Kerst recepten gevraagd


#1

oke ik weet het tis nog oktober,maar wie heeft heerlijk recpeten van vlees voorafjes,hoofdgerechten

ben het standaard fonduen en gourmetten wel een keertje zat
dus wil weer eens zelf kokerellen,dus wie heeft heerlijke aparte gekke gerechten zet maar neer

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#2

Hoi Bianca,

Anders moet je eens op onderstaande websites ideetjes opdoen. Staan wel leuke (en vooral lekkere) dingetjes tussen.

Groetjes Emeralda ( mamma van Souhaila)

http://www.streekrecepten.nl/feestgerechten-kerstgerechten-index.html

http://www.gratisrecept.nl/selectcat.php?catagorie=21

http://www.edsreceptensite.nl/speciale_kerst_gerechten.html

http://www.cosun.com/nl/news/recipes/

Good luck, en alvast een smakelijke kerst toegewenst.

Groetjes Emeralda


#3

www.webchef.nl haal ik wel prima receptjes vaak vandaan

Maar goed, mn eigen ideetjes, dit jaar maak ik tapas voor bij mn moeder (heb daar wel een goede site ook nog voor,a ls je wilt kan ik m ff opsnorren) Heb een heel lekker receptje voor knoflooksoep, die is superlekker. Ik vind carpaccio altijd lekker en makkelijk voor vooral, of een tompouce van filobladerdeeg met gerookte kip en tomaat en basilicum , altijd lekker… Hoofdgerecht : biefstuk met blauwe kaassaus is makkelijk of varkenshaasjes met champignonroomsaus… Klassiekers dus

En toe: ik ben dol op warm fruit met ijs. Geflambeerde peertjes met kaneelijs is bv superlekker en erg makkelijk!

Groetjes, Els


#4

Wij hadden vorig jaar een diner wat er exclusief uitzag maar heel simpel te maken was en zelfs de dag voor kerst grotendeels voor te bereiden was. (Ik had namelijk 2 dagen eters op bezoek en had geen zin om heel de kerst in de keuken te hangen. Moet er zelf ook nog van kunnen genieten! Toch?!).

Koud vooraf: gerookte kipfilet met guacamole (avocadosaus)
Warm vooraf: witlofsoep met spekjes, broccoli en mosterd
Hoofdgerecht: kabeljauw in honing-ketjapsaus (pakketjes uit de oven), krieltjes, groenten, salade, stokbrood
Dessert: warme perziken met gecarameliseerd bitterkoekjeskruim en mascarpone-room

Groetekes, Sje


#5

waarschijnlijk gaan we uit eten hihiiihih

alleen weten we nog niet wat maar dat komt wel en gaan we niet dan gaan we gewoon ff de links af die jullie gegeven hebben

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#6

tsss bianca, loop ik me daarvoor uit de naad te tikken LOLLLLLLLL

Sje, receptje van je toetje graag!!! Guacamole maak ik vaak op verjaardagen , zo gezellig met lekker dorito’s erbij… (2 avocado’s, sap van een halve limoen, potje zure room, 1 heel fijngesneden tomaatje, knoflookteentje geperst en verse koriander fijngesneden een el, voor geinteresseerden hihihi)

Wij doen dus tapas op 1 dag en 1 dag gewoon thuis denk ik, moet ff nog denken over wat we dan eten, iig knoflooksoepm want die was zooooo lekker!!

Groetjes, Els


#7
quote:
tsss bianca, loop ik me daarvoor uit de naad te tikken LOLLLLLLLL

Groetjes, Els


hahhaha ja goed he,dacht zet jullie ff aan het werk haha

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#8
quote:
Sje, receptje van je toetje graag!!! lekker!!

Waarom had ik deze vraag nou al verwacht?

Groetekes, Sje


#9

Oké, komt-ie Els!

Warme perziken met mascarponeroom

Benodigdheden:
1 groot blik perziken op sap
8 bitterkoekjes
250 gram mascarpone
1 eetlepel suiker
2 zakjes vanillesuiker
30 gram boter
30 gram lichte basterdsuiker

Perziken uit laten lekken
Bitterkoekjes in stukjes knippen/scheuren

Mascarpone in een kom en suiker en vanillesuiker er doorheen kloppen. In koelkast zetten.

Boter in koekenpan met dikke bodem verhitten en de basterdsuiker erdoor roeren. Blijven roeren tot de suiker gesmolten is. Perziken met platte kant naar beneden paar minuten bakken en uit de pan scheppen.

Bitterkoekstukjes door de caramel in de koekenpan scheppen.

Leg 2 perziken op hun bolle kant op een bord, vul ze met een lepeltje bitterkoekjescaramel. Naast de perziken een flinke schep mascarponeroom.

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!

Eigenlijk moet je de perziken als ze een paar minuten in de pan hebben liggen bakken flamberen met een glaasje rum, maar dat durf ik niet. Dus als jij het wel durft, gewoon lekker doen! En dan pas na flamberen uit de pan halen.

Groetekes, Sje


#10

Nog eentje die je waarschijnlijk wel lekker zult vinden Els!

Warme honing-perziken (4 personen)

Ingrediënten
8 halve perziken uit blik
100 gram roomkaas (mon chou)
1 zakje amandelschaafsel van Baukje bakprodukten
6 eetlepels dunne honing
1 theelepel citroensap
8 blaadjes munt

Bereiding
Oven voorverwarmen op 175 graden.
Roomkaas romig roeren met de amandelen (beetje achterhouden voor garnering), 3 eetlepels honing en het citroensap. In elke perzikhelft schepje van het kaasmengsel doen.
De gevulde perziken in een schaal in de oven opwarmen tot ze lauwwarm zijn.
Ondertussen de rest van de honing langzaam opwarmen in een pannetje.

Afwerking
De warme honing en het overgebleven amandelschaafsel over de perziken strooien. Garneren met blaadje munt.

Variatietips
De perziken een dag van tevoren opwarmen in een halve liter zoete witte zijn.
Af laten koelen en de wijn een nachtje in laten trekken.

Ook een heeeeeeeeeeeeeel lekker en simpel recept! Wel machtig!

Groetekes, Sje


#11

Ja hahahaha tuurlijk durf ik te flamberen…ennuh als ik t durf durf jij t ook deze kerst hoor Sje, kom op!!! hihihhihi

Klinkt super!!!

Hier mijn bijdrage qua toetje:

Flinke klont roomboter in een pan, peer schillen en snijden in plakjes, peer ff aanbakken, dan flinke scheut honing erover, ff nog bakken, glas whiskey erover en flamberen.

Heerlijk met kaneelijs!!! Echt een aanrader en supersimpel!

Liefs, Els


#12

Even de kwijl van mijn toetsenbord vegen…zo, weer schoon.

Ga ik zeker ook eens proberen dat perentoetje van jou!

En ik ga oefenen met flamberen. In de garage, onder de rookmelder. Hihi!

Groetekes, Sje


#13

Nou hier geen recepten nodig, 1e dag eten we bij mijn ouders en 2de dag eten we bij mijn schoonouders!!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)


#14

Ik denk dat ik lekker creme brule 1 dag als toetje maak. Ben ik dol op en dan een laagje caramel erop branden. oi oi heb er alweer zin in. Voor de rest moet ik me nog gaan bedenken.