Gek van vlekken in kleren


#1

Ja, vlekken in kleren.

Voornamelijk in Seth zijn kleren:
-Zwarte zand en buitenspeelvlekken die er niet uit gaan, zelfs na behandeling met speciaal vlekkenspul en heter wassen.
-Rode (en andere kleuren) etensvlekken, ik wordt er gek van! Hij heeft wel altij deen slab om, mar de helft komt ernaast, en als hij een grote doek om heeft trekt hij hem af als hij genoeg heeft, en zit hij erna nog onder.
Maar ik wil wel dat hij zelf leert eten, en dat gaat dus met zooi gepaard!
Heb nu al 3 kledingstukken met rode vlekken die er niet uit gaan.
-Verder vetvlekken, in mijn eigen nieuwe shirt, de nieuwe polo van mijn vriend, en in Seth zijn kleren.

Ik vind het zo zonde, want alle kleding, vooral van Seth, wordt op deze manier smoezelig, en is eigenlijk niet heel netjes meer.
Ik weet even niet meer hoe ik het aan moet pakken…

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#2

Groene zeep à la Sje: Vlek flink nat maken, dotje groene zeep erop (Driehoek Zachte zeep in geel met groen klein emmertje bij de supermarkt). Flink inmasseren tot het gaat schuimen.

Nachtje in laagje water leggen (niet spoelen, gewoon in het water leggen!) en volgende dag in de wasmachine! Hier werkt dat altijd perfect. (ik krijg bijv. aardbeienvlekken, chocomel, tomatensaus, dat soort vlekken er altijd op die manier uit).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 May 2010 22:17:11


#3

Ik ga morgen boodschappen doen, dus neem het gelijk mee!
Gelijk na kleding uittrekken erop, neem ik aan.
En gaat het niet verkleuren dan?

Enne… ze jij bijvoorbeeld ook een wasmachine aan als je maar 1 shirt hebt, of hoe doe je dat dan… Normaal was ik maar 1x per week alle wassen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#4

Nee, verkleurt niet. Het is een heel ouderwets natuurlijk produkt, dus veel minder agressief dan de vlekkenmiddelen van tegenwoordig, maar wel heel effectief.

Ik zet de wasmachine niet aan voor 1 shirtje. Ik zorg wel dat ik een gevulde trommel heb.

Evt. kun je zo’n behandeld kledingstuk ook wel een dag langer in dat laagje water laten staan als je niet meteen een gevulde trommel hebt.

Ik durf het tegenwoordig zelfs aan om de vlek erin te laten zitten en pas een dag voordat ik ga wassen te behandelen met die groene zeep. Maar het allerbeste blijft om de vlek zo snel mogelijk te behandelen.

Je kunt ook bijv. vandaag de vlek behandelen, komende nacht in laagje water, morgen goed uitspoelen tot de vlek eruit is. Kledingstuk laten drogen en dan pas mee wassen als je een trommel was vol hebt. Dan is in elk geval ook de laatste groene zeep eruit.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 May 2010 22:52:55


#5

Oké, bedankt!
Ik ga het zeker proberen, hij staat op de boodschappenlijst!

Fijn dat het waarschijnlijk ook nog een dagje langer kan staan, want ik heb niet elke dag een volle wasmachine, en wel (bijna) elke dag vlekken in Seth zijn kleren…

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#6

Kijk wel uit wat je bij elkaar in de week legt!!!

Geen rood shirtje bij een wit shirtje in de week leggen he?! Wel op kleur, dus kan goed dat je op een gegeven moment 4 emmertjes met kleding in de week hebt staan. Ik heb dat hier ook weleens.

Groetekes, Sje


#7

@Sje: groene zeep ala sje?
dat is dan gewoon groene zeep met wat? ik snap m niet… (en ik ben niet eens blondt)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#8

Dat à la Sje is gewoon de manier waarop ik die groene zeep-truc gebruik. Volgens mij is het gewoon de enige manier om met groene zeep vlekken uit textiel te krijgen maar op de huishoudelijke site waar ik woon, is het door iemand ooit Groene zeep à la Sje genoemd, dus vandaar dat ik die term ook zelf ben gaan gebruiken. Eigenlijk meer gewoon een grapje.

En dat terwijl ik eigenlijk helemaal nooit grappig ben!

Groetekes, Sje


#9

haha jawel je bent altijd vol humor!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#10

Echt?! Jij bent de enige die dat vindt!

Groetekes, Sje


#11

Ja, dat snap ik Sje
Zou wel een domme fout zijn, rood bij wit!

Maarre… bij ons in de supermarkt hadden ze het niet, dus nu heb ik het nog niet in huis…
Dinsdag ben ik vrij, dus ga ik even bij de kruidvat, etos ed kijken… want nu wil ik het hebben ook!!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#12

Nou vergis je niet, laatst was er iemand, hier of op het huishoudforum waar ik woon die een roze shirtje bij iets wits in de week had gelegd!

Hopen dat je er alsnog aan kunt komen. Ik koop het hier altijd bij de Jumbo.

Groetekes, Sje


#13
quote:
Kijk wel uit wat je bij elkaar in de week legt!!!

Geen rood shirtje bij een wit shirtje in de week leggen he?! Wel op kleur, dus kan goed dat je op een gegeven moment 4 emmertjes met kleding in de week hebt staan. Ik heb dat hier ook weleens.

Groetekes, Sje


Zoveel emmers heb ik niet eens

Groetjes,

Michèle


#14

Nee dat was ook mijn eerste reactie. Moet eerst maar wat extra emmers gaan aanschaffen

Heb de zeep wel al in huis gehaald. Want nu met die hapjes kunnen wij ook wel eens vlekken in kleding gaan krijgen.


#15

Bakjes, kommetjes, is ook goed.

Groetekes, Sje


#16

Ha ha ha ja maar daar passen pappa’s truien niet in en die kliederd meer dan Morgan, die mortst tenminste nog op der slab.

Groetjes,

Michèle


#17

Dan doe je papa’s truien in emmers en Morgan’s slabjes in bakjes.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 May 2010 11:42:57


#18

Haha, ik heb inderdaad ook maar 1 emmer
Maarre… het komt vast goed, Seth moet gewoon niet zoveel knoeien dat ik zoveel emmers nodig heb

Ja, ik kan me voorstellen dat je de fout maakt, maar ik heb hem al eens gemaakt, dus dat zal me niet nog eens overkomen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#19

@ Sje ja dat kan ook al doe ik op slabben echt mijn best niet. Hadden ze maar geen slab moeten worden

@Anne Ik heb ooit een tommy hilfiger trui in de week gezet. En of mijn vreind was afgezet of het is baggerkwaliteit voor die prijs, maar als het rood was door gelopen.

Groetjes,

Michèle


#20

Je moet slabbetjes achterstevoren gebruiken bij vlekgevoelig voedsel. En de voorkant gebruiken bij voedsel waarvan de vlekken er wel goed uit gaan.

Zo heb je altijd slabbetjes met schone voorkanten. En dat de vlekken aan de achterkant er niet uit gaan is niet erg.

Groetekes, Sje