Strijkkralen


#1

Even een vraagje voor de verdergevorderden onder ons met meiden in het gezin.

Ik ben met onze grote kleine dame begonnen met strijkkralen. Daar zit zo’n stukje vetvrij papier bij wat je straks tussen sjabloon en strijkbout moet leggen.

Kan ik dat gewoon vaker gebruiken of is dat eenmalig?
En heb ik in het vervolg altijd speciaal strijkkralenpapier nodig of kan ik ook gewoon bakpapier gebruiken wat ik ook in de oven gebruik? Dat is volgens mij soortgelijk spul, maar wel een stuk goedkoper.

Groetekes, Sje


#2

Je kan het papier meerdere malen gebruiken (dat deed ik tenminste wel en werkte gewoon)
Bakpapier heb ik nooit gebruikt, maar je kan het eens proberen!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya


#3

Ik mag zo aan mijn eerste strijksessie beginnen. De grote kleine dame zit al een poosje kraaltjes op een hartjessjabloontje te friemelen. Af en toe zegt ze tussendoor “Ik ben goed bezig mama!”. En dan zit ze toch te glunderen. Nou ja, ze is nog geen 3, dus toch knap dat ze er zo geconcentreerd mee bezig is. Ik had verwacht dat ze halverwege er wel de brui aan zou geven.

Had van die minisetjes gekocht bij de Zeeman deze week om eens uit te proberen of het wat is voor haar. Nou, ik kan haar verlanglijstje aan gaan vullen denk ik… Hihi!

Groetekes, Sje


#4

Ja, leuk hè!!!
Steef heeft het ook eens gedaan toen hij 3 was, maar dat is ook zo’n pietepeuterig precies manneke
Veel plezier!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya


#5

Nou, het hartje is helemaal klaar hoor! Zit totaal geen kleurpatroon in natuurlijk, maar het ziet er erg professioneel uit voor een dametje van bijna 3. En ze is er zelf supertrots op.

Groetekes, Sje


#6

jaa leuk is dat he,kaitlyn deed dat toen ook al,en heb vele vormpjes leggen hier

maar idd je kan het meerdere keren gebruiken

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#7

ja sje je kan ook bakpaier gebruiken .ik had de vorige keer alleen nog bakpapier ,en tanja wilde toen voor oma wat maken .dus toen heb ik dat gebruikt .dus daar lukt het ook mee

groetjes marielle mama van
10-10-01


#8

Oh leuk spul he!!
Bakpapier kan idd, ik heb het ook wel eens met een gewoon a4tje gedaan, kan ook!

Groetjes Nathalie & Co


#9

Och bestaat dat spul nog steeds! :_D
daar was ik altijd uren mee zoet.
en mijn moeder streekhet dan uiteindelijk want daar was ik toen nog wat te klein voor
Maar zei gebruikte altijd bakpapier en als dat op was gebruikte ze ook wel aluminium folie dat werkt ook alleen dan is het wel een heel gepruts om het er weer af te krijgen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben


#10

Ah, tof dat bakpapier ook kan!

Marianne, ik hoopte ook al dat dit spul nog zou bestaan als mijn meisjes groot genoeg waren. Het is sowiewo van na mijn tijd want ik ben al een ouwe bok (geit eigenlijk…), dus ik had er zelf nooit mee gewerkt.

Nu krijgt ze van mijn moeder over een paar weken als extraatje met haar verjaardag zo’n mega-emmer met strijkkralen! Ik heb nog een flinke rol bakpapier liggen dus we kunnen voorlopig vooruit!

Groetekes, Sje


#11
quote:
Het is sowiewo van na mijn tijd want ik ben al een ouwe bok (geit eigenlijk................),

Whahaha dat valt toch reuze mee! je bent maar een paar jaartjes ouder dan mij!.
toch?!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben


#12

Ik ben 38.

Een paar is 2 heb ik altijd geleerd en jij bent nog lang geen 36! Hihi!

Groetekes, Sje


#13

Oeps verwar je even met een ander, ik zie dat je inderdaad even een stukje ouder bent 14 jaar!!!
Maar ach ze zeggen dat je zo oud bent als je je voelt!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben


#14

Ik voel me vrijwel altijd 18! En ik word nog altijd rond de 30 geschat door anderen, dus dan mag ik toch niet klagen?

Groetekes, Sje


#15

Ik vind 38 niet oud hooooorrrr (hihi, kan moeilijk zeggen dat ik het wél oud vind met een man die 47 is )
Nee hoor, 38 is echt nog niet oud.
Ikke ben 31 (en een half ) en ik voel me dus niet zo (ja oké, nu wel omdat ik nog ziek ben, maar dat telt niet mee )
Maar ik merkte het bijv. wel toen ik laatst mijn nichtjes zag, die zijn 17 en 18.
Die gingen stappen etc.
Toen ineens ging ik terugrekenen en kwam ik erachter dat het voor mij al ruim 13 jaar geleden is dat ik 18 was hahahaha
Dat is dan wel ff “confronterend”

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 21 Aug 2006 16:25:55


#16

En het wordt nog veel confronterender als je verder van de 18 af zit dan 18 jaar… Hihi!

Ik heb nooit zo’n probleem gehad met mijn leeftijd. Het is inderdaad maar net hoe je je voelt. Maar 30 worden vond ik toch wel een beetje raar hoor. Als je in de 20 hangt lijk je nog gewoon bij de jeugd te horen, maar zodra dat tweetje er dan af is, hoor je ineens bij de “grote mensen”.

Groetekes, Sje


#17

Ja klopt, dat 2-tje maakt qua klank ook zoveel verschil hè
Nou ja, ik heb het vrij slim bekeken, want vergeleken bij Peet ben ik altijd lekker jong whahahaha (laat het hem maar niet lezen Nee hoor, Peet ziet er absoluut jonger uit, ook in zijn doen en laten )

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya


#18

Ik ben ook nog maar 31 nog 2 weken
Ach je bent zo oud als je je voelt toch??

Groetjes Nathalie & Co


#19

Kan ook merken dat ik ouder word.
vande week effe de stad en een vrouwtje vroeg iets aan een verkoopster en die zei.
o dan moet u daar even zijn waar die mevrouw met dat beige jasje staat.
Toen had ik zoiets van mevrouw? ikke?!
das voor het eerst dat ik dat over me hoorde zeggen normaal was het altijd dat meisje.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben


#20

Nou, ik ben 5 augustus 30 geworden en vind het toch echt heel anders klinken dan 29 hoor!

Toen ik 15 was vond ik mensen van 30 echt wel oud! Maar nu voel ik me helemaal nog niet oud maar die kinderen van tegenwoordig vinden mij nu vast al erg oud!

Maar ach, zolang je je nog jong voelt!

Tessie