Jongen / meisje?


#1

Hoi hoi,

zijn er meer mensen die als ze een naam horen, niet weten of het een jongens of een meisjes naam is?? Af en toe heb ik hier echt moeite mee, dan weet ik niet of mensen nu een jongen of een meisje hebben gekregen… Bijv. Senna… sommigen noemen een meisje zo, maar een vriendin van me heeft haar zoontje zo genoemd…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers


#2

Ja dat heb ik ook wel eens. Met al die moderne namen tegenwoordig weet je het soms ook echt niet!
Jessey kan ook voor een jongen en een meisje, mijn achterneefje heet Jesse, maar dat spreek je net zo uit…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#3

haha je me eige naam is er zo een maar ach heb er mee leren leven

het is voornamelijk met emails of brieven waar ik met me eige naam onderteken en dan en dan een reactie terug krijg met meneer … hahaha dus nu onderteken ik meestal met de naam van mijn man. haha

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#4

zo heb ik dat met Kim
ik vindt het een echte meisjes naam, maar een kennis van ons heeft haar zoontje zo genoemd!
en ik heb een nichtje dat sam heet! en ik vindt het ook een echte jongensnaam

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 23 Feb 2010 13:15:03


#5

Mijn vriendin heeft een meisje die Noa heet en hier op de site een Noah die een jongen is.

Best lastig eigenlijk … daarom vind ik het ook erg belangrijk om dit zelf als ouders te voorkomen. Zou niet willen dat ze denken dat mijn zoontje een meisje is omdat hij een dubbele naam heeft… Maar dat is persoonlijk hoor!


#6

Wij hebben echte meiden namen gekozen. Ook als ze volwassen zijn, zijn het prachtige namen. Soms kom ik een naam tegen waarvan ik denk, voor een baby is het leuk, maar als ze groter zijn,… Semmy bijvoorbeeld!!

Namen als Rene of Anne kan voor alle twee, maar vind het veel leuker om gewone meisjes namen te geven!!


#7

tja namen die voor kindjes heel leuk zijn, maar voor volwassen weer niet… Zo had ik in een groep op een KDV een Jip en een Pepijn, heel schattig vind ik dat… Maar als dat late grote stoere kerels zijn die met een glas bier in de kroeg staan… hmmmm dan vind ik het stukken minder

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#8

Ik ken een stoere kerel die Jip heet. Even wennen maar op de een of andere manier past het wel bij hem.

Wij hebben er bij de keuze van de namen van onze meiden ook rekening mee gehouden dat een naam voor een baby of een klein meisje erg leuk kan zijn maar dat het niet bij een volwassen vrouw past.

Zo ken ik ook een jongetje wat Valentijn heet. Erg schattig maar hoe vindt-ie dat zelf als-ie straks 30 is?

En namen die voor beide geslachten kunnen, hebben wij ook vanaf het begin vermeden. Erg lastig als er altijd onduidelijkheid bestaat over je naam, dus dat wilden we onze kinderen niet aandoen.

Groetekes, Sje


#9

Wij hebben onze dochter Marèl genoemd
Nu hadden wij de naam al voordat we wisten wat ‘het’ zou worden. Als ze een jongetje was geweest had hij ook Marèl geheten.

Groetjes !

Léon
Vader van Marèl ( 22-07-2009)


#10

Ik heb dus indd een keer die blunder gemaakt om te bellen en te feliciteren met de geboorte van hun dochter, was het een jongen en ook uit het geboortekaartje kon je het niet opmaken want er stond geen zoontje of dochtertje bij.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#11

Hoi,

Anne is ook zo n naam die voor zo wel een jongen als een meisje kan.
Nikky/nikkie kan zowel voor jongen als meisje.

Ik heb trouwens niks met vreemde namen. Sorry als ik hier mensen mee kwets.
Maar bijv. die van Antonie Kamerling & Isa Hoes die heet Vlinder.
Sorry hoor, maar dat is toch een dier.
Of die van Yvon Jaspers (boer zoekt vrouw) die heet Tijn. Nou vind ik Stijn wel weer leuk.
Hier in het dorp bij ons heet iemand Jippe. Vind ik ook niks.
En inderdaad, sommige namen zijn verwarrend. Jongen of meisje?

Groetjes lisan.


