Teveel drinken?


#1

Hello Ladies,

Is het erg dat Joaquin ongeveer 4 soms 5 bekers van 35ml water met een beetje roosvicee op een dag drinkt, is dat teveel? Hij eet verder wel gewoon goed en hij heeft (natuurlijk) een aantal flinke plasluiers op een dag. Zijn er meer mamas die ook zon dorstige lievelingen hebben?

Groetjes Ghis.

Lilypie Second Birthday tickers


#2

Ect te veel drinken zullen ze niet gauw.
Zolang ze maar niet elke keer wat drinken, maar de beker gelijk leeg drinken. Want elke keer weer een slokje, (dus bij wijze een uur doen over een beker) is erger ivm aantasting van het glazuur van het gebit.
Volgens mij is het streven van ongeveer een kind van 10 kilo een halve liter vocht totaal naar binnen. Maar als hij goed plast ed. zou ik me niet te snel zorgen maken hoor. Beter te goed dan te slecht drinken toch?
Jony drinkt graag water, voordeel van water is dat ze er langer over mogen/kunnen doen.

Greetz Cora


#3

Ja hoor, hier ook zo’n “slurperd”, haha. Zoonlief drinkt 's morgens, 's middags en 's avonds een beker ranja (heel heel dun aangelengd) van 150 ml. Deze gaat ook ongeveer in 1 teug leeg. Als ik er meer in zou doen, gaat het ook op. Dus je bent zeker niet de enige!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers


#4

Nee hoor zeker niet te veel, Hier krijgen ze ook 2 bekers van 100/150 cc ranja op een dag, al gaan die niet altijd leeg.

Maar gaathet om de hoeveelheid vocht of om de ranja/roosvicee?


#5

Neee zeker niet teveel hoor!

Hier gaat er zeker 1,5 liter per dag op. Op warme dagen of als we veel autorijden soms wel 2 liter.
Ik was diegene met het topic over suikerziekte. Heb haar urine laten onderzoeken, en bleek in ieder geval geen suikerziekte uit.
HA. vond het wel veel, maar niet persé TE veel. En omdat ze verder goed gezond is (heeft in dr leventje volgens mij 1x koorts gehad, verder behalve soms wat snotterig serieus NOOIT ziek!)
En verder gewoon actief en vrolijk (op dr peuternukken na uiteraard ).
Zag hij geen reden om haar verder te onderzoeken.

Dus… ook ik zeg, als je mannetje verder gewoon lekker gezond en actief is: geen zorgen maken.
Maak je je wel zorgen: even plasje laten nakijken.


#6

ik vind het ook niet echt veel! Colin drinkt echt veel meer. Hij drinkt 2 /3 tuitbekers roosvicee en meestal nog 2 pakjes drinken per dag. Kinderen kunnen volgens mij niet teveel drinken.

22-12-2009 colin geboren


#7

Hier ook een enorme drinkerd.
`s Ochtends 170cc melk, overdag ruim 680cc water en nog 510cc sap.
Tussen de middag bij de boterham nog eens 170cc melk.

Ze lust nog meer melk maar dat doe ik nog maar niet, maar ze is net zo’n melkmonster als ik ben


#8

Hier ook twee enorm dorstige kindertjes vooral Marijn. Ik verbied hem soms om te drinken omdat hij er dagen bij heeft dat hij niet anders doet dan zeuren om drinken op deze dagen is drinken een obsessie voor hem. Hij drinkt dan volgens mij om te drinken. Ik heb de HA ook eens nagevraagd over suikerziekte en hij zei dat als een kind dat heeft ze gelijk klachten en ziek worden dus als dat aan de orde is gelijk aan de bel trekken.



#9

Ik zou eerder zeggen dat het echt weinig is… 5 x 35ml is maar 175ml… dat drinkt mijn dochter in 1 beker… en die drinkt er dan 5 a 6 op een dag…


#10

Dank voor jullie reacties, was helemaal gerustgesteld maar nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt ik heb me vergist in de hoeveelheid, inderdaad 4 of 5 maal 35 ml is inderdaad niet veel oh wat erg SORRY!!!
Ik bedoel eigenlijk dat Joaquin 4 of 5 (rietjesdrinkbeker) van 350 ml per dag drinkt…

Echt sorry voor de verwarring. In totaal komt het er op neer dat Joaquin anderhalf tot 2 liter water met een beetje roosvicee op een dag drinkt… ik durf het bijna niet meer te vragen maar, is dát teveel???

Héél graag nogmaals jullie reactie:

Lilypie Second Birthday tickers


#11

Ik vond het ook al zo weinig, dat je je daar druk om zou maken
Maar zoals ik al schreef, drinkt mijn dochter ook vaak 1,5-2 liter per dag.
Zolang hij vrolijk en actief, alert is, ook genoeg plast en goed groeit hoef je je geen zorgen te maken.
(overigens is dat makkelijk gezegd natuurlijk hier hebben we er wel al voor bij de ha. gezeten omdat ik me ook druk maakte, en zoals ik al schreef urine + bloed onderzocht naar suikerziekte. Maar bleek niks aan de hand hier, gewoon een dorstig kindje.)


#12

@ goudvisje 20; water lust hij niet. Ik probeer het toch regelmatig aan te bieden maar tot nu toe beland de rietjesbeker met water steevast hardhandig op de grond. Ik blijf het volhouden hoor, verdun expres met maar heel weinig roosvicee en dat blijf ik langzaam afbouwen in de hoop dat hij gewoon water gaat accepteren. Ik denk zelf dus ook dat hij drinkt omdat hij het lekker vind…

@ Suzsje geruststellende gedachte dat jouw dochter ook zoveel drinkt en zij verder gezond is (het geen suiker is). Maar inderdaad goed om in de gaten te houden dat alles goed blijft gaan. Gelukkig is dat tot nu toe het geval bij Joaquin en lijd zijn eetgedrag er ook niet onder.

Lilypie Second Birthday tickers


#13

Hier nog zo’n zuipschuit!

Luka drinkt gemiddeld ook 5 bekers van 350 ml diksap flink verdund met water leeg! ik heb hem ook laten testen op suikerziekte, vorige week wilde hij niet eten maar alleen maar drinken! Maar hij bleek het gelukkig niet te hebben.
We moeten hem nu proberen water of thee te laten drinken, hij vind idd de diksap te lekker.
Maar dan alsnog drinkt hij dus bijna 2 liter op een dag, en volgens de ha is dat prima. Zo lang hij goed plast is er geen probleem, en dat plassen gaat super!
Hij is een zeikerd…

Lilypie First Birthday tickers


#14

Is zeker niet teveel ze plassen het wel weer uit. Het enige wat ik als nadelig ervaar is dat nu Marijn zindelijk is hij vaak moet plassen hij nogal eens in zijn broek plast omdat hij het te druk heeft om te plassen.
Ik zou me eerder zorgen maken als ze juist heel weinig drinken.



#15

Hoi allemaal, nou nomaals bedankt voor jullie reacties ik ben weer gerustgesteld. Ondanks dat was ik vanmorgen voor mezelf even bij de HA en heb het daar ook nog gecheckt, hij maakte zich er eigenlijk ook geen zorgen om en zei ook dat als hij water niet lust het waarschijnlijk voor de lekker' is en het geen suiker(ziekte) is. Toch om 100% zeker te zijn even zn suiker laten prikken. Maar ik hoefde me volgens hem ook geen zorgen te maken. Jullie kunnen zo een huisartsen praktijk gaan beginnen haha

Fijne dag nog! Groetjes Ghis.

Lilypie Second Birthday tickers