Nieuws over aspartaam


#1

http://www.levensmiddelenkrant.nl/5418/eu-onderzoekt-veiligheid-aspartaam

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#2

Dat het troep is, dat is wel duidelijk inderdaad. Bah!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#3

En daarom hebben wij hier geen lightproducten, optimel oid in huis…


#4

waarom halen ze die rotzooi niet uit de handel dan?


#5

Omdat het onderzoek dus nog steeds loopt…
Er word pas sinds kort steeds meer vrij gegeven over aspartaam. Hiervoor was het allemaal niet bekend voor publiek…
Wat ook echt belachelijk is, dat mensen niet eens perse aspartaam in de ingrediëntenlijst hoeven te zetten. Het word dus meestal gewoon benoemd als E951 waarvan veel mensen niet eens weten dat het aspartaam is…
Ook Acesulfaam E950 is net zo slecht als aspartaam…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#6

Allemaal leuk en aardig maar wat blijft er straks nog over voor mensen die geen suiker mogen??

Groetjes,

Michèle


#7

@Michele: Heb je wel eens van stevia gehoord? Is een natuurlijke zoetstof, dus absoluut geen rommel
http://www.desteviadrogist.nl/Producten/?gclid=CO_Sw_OSi6kCFcus3godNTZe0w

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#8

Ja das een leuk maar duur alternatief voor de aspertaam zoetjes zeg maar, maar ik drink ook frisdrank en ik eet ook optimel. Ik vond het overigens wel erg duur. Ik weet dat er nog een alternatief is, namelijk tachatose maar dat kost 14 euro per pond. De alternatieve zijn dus duur enne ik heb zoiets van het wordt al zo lang gebruikt. Waarom altijd dat eeuwige gez**k erover.

Groetjes,

Michèle


#9

@Michèle: eindelijk iemand die zo denkt als ik… Over alles wordt tegenwoordig gezeurd dat je uiteindelijk niks meer kunt eten…


#10

@Michele: Het word inderdaad al heel lang gebruikt, maar er zijn ook al heel lang te vroeg geboren baby’s en mensen met kanker… Ze komen er alleen nu pas achter dat het met elkaar in verband staat…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#11

nou dan ben ik de sjaak want ook ik heb suiker en drink al 10 jaar alleen maaar light producten, best veel ook. Kan ik de begravenis ondernemer al bellen dan?

nee das flauw wat ik nu zeg, maar ik wordt er ook wel een beetje flauw van dat ze het eerst op de kmarkt pleuren, en pas na jaren opeens zeggen, “opes, sorry, vergeten te kijken dat je er dood aan gaat” GRRR!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#12

@ yavahn ja over 10 jaar mogen we alleen nog overgeconcentreerd astronauten voer

@ goudvisje Ha ha ha joh dit is 1 weer een reden om de consument angst aan te jagen en te zorgen dat er weer een nieuwe duurdere uitvinding verkocht kan worden. Geloof me straks is aspertaam uit de handel en dan hebben ze een nieuw en duurder stofje toegevoed en dan gaan besluiten dat dat weer niet goed voor je is. Tot die tijd ben ik blij met mijn blikjes light en youghurt met een smaakje die ik ook gewoon mag eten.

Groetjes,

Michèle


#13

@Michele: Ik geloof er wel in, dat het echt waar is. Die onderzoeken gebeuren niet voor niets. Maar ieder zn ding he Ik snap best dat het voor mensen die verplicht worden light producten te nemen heel lullig is, maar betekent niet meteen dat er niks van waar is.
Maar er zijn altijd voorhangers en tegenhangers vandaar dat ik zeg ieder zn ding Wil niemand overtuigen en respecteer ieder zn mening, maar ik geloof dr wel in.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#14

Oh luister dat het niet 100% gezond is geloof ik wel. Ik bedoel drink een liter cola light en je gaat aan de race en dat je geen light aan (kleine) kinderen moet geven ben ik het ook mee eens. Een kind moet een volwaardige voeding krijgen en daar pas light in mijn ogen niet in, maar dat er zoveel aan verweten wordt gaat mij gewoon wat te ver. Maar we wachten het wel af tot het verboden wordt en tot ze weer wat anders bedacht hebben.

Groetjes,

Michèle