Best veel oorsmeer


#1

Max heeft best veel oorsmeer in één van zijn oortjes. Ik maak zijn oorschelpjes regelmatig schoon met een washandje, maar binnen een dag is het weer vies. Eva had helemaal nooit veel oorsmeer en zelf hebben wij het ook niet. Is het normaal dat dit bij baby’s wat meer kan zijn en hoe zou het komen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#2

weet je zeker dat het oorsmeer is en geen loop oor? Kan namelijk hetzelfde eruit zien, qua kleur en ook een beetje qua samenstelling (dus dikte). als hij namelijk elke dag behoorlijk veel heeft, denk ik daar eigenlijk meteen aan. Hoeft dus niet hoor!! Meestal uit zich een loop oor toch in een wat vloeibare vorm, maar je weet maar nooit. Maar niet met een watte staafje (ook al zijn die speciaal voor kinderen) het verwijderen, want zo druk je het alleen maar verder weg, waardoor het verstopt kan raken!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#3

Erik had en heeft het ook. Oppervlakkig maak ik het schoon, maar inderdaad niet met een wattenstaafje erin gaan peuren. Dan druk je het de gehoorgang in. Maar bij hem is het dus altijd zo geweest en voor ons dus normaal.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers


#4

Ik maak het nu maar schoon met een washandje, maar echt goed gaat dat niet. Ik pak wel een oorstaafje voor baby’s om daarmee het schelpje schoon te maken, maar inderdaad moet je daarmee niet echt gaan POEREN. Doe ik zelf weleens en dan hoor je op een bepaald moment even niks meer! Ik heb nu dat ik de hele tijd mijn hart in mijn oor voel kloppen. Is ook van teveel poeren volgens mij?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#5

Poeren, peuren…welke varianten zijn er nog meer?

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers


#6

Ik lees in een ander topic van jou dat hij ook wat mopperig is. Heeft 'ie misschien oorpijn?


#7

Mijn man heeft van die snel verstopte oren en dus vraag ik bij het CB altijd of ze even in zn oren willen kijken. Ze zeiden tegen mij dat als het eruit komt dat juist goed is. Het is hier niet extreem veel, maar moet wel ook schoon gemaakt worden. Aangezien mijn man hier in de zomer sneller last van heeft moet hij een petje dragen zodat zn oren uit de zon blijven en dat doe ik bij Liam ook.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers


#8

volgens mij is het niet verkeerd ofzo, maar rico heet ook best wat oorsmeer (nog steeds) het kruipt alleen niet erg naar buiten ofzo.
ik doe het ook met een washandje telkens poetsen, maar hij heeft er geen last van. ik zou het idd wel bijhouden niet dat het dadelijk verstopt gaat raken,


#9

Hahaha, bij Max komt het er ook niet met stromen uit hoor! Het is meer dat ik het zie als hij bij me op schoot zit, dan zie ik net een beetje geel in zijn gehoorgang. That’s all! Ik maak het maar gewoon zachtjes schoon, maar hou wel in de gaten of hij goed blijft reageren. Het neefje van mijn vriend had er ook veel last van als kind en daardoor hoorde hij minder. Toen zijn oren waren uitgespoten, bleek hij niks aan zijn oren te mankeren.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#10

haha nee ik zag niet zo’n horrorbeeld voor me rainbow hihi.
maar idd dit heeft rico ook gehad en nu nog steeds. ik doe het gewoon in bad schoonmaken, en zolang hij er geen last van heeft zal het wel prima zijn.