Klimmen en klauteren


#1

Ik heb een vraagje. Onze Joël is een actief mannetje en erg onderzoekend. De laatste tijd, misschien al wel een maand, lijkt hij weer helemaal uitgekeken op z’n speelgoed. Ik heb het gevoel heel de dag druk te zijn met nieuwe dingetjes te verzinnen voor hem om te doen. Nu klimt hij sinds kort op de bank, de boxen, de stoelen, kasten en alles waar op te klimmen valt. Hij lijkt daaraan erg veel behoefte te hebben. Nu vraag ik me af of iemand dit herkent. En vooral… wie heeft er een idee wat ik met hem kan gaan doen. De speeltuin heb ik wel al aan gedacht, maar momenteel zie ik dat zelf niet zo zitten met die dikke buik. Hij vindt het buiten ook echt geweldig! Misschien moeten we eens kijken naar zo’n plastic glijbaan ofzo. Hij wil zo graag iets actiefs doen! Binnen vind ik gewoon dat het geen apekooi is. Tuurlijk mag hij op de bank klimmen en er weer af gaan, maar de hele dag maar op alles klimmen, vind ik eigenlijk niet goed. Wie helpt?!
Groetjes, Mariëlle en Joël



#2

Geen tips voor je marielle.
Ook hier een manneke wat een beetje op zijn speelgoed uitgekeken is.
en niks anders doet dan op de bank klimmen en er weer afspringen.
dan effe op de tafel de speelgoed mand de tafel stoelen.
zou haast denken dat ik hier een slinger aapje in huis heb hahaha
Sterkte, nog even en het is weer mooi weer en kunnen ze lekker hun energie weer buiten kwijt.

Groetjes Marianne mama vanRuben


#3

Leuk dat je het herkent, Marianne! Grappig he om ze te zien klauteren! Het gaat erg hard allemaal. Nog even en ze worden alweer 2 jaar. Onvoorstelbaar. Inderdaad gaan we straks lekker naar buiten. Als ik straks weer wat mobieler ben, ga ik weer lekker veel wandelen met de kids, dan is er onderweg ook weer veel te zien! Jij ook nog even volhouden tot de zomersere dagen… En ondertussen genieten we toch maar lekker van onze klimmende mannetjes.
Groetjes, Mariëllen en Joël



#4

Hier ook hoor. Het lijken net apies.
Bij ons speelt Bob vaak buiten, met z’n zus of alleen.
Dan is ie erg zoet buiten, z’n wereldje wordt dan ook weer groter.
Vooral met prut spelen is erg favoriet.
Groetjes Maaike


#5

Ook ik herken het geklim en geklauter. Jessin heeft dit ook een hele tijd gedaan, om soms gek van te worden gewoon. Het is echt het verschil tussen een jongen en een meisje denk ik. Nu nog klimt hij overal op en dit resulteerd zo nu en dan weer in een dikke bult. Het hoort er denk ik wel bij blijkbaar. Ik heb verder geen tips voor je, behalve dat ik soms maar de andere kant op kijk hihhihihi. Ik kan het soms niet aanzien, bang dat hij valt. Tja ook vallen hoort erbij en als ik de hele dag ga zeggen "voorzichtig, dadelijk val je " ben ik bang dat ik ervoor zorg dat ie strakkies niks meer durft. Vooralsnog gaat het, op zo nu en dan een dikke bult na, meestal goed. Maar hier op een tafel klimmen mag nu ook weer niet hoor, dan haal ik hem gewoon eraf.


#6

Tja, dat bang zijn dat hij valt, is ook hier erg herkenbaar. Joël klimt op de bank, dan op de leuning, houdt zich vast aan de rand van de box en doet z’n handjes los, kijk eens. Hij glimt er gewoon bij. Ik krijg af en toe een hartverzakking. Ik ben momenteel ook niet zo heel snel bij hem, dus hij gaat vast binnenkort ook zo’n bult vallen.
Vandaag zijn we met hem naar een soort klein Ballorig geweest. Ik wilde gewoon weten hoe hij het vindt om zich uit te kunnen leven.
Toen we binnenkwamen, ging hij eerst huilen. Het was ook wel druk en veel lawaai. We mochten eerst rustig kijken, voor we betaalden. Er was een apart peutergedeelte. Er was een kinderfeestje en kinderen van 6 en 7 jaar waren daar aan het rennen, schreeuwen, gooien met ballen en blokken. Ik vond het niks. Geregeld dat die kids naar het gedeelte voor oudere kinderen moesten en toen hadden we een hele tijd het rijk alleen. Heerlijk voor Joël dus. Alles rustig bekijken en beleven. Wij lekker ook schoenen uit en met hem op verkenning. Eerst was Joël wel wat bangig, maar al snel lag hij in de ballen en klom hij op de glijbaan om er trots vanaf te glijden. Ik heb er erg van genoten. Wat een kanjer zeg die zoon van ons. (sorry, trotse mamma) Na een uurtje weer naar huis gegaan en Joël was helemaal hyper. Toen nog patat gegeten. Wat een feest zeg! Ik ben blij dat we dit nog even hebben kunnen doen voor de baby er is. Dit stond al even op m’n lijstje, dus.
Wat doen jullie kinderen op deze leeftijd dan buiten? Ik vind dat best moeilijk hoor. Ik moet zeggen dat ik eerst nog moet overwinnen dat hij helemaal vies wordt, schaam, schaam. Best moeilijk voor mij, maar het gaat wel lukken hoor. Zo begon het ook met eten. Het went vanzelf, hahaha!
Nou, dit was weer mijn zegje.
Groetjes, Mariëlle en Joël



#7

Je zou bijna denken dat het de leeftijd zal zijn hahaha
Toch wel grappig dat ze veel dingen gelijkt op doen en leren
Ben benieuwd wat de volgende fase zal worden hahaha

Groetjes Marianne mama vanRuben


#8

Wat doen onze kinderen buiten ? hahaha allereerst zich heel vies maken. We hebben een heeeeeeeeeele grote tuin met een eigen dennenbosje, dus alles kan hier. De zandbak ( we hebben zelf laatst een grote gemaakt) is altijd super, Jessin sleept verder met allemaal takken die hij overal vind, ook ballen zijn super interessant. We hebben een gewoon klimstel met schommel en glijbaan en een little tikes glijbaan. Voor de zomer uiteraard een zwembad en een waterbaan. Alle driewieller toestanden mogen ook naar buiten.


#9

Hier ook alledrie op die leeftijd (ahum, nu nog eigenlijk wel) van die klimgeitjes. Gewoon duidelijk zijn met ‘nee’ waar het niet mag.

Zo’n plastic glijbaantje is wel heel leuk als je de ruimte binnen er voor hebt en van de zomer kan ie naar buiten. Maar ik heb ook het idee dat ze er weer gauw op zijn uitgekeken als ze eenmaal grotere glijbanen hebben ontdekt, maar dan kan ie weer voor de baby (gefeliciteerd met je 40 weken vandaag!).

Als Lis buiten speelt, dan speelt ze met de loopauto, driewieler, trekker, ballen(tent, alleen zomers), speeltoestel (met glijbaan en schommels) of kijkt met de jongens mee wat die doen. Van de zomer zetten we weer een wasmachineopvangbak met zand en zandbakspeeltjes neer.