Opvouwbare bolderkar


#1

Haalllllloooooo allemaal,
Heeft iemand ervaring met een opvouwbare bolderkar? Het lijkt me zo handig maar zie zoveel verschillen (en dan met name in prijs…) De mooiste is van Coocarooc maar deze is ook bijna 600 euro (!!) en dat vindt ik echt veel te veel geld. Nu zie ik dat Perry sport er ook een heeft voor ongeveer 100 euro.
Heeft iemand er een van welk merk dan ook en kan mijn van advies voorzien?
Alvast bedankt,
Sacha


#2

Tsjonge…
Dan is toch echt de vraag: Wat ga je er mee doen?
Ga je m dagelijks gebruiken?
Lekker einden wandelen?
Of alleen heen en weer naar de opvang of de winkel?

Moet er 1 kind in, of 2, of 6?
Moeten er nog boodschappen in mee kunnen?
Of bagage om uit logeren te gaan?
Je vakantie spullen misschien?

Ik roep maar wat hoor

Maar het is net als bij een fietskar:
Dagelijks gebruik + fietsvakanties in bergachtig gebied
stelt hele andere eisen dan alleen op zondagmiddag een rondje door het bos…

In dat laatste geval kan een fietskar van de Hema voor weinig geld
zijn werk prima doen,
in ons geval (het eerste geval) gingen we voor lager gewicht,
betere afwerking en meer ruimte.

Zulke afwegingen moet je bij een bolderkar ook maken.

M.


#3

hahaha ik was niet heel erg duidelijk geloof ik…
Ik zoek een wagen voor twee kinderen en voor semi dagelijks gebruik. Ik wandel veel en graag met mijn meiden maar denk ook dat het handig is voor op het strand en voor de boodschappen. De buggy voor de jongste kan dan misschien wel de deur uit (?) en de bolderkar kan dan de vervanging zijn. heb ook een beeld bij de vakanties, lekker makkelijk alles er in en gaan met die banaan.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of er iemand is die er uberhaupt een heeft en waar die dan voor gebruikt wordt.


#4

Ik heb ook een bolderkar. Ik heb deze gekregen van mijn moeder, voor Bo zijn verjaardag. Het is er 1 die gemaakt is als studie project. Hand gemaakt, en hand geschilderd. Allemaal koeievlekken er op en Bo zijn naam. Heel erg mooi!! Ik wil hem heel graag vaak gebruiken, helaas werkt bo niet mee. Bo vind het geweldig hoor, daar niet van, maar hij is nu bijna 21 maanden, maar hij probeert na een eindje gelopen te hebben er uit te klimmen!! En dat kan dus niet… Het komt er dus op neer dat ik de bolderkar alleen gebruik samen met papa, zodat er 1 kan trekken en de ander er achter kan lopen Bo in de gaten houden. door de weeks gebruik ik hem dus niet, omdat ik het gevaarlijk vind dat hij er elke keer uit kan klimmen. Ik denk dat je dus ook even op de leeftijd moet letten van je kindjes.

liefs woezel


#5
quote:
.... Ik denk dat je dus ook even op de leeftijd moet letten van je kindjes.

liefs woezel


Of je hebt er een met gordels, net als bij een autostoeltje…

Dan heeft ie niets te klimmen

Edit:
Een link naar een die volgens mij wel OK is:
http://www.walkingwagon.com/nl/home/de-bolderkar.html
Lijkt ook wel geschikt voor op het strand.
(hoewel met mul zand alles moeilijk zal gaan…)

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 22 Aug 2010 21:18:16


#6

@Woezel
Wij hebben een houten bolderkar en hebben op de achterste plank aan de binnenkant twee metalen oogjes bevestigd (geschroefd). Daar hebben wij het tuigje van de kinderstoel aan gehaakt en de onze kan geen kant meer op Goedkope oplossing van nog geen tientje.

De opvouwbare bolderkar van Perry Sport ken ik. Een familielid heeft hem als bagagekarretje. Of ie nu ook echt heel goed geschikt is als vervoersmiddel voor kinderen…daar heb ik mijn vraagtekens bij. Er zit weliswaar een plankje in waar op gezeten wordt, maar deze is lang niet zo dik al die van de bolderkarren van Gamma/Karwei. Wij hebben de variant die je ook bij Gamma kan kopen (als ze ze daar weer eens hebben). Hij kan helemaal uit elkaar gehaald worden als ie bijv. in de kofferbak moet. Je hebt dan alleen het onderstel met wielen, vijf plankjes en een trekstang. Zorg dat je bij je trekstang een boutje met vleugelmoertje hebt en de bolderkar zit in nog geen tien minuten in elkaar

Voor het rijcomfort zou ik gaan voor een bolderkar met luchtwielen. Ik vermoed dat je met harde wielen alle oneffenheden voelt als je als kind in die bolderkar zit… En let ook op het max. draagvermogen want tot welke leeftijd wil je die kindjes blijven vervoeren?

Wij hebben de buggy wel bewaard en maar goed ook, want de bolderkar had een keer een lekke band… Maar van de winter was de bolderkar ideaal met boodschappen doen toen er zo ontzettend veel sneeuw lag. Met de buggy (en de auto) was het niet te doen om even naar het dorp te gaan voor de boodschappen. Met de bolderkar was het één groot feest. Voetenzak van de buggy er in, skipakje aan en rijden maar!

Succes met je keuze! Er zijn zo veel verschillende te vinden…


#7

Ik heb een hele leuke houten bolderwagen gekocht op de Koninginnemarkt voor 30 euro, echt top ze passen er samen in plus tassen. Handig als we naar het strand gaan want past ook precies achterin de auto.
Tweedehands kan dus ook een goede optie zijn