Wanneer 's nachts zonder luier?


#1

Ik plaats dit onderwerp zowel bij peuter als kleuterforum omdat ik geen idee heb voor welke leeftijd deze vraag geldt. Zouden degenen die dit via het kleuterforum lezen, misschien via het peuterforum willen antwoorden? Alvast bedankt, dat scheelt mij weer heen en weer gemuisklik.

J van ruim 3 jaar, is nu een maand zindelijk en dat gaat vanaf de eerste dag heel goed. Overdag draagt ie een onderbroekje en tijdens zijn middagdutje en grote slaap een luierbroekje, die vrijwel altijd droog zijn.

Nu begon ie vanavond dat ie ook tijdens zijn grote slaap een onderbroekje aan wilde en geen luierbroekje.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Wanneer gingen jullie over op ook 's nachts een onderbroek? Hoe lang was jullie kind toen zindelijk? Zijn die droge luiers in de ochtend een teken om over te gaan op onderbroekjes?

Ik wil niet te snel overstappen, want ik ben bang dat ie een terugslag uit teleurstelling krijgt als ie desondanks 's nachts in zijn slaap in zijn broek plast.

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 22 Jul 2007 22:20:50


#2

ik ging met dylan na 3 dagen zonder luier de nacht in

had een zeiltje gehaald bij de zorg dat je matras teminste goed blijft voor als ze een ongelukje krijgen

als wij naar bed gingen liet ik hem plassen op de wc

maar na een week merkte ik dat dylan dat niet leuk vond en namen we het risico maar van we zien morgen wel

een potje stond op zijn kamer voor als hij zelf wakker werd en kon hij gewoon zelf plassen

maar hij heeft dat potje misschien 1x gebruikt,en daarna nooit meer en heb in 4 jaar tijd nu nog maar 2 ongelukjes gehad


#3

Hallo seeseeEM,
Het verschilt per kind.
Mijn zoontje was met zijn 2de verjaardag overdags zindelijk en met 2jaar en 1 maand ook s’nachts.

Je moet je eigen pas druk gaan maken als je kind het met 6 jaar nog niet is.
De meeste kindjes worden tussen de 4 en 5 jaar s’nachts zindelijk,
Volgens de cb is Nicky echt een uitzondering voor een jongetje zo snel.

Hij is nu 3,5 jaar en hij is het nu zo gewend zonder luier te slapen dat hij met zijn diarree pas geleden echt vertikte een luier om te doen.
Dan maar de hele tijd bij de wc blijven.

Maar echt als je zoontje het nu niet lukt om s’nachts zindelijk te worden kan je ook een onderbroekje s’nachts onder de luier dragen dan worden ze wakker van dat nat gevoel.
Dat had ik ook bij Nicky gedaan en werkte prima.

Ach het komt echt vanzelf.

Veel succes!
Groetjes Bianca

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.


#4

Was ik helemaal vergeten om te melden dat het hartstikke goed gaat met J zijn zindelijkheid. Ik heb gelijk de volgende avond hem met een onderbroekje laten slapen, niet wakker gemaakt om te plassen toen wij naar bed gingen (zoals mijn moeder adviseerde), maar hij was keurig droog. En elke nacht nog.

Nadeel is wel dat ie dus 's avonds rond achten naar bed gaat en rond half tien er zelf uitkomt om te plassen. En 's ochtends is het ook weer raak rond 06.00-06.30 uur. En dan moet er één van ons naar toe om zijn kontje af te vegen…

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 22 Jul 2007 22:21:15


#5

Gefeliciteert,met de nieuwe mijlpaal van je zoontje.
Wat goed van hem.

Als je dit toch weer meemaakt weet je dat het echt snel gaat he met je kind.
De peuter is er dan helemaal van af.

Groetjes Bibi

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.