Wat voor fiets hebben jullie?


#1

Hallo dames,

Ff weer een nieuw topic er tussendoor.
Ik mag van CB gaan fietsen met Senna en dus moet er een fiets komen.
De fiets die ik nu heb daar past geen zitje tussen stuur en zadel, want dan moet ik fietsen met mijn benen wijd.
Hebben jullie echt moederfietsen of iets anders.
Ik hoor graag jullie ervaringen voor ik een fiets ga aanschaffen.
Het aanschaffen doe ik via fietsplan van mijn werk, dus dat scheelt weer in de kosten.

Groet Vanessa mama van Senna.


#2

hallo ik kon gelukkig mij eiegn fiets hoeden heb een sport model gaintheet hij en hoef niet met de bennen wijd te fietsen haha gaat er lekker onder door en pas er net tussen als ik sta tussen het zadel en het zitje bedoel ik dan he.
nou hoop dat ik je er mee heb geholpen pc heb er wel een dubbele standaart onder laten zetten dat is wel fijner .
nou fiets ze groetjes


#3

Ik fiets nu nog op m’n oude fiets, waarbij ik wel een beetje ‘wijdbeens’ moet fietsen. Ook heb ik een nieuwe fiets (staat niet thuis ivm verbouwing tuin). Die heeft een wijdere instap maar is geen moederfiets. Je hebt tegenwoordig veel van die fietsen, grof frame en een iets wijdere instap. Het is ook echt een stevige fiets, weet alleen de naam zo even niet.

Gr Sandra


#4

Toen wij nog 1 kindje hadden, had ik gewoon mijn eigen gewone fiets met het stoeltje erop. Ik zou op die fiets normaal gezien ook 2 kindjes hebben kunnen vervoeren, als die fiets niet van die rare stang-remmen had gehad (loopt er nog een extra metalen stang langs het stuur en langs de voorvork). Daardoor kon er geen voorstoeltje bevestigd worden en moest ik dus wel een nieuwe fiets.

Toen dus maar meteen een mama-fiets gekocht. Ideaal! Lag instap, meer ruimte tussen zadel en stuur zonder dat je te ver naar voren moet gaan hangen. Zo’n dubbele standaard eronder net als onder een brommer/motor. Staat-ie dus extra stevig.

Ik heb er een van Kaptein Natalis. Destijds bij de Makro gekocht.

Ik vind het een erg fijne fiets. Het enige nadeel is dat-ie een hele grote draaicirkel heeft. Niet dat je bochten niet gewoon kunt nemen. Dan merk je er niks van. Maar als je op een stoep om wilt keren, dan moet je een paar keer opnieuw steken voordat je fiets gedraaid is.

Maar verder dus wel een aanrader.

Groetekes, Sje


#5

Hoi Vanessa, wat fijn dat je al mag fietsen met Senna, voordat met dit heerlijke zomerweer!
Ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan dat niet op elke fiets zomaar een kinderzitje past. Wel weer iets om over na te denken. Zo’n echte mamafiets lijkt mij wel wat, alleen zitten daar vaak geen versnellingen op.

Misschien is het wel handig om Senna mee te nemen met kiezen? Je weet dan gelijk of het allemaal past.

Alvast veel plezier met uitzoeken! Sabine


#6

Ik heb een Batavus Weekend met extra lage instap. Heerlijke fiets. Eén nadeeltje er past geen buggymee op is mij verteld.
Succes met kiezen en dan lekker fietsen. Echt heerlijk. Je wereld wordt weer een stuk groter. (als je niet elke dag een auto hebt!)
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#7

Ik had een sparta moederfiets, ideaal, lage instap en niet wijdbeens fietsen.
Ik heb hem inmiddels verkocht omdat mijn kids te groot zijn voor voorop…
Ik heb nu een gazelle Esprit, met een duozit achterop

Groetjes Nathalie & Co


#8

Ik heb een Batavus old dutch. Is zo`n oma fiets model. Alleen heb ik geen fietststoeltjes erop zitten omdat Jesse en Jamai in de fiestkar zitten. Maar je kan er wel gewoon 2 stoeltjes op doen zonder wijdbeens te fietsen. Toen wij op vakantie gingen hebben we namelijk de fiets meegenomen zonder fietskar. De kinderzitjes hebben we daar op het park gehuurd. En dat past prima voorop. Kon er gewoon met mijn benen onder fietsen.

nog wel even een handig tip: Neem zo`n dubbele standaard. Want dat staat je fiets heel stevig.

liefs Diana

jessejamai.tweelingsite.nl


#9

Ik heb de Sparta mamafiets. Echt helemaal super! Een lekker breed stuur, een beveiliging zodat het stuur niet om kan klappen, lage instap… helemaal geweldig!
Ik kan je wel aanraden om bij een fietsenwinkel een stukje proef te rijden met een paar fietsen. Ik wilde graag de Batavus, maar na een stukje fietsen echt niet meer. Voor mij fietste deze helemaal niet lekker (ik kon niet genoeg stellen met de versnellingen). De Sparta fietst voor mij super.

Groetjes, Sandra