Boos


#1

Gisteren was mama boos op papa en papa op mama.
Mama zei geen aardige dingen en papa keek toen heel boos.
Dat was niet aardig van mama, vind ik.
Papa heeft toen mijn bord stuk gemaakt van Sesamstraat met het vliegtuig erop.
Dat was niet aardig van papa.
Helemaal niet leuk voor mij.
Nu ben ik ook boos.
Papa en mama moeten maar even op de trap als ik uit school kom.
'T is wel een beetje gek, twee van die grote mensen die ruzie maken.
En omdat mijn vriendjes wel van gek houden,
vertelde ik vanmorgen in de klas maar even hardop aan hen dat papa boos was op mama en mama op papa en dat papa toen mijn bord heeft stuk gemaakt…
Grappig he? En zelfs alle andere papa’s en mama’s in de klas konden het horen hahahaha
hahhaha en mijn vriendjes moesten erom lachen want ze vonden het heel grappig.
De papa’s en mama’s die in de klas waren vonden het ook heel grappig want ze moesten lachen.
Mmmm ik ben vast een heel grappig jongetje…denk ik…
Wat een fijne dag !

(ALdus de kabouter des huizes)


#2

Hoi Henriekah,

Hier ook wel eens ruzie, en dan meestal over het huishouden.
Dan zegt de oudste tegen haar zus: papa en mama hebben ruzie.
Ja we hebben ruzie zeg ik dan, maar we houden ook veel van elkaar hoor.
Geven we elkaar een dikke kus om te laten zien dat het niet zo ernstig is.
Het is ook beter om ruzie te maken waar de kinderen niet bij zijn, maar dat lukt nou eenmaal niet altijd.
Of eigenlijk is het beter om helemaal geen ruzie te maken, maar dat lukt hier helaas niet altijd.
Toch is er ook heeeeeel veeeeel liefde, en soms is het nu eenmaal geven en nemen.

Koop maar een nieuw bordje van Sesamstraat met een vliegtuigje erop. Als ze die nog hebben?

Groetjes Lisan.


#3

Hey Lisan hahah ja geen ruzie maken gaat helaas niet altijd.
Maar ze zeggen dat als je ruzie maakt dat het een teken is dat de ander de moeite waard is om je druk om te maken. Als je de ander niet belangrijk genoeg vind zou je daar die energie niet aan besteden toch?

Ik heb juist geleerd dat het gezond is op een goede manier ruzie te maken waar je kids bij zijn MITS je het ook bijlegt waar ze bij zijn.
En dat je dan tijdens de ruzie je partner niet afvalt naar je kind toe zoals bv:
papa is niet helemaal wijs, of ach mannen ook of die vader van jou spoort niet.
anders krijgen ze een wrang beeld van een bepaald geslacht en komen ze in een gespleten loyaliteit terecht omdat ze geen kant kunnen kiezen.
Wij zijn daar gelukkig heel bewust van en houden ons aan die regels ,hoe boos we ook op elkaar zijn.
Zegt kabouter dan bv stomme papa, dan zeg ik ook (al denk ik heel wat anders) nee papa is niet stom, papa zegt soms wel eens wat wat niet aardig is, maar papa is wel lief…!!! Ïk wil dat niet meer horen…

Zo krijgen ze een gezond beeld van relaties en leren ze dat er verschillen zijn tussen mensen en dat dat niet betekend dat je er dan niet samen uit kan komen.
Goed maken doen we dan ook waar hij bij is hihih


#4

Hai,

Ja ja , dat gaat hier ook zo wat jij schrijft.
Papa is stom he wordt er dan gezegd. En dan zeg ik hetzelfde als wat jij schrijft.
Dat papa niet stom is en soms wel eens wat onaardigs zegt, maar dat papa wel erg lief is.
We zijn in ieder geval nooit lang boos op elkaar!

Groetjes Lisan.