Naam op geboortekaartje


#1

Hoi Allemaal,

Een vraagje betreft het geboortekaartje…
Voor onze kleine meid hebben we 2 namen bedacht + achternaam. Bewust hebben we voor 2 namen gekozen, anders heten er meerdere meiden in nederland hetzelfde. Wat kan je het beste doen op het geboortekaartje? alleen de voornaam? of beide namen? En dan de voornaam dikker gedrukt?

Wie kan mij advies geven?

Groeten,

Jessica


#2

Als de 2 voornamen de roepnaam vormen, dus bijv. zoiets als Anne-Fleur, dan moeten beide namen duidelijk in het kaartje of op de voorkant staan.

Als de tweede naam gewoon een extra naam is zoals je bijv. ook het principe van doopnamen hebt, dan zou ik alleen de naam waar je haar ook mee aanspreekt extra duidelijk op het kaartje zetten en de volledige namen eronder.

Dus zoiets:

Marietje
Marietje Sophietje

Of:
Marietje Sophietje
We noemen haar Marietje

Die achternaam zou ik er niet bij zetten want die zien ze wel bij jullie eigen namen onderaan het kaartje staan.

Je kunt ook gewoon in de voorbeeld-albums van de drukkerij kijken hoe het daar opgelost is. Daar staan ook ideeën zat in.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Sep 2009 14:27:12


#3

Wij hadden de achternaam er wel bijstaan. We zijn namelijk niet getrouwd en hebben dus allebei een andere achternaam. Om duidelijk te maken welke achternaam het zou worden, hebben we de achternaam er dus wel bijgezet en gewoon alleen onze voornamen.

En verder zou ik inderdaad de roepnaam groot laten afdrukken en de overige namen in het klein eronder.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#4

Wij hadden het zo gedaan

Morgana
(Roepnaam Morgan)

Ze heeft 1 naam en die was duidelijk zo en ook haar roepnaam was zo duidelijk.

Groetjes,

Michèle


#5

Hendrik Jan (gewoon)
JURIAN (vet gedrukt)

Zo hadden wij het. + op de foto aan de rechterkant het hoofd van Jurian met daaronder ook nog eens zijn naam. Ben nog steeds trots op ons kaartje…


#6

Ik heb er niet veel aan toe te voegen! Wij zijn ook niet getrouwd, maar wij hadden gewoon Eva (haar enige naam) en daaronder de namen van ons, dus met voor- en achternaam. Eigenlijk gingen we er vanuit dat iedereen zou heten dat ze papa’s achternaam zou krijgen, maar eigenlijk is dat tegenwoordig helemaal niet meer zo ‘gewoon’. Alles kan!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#7

Sannn even he mooi kaartje maar alles is duidelijk te lezen je adres en telefoonnummer
Het is een open forum
Is mar een tipje hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#8

Dacht ik ook! Dus Sannn, ik zou 'm weghalen of misschien even vaag maken ofzo, voor er rare mensen gaan bellen middenin de nacht!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#9

He meissie, nog even en ik open hier de dagelijkse meldpost waarop je meldingsplicht krijgt hahaha.
Ik zou de roepnaam groter doen en dan de 2 namen incl de achternaam wat kleiner eronder of zo.
Succes met de laatste loodjes !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#10

Goed zo Sannnn, maar het is een mooi kaartje hoor! Maar je weet nooit met die lunatics van de laatste tijd hier he!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#11

Ja mooi kaartje… wilde die van mij hier ook zetten maar dacht oef mijn adres staat erbij… en ik ben niet zo handig met die dingen … dus toch maar niet gedaan…

Jesssica:Wat gaat het nu worden?


#12
quote:
Bewust hebben we voor 2 namen gekozen, anders heten er meerdere meiden in nederland hetzelfde. Groeten,

Jessica


mmm wat zal dat voor naam wezen… ben ook altijd zo lekker nieuwschierig hé


#13

Bedankt voor jullie reacties!!!

De eerste naam (roepnaam) wordt groot en de 2de naam wordt wat kleiner + achternaam. We krijgen een meisje, nu ben ik 37 weken zwanger en ze is al goed ingedaald. Dus het duurt niet lang meer.

Groetjes Jessica


#14

Spannend hoor… tja dat wordt bijna de meldplicht invoeren (= elke dag melden om te vertellen hoe het met je gaat… of er al beweging in zit … en/of de kleine nog even rustig blijft zitten)… je krijgt nog een week uitstel … dan voeren we hem in! (nee hoor is niet verplicht maar wij vinden het stiekem wel leuk)


#15

nog even terugkomend op het achternaam wel/niet erbij. Wij hebben bij Kimo bewust de achternaam er klein onder gezet. We hebben er namelijk ook best een tijd over gediscussieerd welke het zou worden, ondanks dat we getrouwd zijn. Ik heb er namelijk ook zelf voor gekozen om zijn achternaam achter die van mij te plaatsen ipv andersom wat gebruikelijk is. Ik vind het persoonlijk ook erg lastig als iemand de achternaam niet vermeld en de ouders niet dezelfde achternaam gebruiken. Daarbij komt het in onze vriendenkring ook voor dat het kind de achternaam van de moeder krijgt ipv de vader.
Ik ga er wel altijd vanuit als er geen achternaam staat dat dan de achternaam van de vader gebruikt wordt.

groet Gwen

ps. Dit keer staat de achternaam er trouwens niet op, want die mochten we natuurlijk niet meer kiezen.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers


#16

Hoe is het met Jessica? Is het je 1e kindje? Leuk dat je het geslacht al weet… altijd spannend of ze gelijk hebben gehad