bied. Genoeg rust zorgt er bij mijn kind voor dat ze goed eet en een goed humeur heeft.
Maar hoe zijn jullie ervaringen??want nu komt het mooie weer eraan en dan zou ik wel naar het strand willen maar naar mijn idee kan het niet met een babytje.
Ik heb wel eens het idee dat ik te moeilijk doe over het feit dat mijn dochter goed meot slapen en rust nodig heeft.
Het beperkt mijzelf wel heel erg natuurlijk in uitstapjes.

Ik hoor graag jullie ideeen en ervaringen…

groetjes fenne , ik heb een dochter van 8 maanden


#2

Hallo,
Ik vind dat ook lastig hoor. Sowieso ben je nu nog wat beperkter omdat ze eten en slapen op geregelde tijden (tenminste bij ons).
Tot nu toe ga ik eigenlijk alleen met haar weg op de tijden dat ze wakker is. Ik wil haar ritme ook niet zo verstoren. Als we weggaan, naar bijv. familie dan laat ik haar nog zoveel mogelijk op dezelfde tijden eten en slapen. Misschien doen we inderdaad wel te moelijk, maar Anouk is nog steeds het beste in haar sas als ze elke dag een vast ritme heeft.
Ik weet niet hoeveel Shania nog slaapt? Misschien moet je het anders gewoon eens proberen, bijv. eerst een middagje naar het strand? Ze is dan 's ochtends en 's avonds in haar eigen ritme. Zo kan ze geleidelijk wennen? Ik weet het ook niet hoor, ben ook voor de eerste keer mama, dus alles is nog een beetje een zoektocht.
Grt, Sabine


#3

Fenne,
Hier idem dito. Ik ben daar ook heel erg op gesteld dat ze in haar bedje slaapt, voldoende rust heeft en genoeg eet. Demi is namelijk ontzettend snel afgeleid. Als ik haar de fles geef en ze hoort iets, dan is het een groot drama om de fles erin te krijgen. Ik vind het daarom ook niet altijd handig om weg te gaan, want ben bang dat ze daar dan vervelend van wordt. Nou ja vervelend is een groot woord, maar meer uit haar ritme is.
Begrijp je helemaal en ik wil ook graag lekker naar het zwembad in de zomer en zie daar dus ook een beetje tegenop. Gaan over 6 weken naar Frankrijk met de auto dus kun je nagaan hoe ik daar tegenop zie… ! Hopen dat we wat reacties krijgen. Misschien zijn we wel te beschermend en moeten we gewoon doen wat we willen doen. Ik weet het niet ! TIPS ???
Gr. Natasja


#4

Natasja, helemaal naar Frankrijk! Kan me wel voorstellen dat je daar tegenop ziet, maar misschien is het juist wel een doorbraak en is het daarna veel makkelijker. Wij stonden nog in dubio maar hebben toch maar besloten om volgend jaar weer te gaan. Ze slapen nu nog zoveel.

Wij hebben ook zo’n dame die direct is afgeleid, als er een deur opengaat zit ze al weer rechtop en vergeet ze te drinken. Voeding doe ik zeker niet in een groot gezelschap, dan is het alleen maar kijken en kletsen en drinken ho maar.

Maar ach, ze zijn alles waard toch.

Grt, Sabine


#5

ik zzit met hetzelfde ik heb een zoontje die in dec 3 wordt en een zoontje van 5,5 maand.
die van 2 wil graag naar strand we sluiten een compromis we gaan smorgens dan is het nog lekker rustig en niet te warm een uur of 2a3 naar het strand en smiddags kan alles naar bed ik neem flessen mee en de wagen
dan geef ik op strand een fles leg hem weg en ga even een klein blokje wandelen dan is hij zo weg.
het is gewoon proberen maar ik zou zeker niet smiddags gaan dan is het veels te heet en te drukvoor zo’n kleintje en ik merkte toen we laatst aan het wandlen waren op strand lars heerlijk in slaap viel ik denk door het gekabbel van de zee ik neem ook zijn thuis knuffie mee tul en gaan.
succes en wat is het ergste wat kan gebeuren?


