Speelgoed opruimen waarin?


#1

Jurian heeft nu redelijk veel speelgoed. Hij heeft een box met een hele grote diepe la eronder, daar kan ik lekker veel speelgoed in kwijt. Maar … hij zal geen jaren meer in die box blijven zitten dus vroeg ik me af waar jullie het speelgoed van jullie kindjes in bewaren.

*grote kist?
*veel kleine kistjes?
*in speelkamer/keuken/huiskamer?

Wil eigenlijk zelf iets hebben waar veel in kan maar wat ook niet te veel in de weg staat en wat ook in een strak ingericht huis past… (tja hoezo wensen?!)…
Iemand de tip!?


#2

Bij ons zit het allemaal in Jada’s kast op haar slaapkamer, daar mag ze er een paar van uitzoeken en meespelen, dan de volgende dag weer wat anders, wij hebben ook zo’n opberg ding van de ikea, niet erg stylisch, maar het is zo’n krokodil mand ding, dat je op kan vouwen en waar je ook dingen in kan stoppen, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, we hebben nu ook een kast in de bestelling, soort comode, maar dan gewoon om haar rommeltjes in op de bergen en knutsel spullen!

Groetjes,


#3

Hoi
ik heb voor Jens zelf een speeltafeltje gemaakt.
Een plank van 150x30cm (vuren van de GAMMA) 4 pootjes van 70cm lang eronder, schilderen, aflakken klaar.
Daar passen precies 3 plastic opbergkisten onder.

Ideaal.

Oja, past ook precies achter de 2-pers.bank die dwars in de woonkamer staat, zo heeft hij echt z’n eigen plekje.
Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Gewijzigd door - Marlala op 06 Nov 2009 07:57:36


#4

Het is hier momenteel net een kinderdagverblijf We hebben een grote wandkast voor de tv, en daar zitten vakken onderin. daar staat het speelgoed van Joey netjes in uitgestald. Hij vind het geweldig om alles er uit te trekken, en samen weer op te ruimen
Verder ligt er een hoop in zijn slaapkamer, en in de box, helaas hebben wij een ronde box en dus geen opberglade er onder…
Na de kerstdagen wil ik de box aan de andere kant van de kamer zetten, en alvast verhogen voor de baby (eind januari) en Joey er alvast aan laten wennen dat hij geen box meer heeft. Op de plek van zijn box stond komt dan zijn nieuwe tafeltje en stoeltje te staan, met een ladenkastje waar zijn speelgoed in kan. Tja erg stylisch is het niet bij ons, maar ik vind het wel leuk dat er zo duidelijk kids wonen in dit huis
Je hebt ook van die hele leuke opbergbankjes, die worden ook vaak gebruikt als verkleedkist… Misschien is dat leuk? en anders een ladenkastje met grote laden waar alles in past.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#5

Ik zoek momenteel een kist voor Seth zijn speelgoed.
Wij hebben nog precies 1 hoekje over waar die kan staan.
Ik wil een soort schatkist idee, die dan wel in onze kamer past (nog niet gevonden helaas). Ook heeft hij een eigen tafeltje met 2 stoeltjes, en daar staat ook wat speelgoed van hem op.
Verder ligt het overdag gewoon door heel de kamer

Liefs, Anne


#6

Ik heb een witte rieten mand waar al zijn speelgoed in is gepropt, en een klein tafeltje van de ikea waar hij lekker aan kan zitten kleuren :smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker


#7

ik zat een beetje met hetzelfde.
Rico heeft zo’n grote wasmand van de action, zo’n rechthoekig ding weet je wel met zo’n blauwe deksel.
die hadden ze oook op het cb en dat vond ie geweldig, kon ie aan gaan staan en dan gaan graaien haha.
ik zet m op zijn slaapkamer onder zijn aankleedtafel (is meer een gigantisch bureau) en daaronder staat dan zijn speelgoed, en een kinderstoel met knuffels erop. in zn box staat ook wat speelgoed, en onder zn kinderstoel zit een mandje aan, daar zit ook wat speelgoed, daar hoort eigenlijk eet gerei in te liggen, net als slabbertjes, en monddoekjes maargoed, haha dit kan ook
en in zn dressoir staan boekjes, ligt lego vanaf 1.5 jr. wat ie nu al geweldig vind. ook zn washandjes en handdoekjes zitten in 1 van die laden.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#8

Wij hebben van die grote plastic bakken gekocht bij de blokker, met deksel die je kan afsluiten… Je kan ze gemakkelijk stapelen, dus als Danique gaat slapen zet ik de hele bende in de hoek van de kamer.

Straks wil ik van die bakken die je kan schuiven, op rolletjes. Dan kan je ze gemakkelijk onder een kast of onder de bank schuiven en zie je er niks meer van. En als ze dan wat groter is wil ik een speelhoekje voor haar maken, ik zag bij de Ikea een tafeltje met 2 stoeltjes, voor 20 euro. Onbehandeld hout dus je kan het elk kleurtje geven dat je zelf maar wilt.


#9

Morgan krijgt een schatkist van ikea in dezelfde stijl als onze meubels, maar nog even sparen want we komen altijd met meer thuis dan de bedoeling is bij Ikea

Groetjes,

Michèle


#10

Hier een grote rieten mand, en een tafeltje en stoel voor meneertje zelf in de kleur van de accesoires in me huis. en dan nog ene hele oude houten koffer met zijn auto’s erin. Oh ja onder zijn tafeltje staat ook nog een cuverbox in dezelfde kleur.
En dan op zijn slaapkamer nog een grote eend waar speelgoed inkan. Hoezo veel speelgoed!!!

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#11

Veiligheidstip: als je het speelgoed in houten kisten op gaat bergen, zorg dan dat je er een uitschuifscharnier in bevestigt (binnenin tegen de zijkant) dat je vast kunt draaien als de kist openstaat. Zo loop je niet het risico dat de klep dicht kan vallen en op zijn vingertjes terecht kan komen.

Wij hebben hier ook houten speelgoedkisten en we hebben er meteen van die scharnieren in gezet. Gewoon te koop bij de bouwmarkt.

Als je houten kisten gaat aanschaffen en je weet niet wat voor scharnieren ik bedoel, dan geef maar een seintje want dan mail ik je een foto.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Nov 2009 13:23:38


#12

Wil je mij foto mailen Sje want mijn kist is wle niet zo groot maar Dylano heeft er al wel een keer tussen gezeten

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#13

Stuur me maar even een mail via mijn profiel, dan zie ik je mail wel binnenkomen en kan ik aan het antwoord een foto hangen.

Als ik jou als eerste mail hier vanuit Ikkeben, dan kan ik er geen foto aan hangen.

Ga ik ondertussen de foto maken!

Groetekes, Sje


#14

Ja!! Ik had een leuk bankje gezien met klep, maar inderdaad die viel zo dicht.
Echt niet over nagedacht!
Heb ik dus ook niet gekocht, want ik weet zeker dat Seth er elke keer tussen zit.
Ik weet niet of dat heel ingewikkeld is, die scharnieren, want anders bein ik er niet aan En zoek ik gewoon een kist die dat al heeft, of een rieten mand met deksle ofzo…
Liefs, Anne


#15

Ja denk dat we ook maar op een grote kist uitgaan. Misschien heeft ikea die ook wel. Dan kan ik hem altijd nog verven. Wil nl in het nieuwe huis ook een speelgoed hoek maken met stoeltje en tafeltje.

Gelijk nog een vraag. De stoeltje waar jullie kindje op zitten als ze spelen zitten daar leuningen op? Is dit juist wel / niet makkelijk?


#16

Wij hebben twee van die grote plastic bakken die onderin onze (dichte deel)vitrinekast passen, afsluitbaar met een deksel. Overdag zetten we het speelgoed voor Minke neer en als ze 's avonds in bed ligt is het zo weer opgeruimd. ook heeft Minke sinds kort een klein tafeltje met stoeltje waar ik wat op kwijt kan, zoals wat boekjes of andere kleine speeltjes. Die plastic bakken zijn niet prachtig hoor om neer te zetten maar als je genoeg plek hebt in je kast dan is het wel makkelijk ( past lekker veel in) en ook niet duur. ( gewoon bij Ikea maar dan moet je natuurlijk niet zoals Michele met veel meer thuiskomen !!!)



#17

Hoi,

Wij hebben twee van die bakken kastjes van de Ikea. Daarin hebben we 6 rode ( formaat) bakken inhangen. Daarin hebben we in iedere bak ander soort speelgoed. Dus knutsel en teken spullen, barbie’s, poppenspullen, verkleedkleren, leesboeken en dan nu nog een lege bak voor de nieuwe sint spullen. Daarnaast hebben we onze eigenkast nog een plank voor spelletjes en puzzels. Niet alle bakken zitten propvol maar wel makkelijk als ze iets zoekt.
We hebben dit nog beneden staan maar op den duur krijgt ze een grotere kamer ( eerst even een budget bij elkaar sparen voor de verbouwing) en gaat het naar de slaapkamer.

groetjes

lon106


#18

Hoi, wij hebben 2 rieten kisten/manden waar al het speelgoed in zit. Heb wel de duurdere versie genomen en niet die manden van riet die gaan nl zo snel kapot. Was een inverstering maar ze gaan al heel lang mee en er is nog geen stengeltje vanaf. Ook hier staat van de ikea een tafeltje met 2 stoeltjes bij.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).


#19

Tim heeft een houten tafeltje met 2 stoeltjes voor zijn verjaardag gekregen. Hij kan zelf op de stoeltjes zitten en er weer vanaf klimmen. Ik vind het dus erg makkelijk dat er juist geen leuningen aan zitten.

Op zijn tafeltje liggen een paar boekjes en onder zijn tafel staat zijn doos met blokken en 2 grote auto’s. Verder staat zijn autogarage er en zijn loopauto. We hebben ook een nijntje opbergkast tegen de muur staan. Niet hoog en breed, dus neemt weinig ruimte in. Er zitten 6 bakken in en dat zit vol met speelgoed. Hij kan het er dus allemaal zelf uithalen. Het overige speelgoed ligt boven in zijn kast. Hij heeft zoveel speelgoed dat ik niet alles beneden heb liggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker


#20

Nou, wat toevallig!
Ben al een tijd niet online geweest, maar ondertussen was ik wel op zoek naar opbergers voor het enorme speelgoed van Nayaro! haha …
Ik had bij de Ikea indd hele leuke dingen gezien, maar wilde persee zo’n opbergbankje zegmaar.
Die waren bij de ikea 80euro! Vond ik beetje duur! :S
Wij hebben Opa dus even lief aangekeken & die is nu zelf zo’n bankje aan het maken, word netjes afgelakt enzo , & dan kan ik er zelf nog iets op schilderen! :smiley:
2 dagen geleden gevraagd & Opa belde gisteren al dat tie bijna klaar was …
Dus Nayaro heeft een mooi orgineel cadeau voor Sinterklaas haha …

Ben zelf heel benieuwd na het resultaat, waar vaders wel niet handig voor zijn he!

Nayaro - Danil / 14 September 2008