Optimel of Fristi of?


#1

Fabienne dronk altijd 1 beker melk met een scheutje roosvicee 's-morgens. Dat ging goed maar nu wil ze het niet meer. Op zich niet vreemd want mama en oma lusten ook geen melk. Omdat het toch een bron van calcium is, wil ik haar iets vervangends geven. Wat is beter? zoete fristi of optimel met de toegevoegde nep suiker sucralose. Ook al is het maar 1 bekertje per dag …
Ze eet overigens wel andere voedingsmiddelen met calcium …


#2

Eerlijk?!?! Ik zou voor geen van bijde gaan; Karnemelk of Yogurt al geprobeerd? Ik vind het wel moeilijk hoor! Als ze echt niets anders lust zou ik voor iets gaan met echte suikers ipv nep suikers, pfff maar wel een moeilijke keuze!



#3

Je hebt van campina ook nog fruitmelk, is dat niet wat voor haar? Gewoon melk met bananensmaak of aardbeiensmaak. Zitten geen nepsuikers in.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 26 Jul 2011 10:55:29


#4

Karnemelk vindt ze ook niets … O ja fruitmelk 's-avonds eet ze yoghurt.


#5

Nou kijk nu heb je iig iets, en als ze dat nog niet eet, gewoon zelf iets door de blender gooien met misschien wat honing voor zoetigheid, als je toch geen haast heb zou ik dat iig eerder proberen!



#6

Eva vindt zoetere drankjes ook lekkerder dan gewone yoghurt en met (karne)melk hoef ik ook niet aan te komen. Zij drinkt tussen de middag gewoon Optimel en 's avonds eet ze ook Optimel vla. In totaal 100cc zoiets per dag. Daar krijgen ze verder niks van hoor, ik merk niet dat Eef bv drukker wordt ofzo. Ik vind al die suikerdingen van bv Fristi ook niks, het is soms best moeilijk wat je het beste kunt geven!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#7

Tim drinkt nog gewoon melk bij zijn brood. Ik hoor zo vaak dat kindjes ineens geen melk meer willen drinken en het dan niet krijgen. Ik heb dan altijd zoiets van als ze het altijd gelust hebben dan moeten ze het nog steeds lusten. Natuurlijk zijn zoetere drankjes lekkerder, maar ik houd het gewoon bij melk. Tim heeft een korte periode gehad dat hij wat moeilijk ging doen over melk, maar ben het altijd blijven geven. En al snel dronk hij het weer zonder problemen. Hier dus nog gewoon 2 bekers melk op een dag. Zelf houd ik niet van melk, van kinds af aan al niet. Ik drink altijd karnemelk of optimel.

Kan dus geen tips geven over ervaring met andere dingen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers


#8

wij geven rico af en toe Yomild. zitten geen kleur en smaakstoffen enzo in en dat is dan toch weer beter dan fristi.
Voor de zuivel geef ik elke dag een pakje taxi (niet bij het eten maar gewoon in de middag) maar dat heeft weer niks met calcium te maken dus qua dat betreft heb je er weer niks aan (alleen ivm de zuivel) maar er is ook taxi waar extra calcium aan is toegevoegd geloof ik… weet niet meer zeker maar anders dan die yomild een idee? rico vind milk en fruit ook lekker

Gewijzigd door - MamavanRico op 25 Jul 2011 12:15:39


#9

Hier liefhebbers van karnemelk en Melk&Fruit.

Manderijn


#10

Vifit, ook zuivel:

http://www.vifit.nl/assortiment

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#11

ik geef COlin Alpro Soya bosvruchten of Fristi zonder toegevoegde suiker. IK geef zelf liever echte suiker dan zoetstoffen. Is toch natuurlijker.

22-12-2009 colin geboren


#12

@mamavancolin … ik zag van morgen dat er in fristi zonder toegevoegde suiker toch zoetstoffen zitten.

Ik denk dat ik Yomild, Melk en fruit en Vifit wel een goed alternatief vindt.

@sandra1980 … wat jij zegt zit ook wel wat in, al heeft Fabienne altijd moeite gehad met melk drinken. In haar drinkbeker dronk ze het op maar als ik het nu in een bekertje doe dan vertikt ze het. Ik kan daar een strijd om aan gaan maar dat vind ik het niet waard. Yomild en Vifit zijn ook gezonde en goede produkten, misschien nog wel beter dan gewone melk. Of daar ook suiker in zit? Ik ga eens op ontdekking de komende week.


#13

yomild is zo verkeerd nog niet, volgens mij zelfs nog beter dan milk en fruit terwijl ik zelf het 2e lekkerder vind, zeker de mango


#14

hier drinkt owen gewoon melk, alleen ik zelf lust het niet maar owen vind het heerlijk.
alleen heeft soms een beetje moeite als ik het in een beker doe ipv z n fles dus owen drinkt het het vaakst uit een fles.
en fristi of optimel geef ik nooit omdat owen gewoon melk drink en bang ben dat die anders daar aan gaat wennen met als gevolg dat die geen melk meer wil .


#15

Als Fabienne graag melk zou drinken dan zou ik geen probleem hebben en haar ook geen optimel, fristi of iets van dit bovenstaande geven ter vervanging ??


#16

@Esther: Rico lust wel melk, maar hij krijgt best ooit Yomild ofzo, maar niet s’ochtends, dan drinkt hij gewoon melk. en ALS ie al wat anders krijgt, mag hij s’middags 1 bekertje als ik het ook drink, maar dat komt eigenlijk bar weinig voor. als het b.v.in de aanbieding is koop ik het, en dan drinken wij het beide in de middag totdat het op is maarja rico eet al nauwelijks tot nooit snoep maar kaas of worst dus dan vind ik het niet zo erg…


#17

In bv een restaurant drinkt fabienne ook fristi, het is ook geen ramp … Ze drinkt ook weleens een slokje optimel van mij. Omdat ze wat gevoelig is met eten en drinken ben ik voorzichtig in het geven van teveel melk produkten. Naarmate ze ouder wordt gaat dit beter. In mijn geval gaat het om een vervangend product van de melk en kijk ik naar een gezond alternatief dus het liefst geen bergen suiker er in.


#18

ik had dit probleem ook met rico, of misschien net wat anders. Rico spuugde altijd heel veel en toen kwam iemand op ikkeben, ik geloof dat het Michelle was, met het idee om eens MINDER melk te geven. omdat Rico best veel dronk, sindsdien ging het ineens beter. hij trekt teveel melk ook niet. dan gaat hij overgeven en mondjes teruggeven bij een boertje (lijkt wel alsof ik het over een baby heb “mondjes teruggeven” maar het is echt nog steeds zo)


#19

Evt melk en optimel mixen?


#20

ja why not, maar dan misschien met echt fruit? ik bedoel… milk & fruit zitten suikers in, maar misschien een banaan in de blender met melk? soort milkshake alleen dan zonder ijs? nee serieus is best lekker hoor zo kun je heerlijke sapjes maken!