Pasta met spinazie a la creme


#1

Deze is ook erg favoriet bij mijn kinderen:
Kook een half pak pasta (liefst fusilli, of penne rigata). Intussen maak je een pak spinazie a la creme uit de diepvries klaar. Even een kommetje vol kaas raspen. Alles door elkaar mengen en klaar! Lekker met een paar vissticks erbij Echt heel makkelijk en snel…
Groetjes van Marieke!

[img]http://lilypie.com/pic/051105/c2Gw.jpg" alt=“Lilypie Baby Pic” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/CWhap1" alt=“Lilypie Baby Ticker” border=“0” />


#2

Lijkt mijn recept wel, alleen ipv visticks hebben wij er gebakken ui en champignons bij!


#3

ik gooi er ook altijd een kuipje kruidenkaas door (goedkope boursin) en uitgebakken katenspek en zongedroogde tomaatjes…

DALA, Mama van DAan en LArs!


#4

Gisteren heb ik het klaar gemaakt en het was smullen geblazen. Ik heb er stukjes zalm en hamblokjes er door heen gedaan en het is zeker voor herhaling vatbaar.

Groetjes Maartje

" Een kind wordt pas echt groot, als het stopt met vragen waar ze vandaan komt, en weigert te vertellen waar het naartoe gaat…"


#5

Ik had het recept gister even uitgeprobeert.
en het is weer eens wat anders als anders maar zeker herhaalbaar voor een volgende keer.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben


#6

Nou ik ga het maar eens proberen dan!!
Kijken of de meiden het lusten!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin


#7

Tip: even wat vlees erdoor gehakt, ham, spekjes of…iets anders.
Krijg je er even iets meer smaak aan.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben


#8

Okee!! Zal het onthouden!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin


#9

Ga het vanavond eens proberen.
Eens een keer wat anders.

Super leuke site trouwens zeker de recepten


#10

Ik doe deze inderdaad ook vaak. in mijn geval met spekjes erdoorheen, beetje boursin og gewoon knoflook en als het klaar is, geroosterde pijnboompitjes en geraspte kaas erover heen. HEERLIJK! En ook Nora snoept heerlijk mee!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#11

Ik wist dat niet, nog nooit van gehoord zelfs!

Ik combineer spinazie nooit met vis, omdat ik dat qua smaak niet zo lekker vindt, maar toch even onthouden…

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#12

Met de combinatie spinazie en vis is niks mis. Het feit dat dat slecht zou zijn is inmiddels achterhaald. Zie hier:

Is de combinatie zalm en spinazie giftig?
De combinatie van vis en bladgroente werd vroeger afgeraden. Dat specifiek de combinatie zalm en spinazie extra giftig zou zijn is niet het geval.

Vroeger werd gesteld dat de combinatie van vis met bladgroente (zoals spinazie) af te raden was in verband met de vorming van mogelijke nitrosamines. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat de vorming van nitrosamines niet zo hoog is als werd verondersteld en dat er geen gezondheidsrisico is.

Ook in epidemiologisch (onderzoek onder de bevolking) is geen bewijs voor het ontstaan van kanker ten gevolge van de consumptie van nitraatrijke groenten in combinatie met vis aangetoond. Dit kan mede te maken met de aanwezigheid van vitamine C in groenten. Vitamine C kan met nitriet reageren, en zo mogelijk de vorming van kankerverwekkende nitrosaminen remmen.

Groetekes, Sje


#13

Heb nog een aanvulling op dit recept. Wij eten dit altijd met spekjes (met gehakt is het snel flauw vind ik. Ik doe er altijd oude kaas en koriander door. Ook erg lekker. Heerlijk met penne maar kan ook gewoon met macaroni. Wij eten dit best vaak als ik weinig tijd heb om te koken, het is zeer favariet bij mijn man en aangezien rens nu ook bijna een jaar is kan hij het straks ook lekker meeeten.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers