Voorleesboeken


#1

Hebben jullie nog tips voor leuke voorleesboeken met niet te lange verhalen over alle dagelijkse dingen.
Jip & Janneke dacht ik maar er moeten toch wel meer van dit soort leuke boeken zijn?


#2

alle boeken van Annie M.G. zijn eigenlijk wel okay, wij hebben ook Eric Carle (rupsje nooitgenoeg etc) en wij lezen ook nog steeds nijntje +vriendjes (alles van Dick Bruna) Verhaaltjes van B. Potter zijn ook leuk,en winnie de pooh. Op dit moment is Zaza J’s favoriet, dit is een serie boeken! even googlen!


#3

Hoi Lencios

Zelf heb ik boeken van Tip de Muis en 365 verhaaltjes voor het slapen gaan.
De laatste heb je in verschillende varianten, over kabouters en dieren enz.
M’n dochter vindt het leuke boeken en zijn niet zo gemakkelijk om te slopen hahahahahahaha.
Deze boeken zijn geloof ik bijna overal wel te krijgen in boekwinkels, volgens mij heb ik zo ook bij de grotere Bruna zien liggen.

Groetjes Marga


#4

Dikkie dik is hier momenteel erg hip, en ik heb kleine boeken van Bert en Ernie die ook veel vuldig voorgelezen moeten worden. Meneer kent een aantal verhaaltjes bijna uit zijn hoofd.

Veel voorlees plezier!

Chirley

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#5

Ik weet niet of ze in NL te krijgen zijn, maar hier in de bieb heb ik altijd boekjes van de Belgische schrijfster Liesbet Slegers. Zij schrijft boekjes met in de hoofdrol ofwel Kareltje Of Kaatje en zijn zo ontzettend leuk geschreven. Ze doen idd allelei herkenbare alledaagse dingen en mijn dochter is het helemaal weg van. Ze huilt wel eens als ik een kareltje of kaatje moet terug brengen naar de bieb haha! en dat heeft ze met andere boekjes echt niet hoor, dus die zijn hier zwaar favoriet!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers


#6

Bobbi … heel veel kleine boekjes en die blijven ze leuk vinden.


#7
  • Bobbi
  • Dikkie Dik
  • Sesamstraat
  • Tip de muis
  • Woezel en Pip

Groetjes,
Sandra


#8

Zijn je kinderen lid van de bieb? Daar is zoveel leuks te vinden. Hier kregen we destijds bij het halfjaar-bezoek aan het CB een waardebon van de bieb. Als je je kindje lid maakte, dan kreeg je een leuk voel-boekje cadeau.

Kinderen kunnen gewoon gratis lid worden van de bieb. Althans, hier is dat wel zo, en volgens mij is dat landelijk.

Groetekes, Sje


#9

Iedereen bedankt voor de leuke tips!
Ik ben idd lid van de bieb en was al van plan om vanavond, als ze geopend zijn, lekker te gaan neuzen. Ook hebben we idd laatst een waardebon gekregen van de bieb van 't CB, zij hebben deze actie sinds kort.


#10

Misschien niet over de dagelijkse dingen maar wat ik (en mijn dochter ook) een geweldig boek vind is “Raad eens hoeveel ik van je hou”.
Maar ook Woezel en Pip en boekjes van Dora.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486


#11
quote:
"Raad eens hoeveel ik van je hou".

Tot aan de maan en terug! Toch?

Groetekes, Sje


#12

Jip en Janneke staat hier met stip op 1 .
Ook Floddertje vindt Minke erg leuk. Neeltje vindt alleen Dikkie Dik leuk, de andere boekjes duren nog te 'lang’voor haar haha.
groetjes


#13

Tomke,romke en Cornelia doen het hier heel goed… maar ik heb geen idee of die er ook in het nederlands zijn? Wij lezen veel friese boekjes!

Groetjes Manderijn.


#14
quote:
quote:
"Raad eens hoeveel ik van je hou".

Tot aan de maan en terug! Toch?

Groetekes, Sje


JA! Die! Haha.
Dat vind ik zo’n mooi boek. H.ayley is er ook dol op.

Wat ook een mooi boek is, maar wel behoorlijk prijzig en ik weet niet eens of het zomaar overal te koop is, is het voelboek van Rupsje Nooit Genoeg.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486


#15

Pietertje Pet is ook leuk!
Verder vindt Seth eigenlijk allerlei boeken leuk, maar hier is de dierenencyclopedie favoriet

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers


#16

hier helemaal verslingerd aan boekjes van

  • Carry slee
  • marianne Busser
    etc
    je hebt die dunne boekjes o.a.
    moegen mag in t diepe
    lekker weertje koekepeertje etc.
    wij zijn nu bezig in een wat dikker boekje; “van oma mag dat wel” ook erg leuk.
    je hebt ook het grote peuter en kleuterboek
    en een kringetje van tralala ook altijd erg leuk!

succes!


#17

Ik heb laatst bij de Action een boek gehaald met 365 verhalen voor het slapen gaan, staan hele leuke korte verhaaltjes in!
Ze hebben bij de Action van alles, en deze was €4,-