Kraamkado


#1

Wie heeft er nog goeie tips voor een kraamkado?
Liefst wel lekker orgineel. Ik heb wel vanalles gezien, maar ik vind niks leuk genoeg. Tip me


#2

wil je wat geven? dus aan je vriendin die een kind heeft gekregen of aan degene die bij je op visite zijn geweest

groetjes Kim, mama van

en


#3

Wat ik altijd leuk vind om te geven is iets speciaals voor de kersverse moeder, want die willen ze wel eens vergeten met een leuk kadootje.

Of anders een mand met van alles en nog wat erin ( geen kraammand) maar gewoon een mand met de dagelijkse dingen die je nodig hebt.

of een boekje met allemaal handige tips.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.


#4

Belangrijk: denk niet alleen aan de moeder en het kindje, maar denk ook aan de vader en een eventueel ouder broertje of zusje.

De vader wordt altijd vergeten. Als je niks voor hem zelf koopt, geef dan in elk geval het cadeautje dat je voor de baby gekocht hebt aan de vader. De moeder heeft altijd al zoveel uit te pakken omdat iedereen geneigd is de cadeautjes aan de moeder te geven.

Voor oudere broertjes en/of zusjes is het ook een hele omschakeling zo’n nieuwe baby in huis. Ze moeten ineens de aandacht delen, zeker in de kraamtijd en voor hun is het net zo ingrijpend dat er een baby is. Ze lopen in de eerste weken nog weleens “verloren” in hun eigen huis. Dus neem voor die kindjes ook een kleinigheidje mee. Hoeft echt niet veel te zijn, al is het maar een dingetje van een euro ofzo.

Ik probeer met kraamcadeaus altijd op safe te spelen, omdat mensen een hele specifieke smaak kunnen hebben. Ik waag me dus bij voorbaat nooit aan kleertjes. Wat het altijd doet zijn:

  • voorleesboekjes
  • cadeautjes voor als het kindje wat ouder is, want echte baby-cadeautjes daar worden ze al mee overspoeld.

Wat erg leuk is om te geven is een kinderkoffertje/rugzakje (bijv. bij de Hema van Jip en Janneke) met daarin een tandenborsteltje, een tubetje peutertandpasta, een rompertje, een voorleesboekje. Dus een soort van logeerkoffertje.

Ook origineel is om als de baby een meisje is een poezie-album te kopen. Zelf alvast erin schrijven (niet meteen aan het begin want dat zijn de plekjes voor papa, mama, opa’s en oma’s) en dan een voorraadje poezie-plaatjes, een poezieversjesboekje erbij cadeau doen.
Voor een jongetje kun je hetzelfde doen met een vriendenboekje. Zonder poezieplaatjes natuurlijk, maar bijvoorbeeld met stoere Bob de Bouwer-stickertjes erbij ofzo.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Gewijzigd door - Sje op 11 Dec 2005 22:24:45


#5
quote:
De vader wordt altijd vergeten. Als je niks voor hem zelf koopt, geef dan in elk geval het cadeautje dat je voor de baby gekocht hebt aan de vader. De moeder heeft altijd al zoveel uit te pakken omdat iedereen geneigd is de cadeautjes aan de moeder te geven.

Dat is zéker waar!
Zelf ervaren kort geleden met de geboorte van Kaya.
Erg raar eigenlijk, dat vaders vaak “vergeten” worden…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)


#6

ik heb een kraammand gemaakt

allemaal luiers onderin opgerold als bodembedekker(mand was beetje diep)

daarna allemaal bruikbare dingen voor de baby,daarnaast 2 tassen erin gedaan 1 voor de moeder de 2e voor de vader daar zat in iets voor onder de douche,lucifer doosje,oordopjes,leuk tijdschrift,en ieder een kado bon en ieder een lekkere chocolade reep

Bianca,Dylan & Kaitlyn


#7

Ik denk dat een kraammand best een goeie oplossing is. Ik denk dat ik dan gewoon een beetje creatief moet zijn wat ik er in ga doen.


#8

of een luiertaart maken, is ook altijd leuk

groetjes Kim, mama van

en


#9

Een luiertaart maken is inderdaad ook erg leuk. Ik heb er zelf ook een gehad met de geboorte van mijn oudste dochtertje. Je kunt dan alle kanten op met wat je er nog meer op/aan doet.

Kleine cadeautjes, peuterkoekjes/rijstwafeltjes etc.

Belangrijke tip: maak de luiertaart niet van de allerkleinste luiertjes, maar pak luiertjes maatje 3.

Een kennis heeft ooit 3 luiertaarten van de kleinste luiertjes gehad en haar kindje groeide zo snel dat ze de luiers van 2 taarten aan mij heeft gegeven toen ik net bevallen was. Zo zonde!

En maatje 3 weet je zeker dat ze die ooit kunnen gebruiken.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)


#10

Ik vond de luiertaart (idd een groter maatje) ook een van de leukste kraamkadootjes die ik heb gehad. Wat ik laatst zag: een slabbetje met de geboortegegevens erop! Iets van: ik ben geboren toen en toen en woog toen zoveel en was zo lang, kun je je dat nog voorstellen?


#11

Nu je het hebt over een bedrukt slabbetje. Weet je wat ook een heel leuk idee is?

Je kunt bij de Bruna (en volgens mij ook bij de Hema) printpapier kopen wat als opstrijkpapier te gebruiken is.
Moet je de tekst die je wilt opstrijken wel in spiegelbeeld uitprinten natuurlijk.

Maar daar kun je dus eindeloos allerlei leuke dingen mee maken. Rompertjes met foto’s/teksten erop. Of met de naam en geboortedatum.

Shirtjes met leuke prints. Dat zijn hele persoonlijke cadeaus!

Nog iets leuks: bij de Ikea heb je een soort vitrine-fotolijstjes. Die zijn een centimeter of 5 diep. Daar kun je dus niet alleen een foto in kwijt maar ook de eerste speen of een knuffeltje ofzo. Dus misschien leuk om daar het geboortekaartje in te doen en een leuk speeltje erbij.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)


#12

Ik ken wel die opdruk dingetjes, zijn heel veel sites die dat ook hebben.
Ik heb ook een leuke site gezien die leuke dekentjes hebben. Je kunt ze zelf samenstellen en met de naam er op. Het is een goeie vriendin die gaat bevallen en zo’n opdruk ding duurt altijd even voordat je die dan binnen hebt en omdat ik natuurlijk de naam nog niet weet kan ik niet zo snel bij d’r langs komen.


#13

Wel jammer, ik denk dat het dan toch maar een kraammand wordt. Maar tja wat zal ik er in doen…? Lekkere ontspannings spulletjes voor de mama en voor de papa…uh? speelgoed en knuffeltjes en rommpertjes voor het nieuwe wondertje en voor de zus ook natuurlijk iets van speelgoed of lekkers.


#14

Ik kreeg een kraammand met nuttige cadeautjes erin. Was ik erg blij mee. Dus bijvoorbeeld een pakje billendoekjes, een doosje zoogkompressen (alleen bij borstvoeding natuurlijk), een slabbetje (kun je nooit genoeg hebben), een pakje snoetenpoetsers, etc.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)


#15

Ja, maak gerust reclame hoor! Pssssssssst…mag niet zomaar hier!

Groetekes, Sje


#16

Hahaha nog een reclame reactie! Op een heel oud topic nog wel! Deze inmiddels kleuters zijn allang van kraampaketten voorzien!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#17

Tja maak gerust reclame hoor zonder overleg met de webmaster.

Groetekes, Sje