#12

Hmmm nou moet ik ff ingrijpen Mijn dochter heet Nikki en ik vind bij haar wel dat het afhangt van hoe je het schrijft… Nikki is een meisjesnaam en Nicky een jongensnaam… Maar als je het idd uitspreekt kan het wel eens voor verwarring zorgen… Overigens wordt haar naam altijd verkeerd geschreven door anderen hihi!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers


#13

Namen zijn heel persoonlijk en vaak vind ik het wel bij de ouders passen. Een vriendin van mij heeft twee DOCHTERS, Sjors en Bobbi. Moest hier wel heel erg aan wennen, maar verder houd ik wel van stoere/jongens namen voor een meid!


#14

@Javahn,

Als je sommige namen leest kun je er wel uit afleiden of het een jongen/meisje is. Zoals bij jullie.
Maar ik heb ook wel eens Nikkie gelezen, en dat was dan een jongen.
Alleen als je de naam uitspreekt en je zegt er niet bij wat het is, dan is het erg verwarrend.

Groetjes Lisan.


#15

Rowan is ook typisch zoiets zowel voor een jongen als meisje


#16

Onze kereltje heet Hylke.
Dat is een oud Fries/Groningse naam.

In Friesland wordt deze naam met een Y meestal gebruikt
voor meisjes, in Groningen is met een Y juist vooral een jongensnaam.

En ja, ook wij hebben een paar kaartjes gehad om te feliciteren
met onze dochter.
(Terwijl in het geboortekaartje toch wel duidelijk “hij” stond.)

M.


#17

kortom sommige namen zijn dus erg verwarrend. zo heb ik dat probleem ook terwijl mijn ouders Turks zijn. zelfs wij hebben namen die voor een jongetje maar ook voor een meisje gebruikt kunnen worden dus het blijft ook hier lastig. wat ik eigenlijk veel erger vind is dat je soms aan een baby niet kunt zien of het een jongetje is of een meisje…het is vet beledigend als je dan zegt ow wat een schattige zoontje heb je daar en het blijkt een meisje te zijn. ik loop al gauw rood aan dus dat heb ik nu afgeleerd hahahaha…zoals een nichtje van mij, ook al doet ze een jurkje aan ze heeft een jongenskop en dat vindt haar moeder ook erg vervelend en wordt vaak op straat als een jongetje gezien, dat lijkt mij veel erger dan die namen! met namen horen de ouders rekening te houden maar aan dat andere kunnen ze echt weinig doen! gelukkig is de mijne een echte ventje ik zou niet weten wat ik moest doen als ze hem op een meisje vonden lijken!


#18

@ tatlicatlaq
Nou dat heb ik dus zo vaak gehad met mijn dochtertje, ik vind zelf dat ze helemaal niet zo’n jongens gezicht heeft, maar ik denk omdat ze hier verwachten dat je dochter in roze kleding loopt met oorbellen en staartjes/vlechtjes in d’r haar, terwijl ik mijn dochtertje toch ook wel eens een spijkerbroek met t-shirt aan doe (mama is zelf graag in spijkerbroek en t-shirt) ahhhh ja wat doe je er aan!


#19

Mijn kabouter hier heet Eneah, veel mensen vinden dat meer een meisjes naam.
Grappig eigenlijk want het is een ALBANESE naam, aangezien mijn man Albanees is en hij een apart mengelmoesje is van braziliaans en albanees wilden we hem ook geen doorsnee naam geven. Ik kreeg ook een geboortekaartje toedertijd waarop stond, gefeliciteerd met jullie dochter.
Als hij nou echt een meisje was geweest had hij Jonna geheten. Maar in ALbanie kennen ze geen dubbele medeklinkers in namen en hadden ze het vast voor JONA aangezien wat daar natuurlijk een jongensnaam is…ingewikkeld hoor…

Bij de tweede hebben we het maar simpel op Benjamin gehouden, ik wilde eigenlijk gewoon Ben en mijn lief Benjamin, toen hebben we het laatste gekozen en ik noem m eigenlijk gewoon maar Ben

Beiden staan hier trouwens bekend als kabouter en dwerg hihih
ook best mooi toch?


#20

henriekah

mijn kids hebben ook alledrie echte albanese namen hier komen ze weinig voor maar toen wij vorig jaar daar op vakantie waren hoor je die namen op elke hoek hahaha en hier worden ze ook altijd verkeerd uitgesproken de jongste heet agim maar word altijd uitgesproken als agiem erg vervelend vind ik dat…

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag