Mamma wil graag ook een hobby uit kunnen voeren


#1

Ik vraag me vaak af hoe moeders met kleine kinderen en die ook nog werken, toch nog een hobby kunnen hebben.
Zelf heb ik een paard die gelukkig goed gestald staat en daar word verzorgd maar ik zie haar nog maar 1 maal in de week een half uurtje. Ik lees graag: Ook geen tijd
En als ik tijd heb, kruip ik het liefste in mijn bed want dan wil ik eventjes rust

Liefs Kristel


#2

Hoi Kristel.
Kan er heel kort over zijn…Nee,ik heb er ook geen tijd meer voor.(behalve internetten,dat vindt ik heerlijk en kan zo even tussendoor).
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het voorlopig ook nog niks wordt met hobbys enzo.Gewoon geen tijd/energie ervoor.Vindt het heerlijk om af en toe een dagje te werken.Dus nu is mijn werk mijn hobby zeg maar.
Groetjes Eljada


#3

Natuurlijk weet ik wel dat het moeilijk is om een hobby buitenshuis te hebben, maar is het nou je moedergevoel die in de weg staat voor een paar uur per week je hobby uitvoern. Mijn man doet dat veel gemakkelijker. Die gaat gewoon op donderdag/vrijdag en zondag sporten en gaat ervan uit dat het thuis wel geregeld word. En ik denk wel twee keer na voordat ik weg ga.

Liefs Kristel


#4

het is heel moeilijk je dagenlijks dingen gaan ook gewoon door en als je er klaar mee
ben dan heb je weinig vut ik dee zelfs 3d kaartjes maken maar ik kom er gewoon niet aan toe of ik ben te moe ik dol op zwemmen maar kom er gewoon niet aan toe

groetjes marielle trotse mama van tanja


#5

Ik geloofde het niet toen een vriendin mij vertelde dat je ineens geen "kristel"meer bent maar alleen nog moeder als je een kind krijgt. En dat je er voor moet waken je eigen identiteit te behouden. Erg moeilijk, maar ik doe mijn best.

Liefs Kristel


#6

Ik heb nog steeds mijn eigen hobbies en dat gaat goed.
Ik werk ook nog, 16 uur per week, daar ben ik helemaal blij mee.
Dan ben ik inderdaad ook nog gewoon mim en niet alleen moeder.

De hobbies is wel wat minder geworden maar dat kan ook eigenlijk niet anders, maar nog steeds best veel.
Natuurlijk is daar de pc/internet, wat ik ook heel erg leuk vind.
Maak ook nog steeds mijn eigen kleding en nu dus ook voor Lucas wel en soms ook voor Cas.
En dan nog mijn vriendinnen, wat ook erg belangrijk is, om niet te vergeten leuke dingen doen met Lucas.

Ik ziet niet snel stil

Groetjes Mim


#7

Hoi kristel…
Ik heb een ideale hobby!
Ik ben zangeres in een rockband…(oke over muzieksmaak valt te discuseren…)maar voor mij is het ideaal! Ik zing al zo’n 12 jaar en sinds 6 jaar heb ik mijn eigen band…Ik ben daar gewoon Daan…Mijn band bestaat uit 4 kerels die wel papa zijn, maar daar niet de hele tijd over praten…Heerlijk vindt ik dat! Ik treed so gemiddeld 3 keer op in de maand, en dan ben ik er echt helemaal uit…Persoonlijk heb ik kei hard gevochten om deze hobby te behouden en stond ik na de geboorte van robin binnen 3 maanden weer op d planken…Ik heb verder geen baan…maar zonder de band zou ik denk ik gek worden van het thuis zitten…Ik ben erg energiek en spontaan, en als dit ondermijnd wordt dan verander ik in een muurbloempje! Dus ga er uit ga ook sporten…Mama ben je 24 uur per dag, maar dat hoeft echt niet elke dag! Groetjes Daantjuh


#8

Misschien is het ook een zaak van plannen en het overgeven van mijn kind. Ik heb gemerkt dat als ik eigenlijk iets wilde gaan doen en mijn man doet niet enthousiast genoeg om op Sanne te letten, denk ik vaak, ik regel het zelf wel. Ik wil ook niet dat anderen oppassen omdat ik zonodig iets voor mijzelf wil gaan doen. Maar nu ik dit weet kan ik er ook iets aan doen, en heb er al met mijn man over gesproken. Misschien gaat het nu beter.

Liefs Kristel


#9

Ik hoop voor je dat je de tijd kunt vinden om iets leuks te gaan doen. En vooral dat je man eraan meewerkt, is toch wel zo lekker dat je je verder geen ‘zorgen’ hoeft te maken of de rest wel in orde komt.

Annemieke