#6

ik ben /was ook heel erg strikt wat slapen en rust betreft
maar goed benita is nu vier en half en momenteel schoolvakantie en die wil dus ook vanalles ondernemen,en delano kan ik niet telkens ergens brengen
dus geef ik daar aan toe en gaat hij maar mee
vorige week weze zwemmen een hele dag en eerlijk gezegd vil het me allemaal reuze mee ,wel een hele volksverhuizing maar goed ,kan niet steeds tegen de oudste zeggen nee want delano moet slapen ,dat werkt natuurlijk ook niet



#7

blijft zoeken dus…
maar wat het nu naar mijn idee moeilijker maakt bij weggaan is dat mijn dochter niet meer slaapt in haar kinderwagen…als ze echt uitgeput is slaapt ze wel in de buggy maar dat was eerst dus niet zo moeilijk als nu. ook bij mensen op visite was eerst dus makkelijker door de bovenkant van de kinderwagen, niet iedereen heeft een kinderbedje staan.
hoe doen jullie dat dan en bijv met deze leeftijd op het strand ??neem je dan naar het strand en visite een campingbed mee?


#8

Hoi Fenne,

Ik begrijp je onrustgevoel ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met Yara ook niet tijdens haar grote slaap naar buiten ga. Ik heb het 1 keer gedaan maar meer noodgedwongen omdat ik naar het CB moest en Yara slaapt ook slecht in de kinderwagen, dus je voelt 'm al aankomen de rest van de dag was Yara huilerig en narrig. Als zij gewoon goed slapen had was er waarschijnlijk niets aan de had geweest.
Soms denk ik ook waarom zou ik mezelf dwingen en me onrustig laten voelen als dit nu het beste voelt? Maar aan de andere kant denk ik ook wat jij zegt toch meer spontaan afspreken en Yara maar wel een keer in de kinderwagen laten slapen.
Een vriendin van mij neem haar baby meer naar het strand (ook 4 maanden)
Zij heeft zo’n halve tent maar die kan van voren ook dicht. Zij legt haar kinder op een handdoek in het tentje.
Soms maakt ze zelfs een kuiltje in het zand, de baby slaapt er volgens haar heerlijk in. Tja, die baby is gewend overal te gaan slapen behalve in haar bedje.
Je kan het altijd een keer proberen werkt het wel dat zou fijn zijn, werkt het niet nou dan weet je dat ook weer
Helemaal naar Frankrijk spannend hoor, wel lekker trouwens!
Wij gaan naar Limburg en ik kreeg de tip om Yara kindival te geven van VSM tijdens de reis. (rustmaker) ik was even benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft?)

groetjes ,

Mappa en Yara

[img]http://b1.lilypie.com/08Knp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />


#9

Zo’n klein tentje is inderdaad wel een goed idee. Dan voelen ze toch een beetje de beslotenheid en op een lekkere dikke badhanddoek zou het bijna moeten lukken. Soms is het inderdaad maar gewoon proberen. Vraag me alleen wel af hoe je een fles melk warm moet maken? Water koken en dan mee in een thermosfles, of anders dicht in de buurt van een strandtent je kamp opslaan!
Fenna, wij nemen inderdaad het campingbedje mee naar de visite (wel met haar eigen matras erbij) en verder hebben wij het geluk dat bij ouders en schoonouders een beetje voor het staat.

Nou veel succes he met je dagje uit en laat even weten hoe het ging.

Grt, Sabine


#10

wij gingen gewoon,en met de wandelwagen liepen we over het strand en als 1 van hun sliepen dan gingen we langzaam terug waar we zaten en dan gingen we zelf
ook ff genieten van het mooie weer

maar ik had op dat gebied wel makkelijke kids die sliepen overal zelfs op strand
in zo strandtentje,en wilde ze een keertje moeilijk in slaap lomen liepen we tot ze sliepen

eigenlijk gewoon een proberen he,en merk je dat ze echt van slag zijn ja dsan kan je beter na het middag dutje ff naar het strand

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#11

ik wil iedereen wel waarschuwen dat de temp flink op kan lopen in een slaaptentje, ik werd er laats op attent gemaakt dat de warmte ook in de reiswieg blijft hangen en inderdaad ik schrok ervan hoe warm het werd.
ik heb voor het strand een scherm en parasol en ben van mening dat je niet de hele dag met kinderen op strand moet gaan zitten maar ook zelf niet zo goed is de zon nou ook weer niet.


#12

Hallo,

wat fijn om te horen dat er nog meer van die mutsen als ik zijn!
Heb ook ervaren dat als je die kleintjes uit hun eigen ritme haalt, ze snel van slag raken. Ik heb een vriendin die sleept haar kleine de hele dag mee, maar die huilt dan ook altijd en ze vindt dat ik zo’n “happy baby” heb, maar volgens mij komt dat puur door de rust en regelmaat die ik zoveel mogelijk hanteer.
Heb Zoë woensdag meegenomen naar Intratuin, ze slaapt niet in de wandelwagen maar ze vond het prachtig, heeft daarna wel van 15.30 tot 19.00 uur geslapen om in te halen, maar ze was niet lastig dus ik merk dat ze nu de leeftijd krijgt dat het allemaal wat makkelijker wordt.
Wel vind ik die volksverhuis zo erg als je ergens naartoe gaat, dan heb ik vaak al geen zin meer…
Wij hebben besloten deze zomer de vakantie een keer over te slaan omdat we Zoë nog te klein vinden. Wel thuis lekker zwembad opzetten, in de box onder het overdekt terras dan vermaak ik me ook wel.
We gaan van de winter als ze 1 jaar is lekker op wintersport.

Groetjes,
Inge


#13

Hier doen we gewoon ook de leuke dingen, wel probeer ik met de reistijden rekening te houden. Dus dat bv de tijd dat we vertrekken overeenkomt met hun slaaptijden, zo missen ze dan geen slaap omdat ze in de auto snel inslapen. Tuurlijk zijn er ook wel eens slaapjes over geslagen, maar dan hield ik gewoon rekening met een jengelig klein dreumesje. Maar ik moet eerlijk zeggen dat hier dat wel wat mee valt, maar dat ligt er dus ook zeker aan dat we de reistijden aanpassen aan de slaapritmes. Dus zo rond 12 uur kunnen we goed 2 uur rijden omdat Jessin dan vaker nog slaapt en Evianne niet, maar rust dan wel vaker wat. Dus dan vallen ze in de auto lekker in slaap en zijn ze fit als we op de bestemming zijn. Terug rijden zo rond 19.30u, de tijd die ze normaal naar bedje gaan. Als het een drukke dag is geweest kan dat ook eerder. Meestal gaat dit prima zo en daardoor leren ze ook om ermee om te gaan als een dag eens helemaal anders is dan anders. Als het nu een paar dagen heel erg anders is dan weet ik dat ik de dag erna een rustige dag moet inplannen, Jesin op tijd een tukkie doen en Evianne dan met een flimpje op lekker op de bank ( want ze wil niet slapen zegt ze dan, maar valt dan toch wel in slaap), verder nergens naar toe, geeneens een boodschappie en ook dit werkt dan prima. Maaaaaar het is niet voor iedereen hetzelfde, ik denk dat het een kwestie van proberen is en je alvast instellen op een kindje wat wat van slag is door alle veranderingen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#14

Ja is allemaal een gevogel, maar even antwoord op de vraag van Anouk. Wij gaan naar Frankrijk, want daar woont mijn schoonvader. Lekker eigen huisje, zwembad erbij en diverse slaapkamers dus iets heel anders dan een camping of hotel.
Ben ook wel heel benieuwd hoe ze dat gaat doen en zit in tweestrijd of ik nu in de avond weg moet rijden of overdag. Pff wat een toestand. En we zitten allemaal hier dus over te dubben. Wel weg, niet weg !!!
Natasja


#15

Hai,

Mijn man en ik gaan binnenkort van Geneve voor een korte week. Ik zag ook erg op tegen de autoreis.
Wij hebben besloten dat ik met het vliegtuig ga met Yara en dat mijn man gaat rijden met de auto.
Mijn man rijdt dan alvast vooruit en haalt ons op in Geneve.
Zo bespaar ik Yara een lange autorit.
Ik kreeg deze tip van een vriendin , zij doet dit met haar zoontje altijd , ook toen ze naar frankrijk gingen, Zij ging bijvoorbeeld met het vliegtuig naar Lyon of Nice en haar man reedt vooruit en pikte ze daarop. Het is even uitzoeken met de reistijden, maar misschien is het ook een idee/ tip voor anderen.
Groetjes,

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#16

Maar ehh…even als toevoeging. Alleen in het vliegtuig met mijn dochter waarvan ik hoop dat ze niet de heleboel bij elkaar krijst, vind ik ook wel eng hoor.
Ik zal heeeel blij zijn als ik er ben

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#17

Dat alleen vliegen lijkt me ook nogal wat. Wel inderdaad een stuk minder reistijd, maar toch. In ieder geval heel veel succes en een fijne tijd in Geneve.

Fenne, ben je nog naar het strand gegaan vorige week? Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Grt, Sabine


#18

vliegen met een jong kind zou ik niet snel doen.
wachtijden vertraging enz dat doe ik mijn kindjes niet aan en ook mezlef niet.
ieder zijn eigen ding hoor!


#19

hee hee,

uiteindelijk ben ik maar niet naar het strand gegaan. zelf ga ik naar het strand om te kunnen zonnen en te luieren maar dat zit er toch niet in dus naar mij idee haalde ik alleen maar veel onheil op mijn nek. ik ga gewoon naar het strand met mijn dochter als zij kan lopen. ik vraag wel een keer oppas als ik echt persee naar het strand wil…

groetjes fenne