Je kind als model. Ja of nee?


#1

Hoi,

Ik mail sinds kort met een meisje dat haar zoontje op een internet-site heeft staan als model.
Hij kan dan uitgekozen worden door opdrachtgevers en als dat zo is dan wordt je gebeld voor een afspraak.
Het is o.a. voor bladen zoals, Libelle, Margriet, Kinderen etc. en voor bijv. BabyMexx, C&A, V&D en ga zo maar door.
Nou was ik er eerst nogal op tegen, maar ik heb op de site gekeken en ik moet eerlijk zeggen dat het me best leuk lijkt.
Het ziet er in ieder geval proffesioneel uit enzo.
De site heet trouwens www.thekids.nl
Ik weet nog helemaal niet of we Stephan hiervoor gaan opgeven en ik ga het natuurlijk eerst nog uitgebreid overleggen met Peet, maar ik was toch ook wel benieuwd naar jullie meningen.
Hebben jullie toevallig ervaring ermee of dingen erover gehoord?

Groetjes, Bianca


#2

nee geen ervaringen

maar soms denk ik lijk me wel eens leuk maar aan de andere kant denk ik nee

maar zal ook eens kijken die site

groetjes bianca


#3

nou ik heb geen ervaring,maar over vd foto’s wel,ik heb me dochter daar laten foto graferen. en onze dochter was daar baby model van de week.

en ze heeft op de kabelkrant in alkmaar gestaan leuk hoor,maar nou vroegen ze ook of wij het leuk zouden vind als haar foto in folders mochten staan en zo.

dat vond ik wel heel leuk ja het is toch leuk als je daar voor gevraagt word.

van af die tijd zit ik zo van zullen we jaimy op geven als moddellentje lijkt mij wel leuk.

maar ja de stap he om het te zetten.

en ja waar moet je helemaal heen met zo’n kind en vind ze het zelf wel leuk.

dat vind ik wel belangrijk dat ze het zelf heel leuk vind.

veel liefs shirley.

dat is wat ik er van weet hihi.


#4

Hoi,

Nou, ik heb net Peet ff aan de telefoon gehad (hij werkt nu) en hij vond het op zich niet verkeerd om Stephan in te laten schrijven bij dat bureau (als hij tenminste uitgekozen wordt, haha!).
Dus nu ga ik aan mijn vader vragen of hij binnenkort van Stephan een mooie foto wil maken (het moet een foto van zijn gezicht zijn en mijn vader heeft net een nieuwe digitale camera, érg handig!) en dan mailen we die door naar dat bureau. Met een verhaaltje erbij (dat moet ook).
En dan maar hopen dat ze het wat vinden.
Als dat zo is wordt je uitgenodigd in Amsterdam en maken ze een portretfoto van hem die dan op internet komt en waar de opdrachtgevers dus uit kunnen kiezen.
Maar wat bij ons absoluut voorop staat is: STEPHAN MOET HET LEUK (BLIJVEN) VINDEN !!!
Zo niet, dan stoppen we er mooi mee.

Maarre…het lijkt me wel hartstikke leuk hoor als hij eens een opdracht krijgt!

Als we weten welke foto we van hem gaan inzenden zet ik hem hier op de site, oké?

Groetjes, Bieb


#5

Nou, ik heb nog niet met Cas overlegd, maar ik wil toch ook wel een foto mailen.
Ik vind dat mijn manneke toch ook gewoon een heel leuk joch is (hier spreekt de trotse moeder ).
Ik ga er niet vanuit dat ze hem uitnodigen, maar ik vind het gewoon leuk om eens te proberen.

Groetjes Mim


#6

Haha! Nog meer trotse moeders!
Leuk hoor, en wat maakt het nou uit dat je super-trots bent???
Ben ik ook heeeeeeeeeeeeeel erg!!

Groetjes, Bieb


#7

Zeg eh…dan wordt Lucas wel een concurrent van Stephan aangezien ze in dezelfde leeftijdscategorie vallen, hahaha!!!


#8

Nee, ik hou er niet van sorry…

ik vind dat een kind kind moet zijn, en das niet om model te staan, maar on heerlijk te spelen… sorry das mijn mening

Tries

Liefs Tries


#9

Hoi Tries,

Stephan speelt de heeeeeele dag hoor!!!
En ik zing liedjes met hem, lees hem boekjes voor etc. etc.
En ik heb ook heel duidelijk geschreven dat Stephans belang voorop staat.
Zodra ik merk dat hij het niet leuk vind stoppen we er onmiddelijk mee!!!
Maar tot nu toe vind hij het altijd heerlijk om zich uit te sloven voor een fotocamera.
Zodra hij zo’n ding ziet wordt hij al enthousiast!
Nogmaals: Stephan heeft tot nu toe een heerlijke kindertijd, speelt veel, heeft veel lol, komt absoluut geen aandacht tekort en zodra we merken dat hij zo’n opdracht (als het zover komt) niet leuk vind, stoppen we meteen.
ZIJN BELANG STAAT VOOROP!!!
Ben het met je eens dat een kind lekker kind moet zijn.
Misschien was ik in mijn vorige berichten niet duidelijk genoeg?
Kan…
Waarschijnlijk nu wel.

Liefs, Bianca

Gewijzigd door - Bieb op 21 Nov 2003 22:41:01


#10

Sorry als ik misschien een beetje fanatiek uit de hoek kwam…ligt aan mij.


#11

Lol, ik wil gewoon weten of ze Lucas ook zo leuk vinden, net zo leuk als ik hem vindt.
Maare, ik denk dat ze dat op zich best leuk doen. Anders haalt het niet veel uit om met een klein kind foto’s te maken.
Maar ben benieuwd of ze onze kids de moeite waard vinden.

Ik denk maar zo, het zal wel niet, maar je weet maar nooit!

Groetjes Mim


#12

Ja, ik weet via dat meisje waarvan ik het gehoord heb dat ze leuk met je kind omgaan. Zij heeft al 1 opdracht gehad, dus ze spreekt uit ervaring.
Ik heb dat soort dingen dus aan haar gevraagd omdat ik het belangrijk vind dat ze leuk zijn met je kind.
Ik heb het heus niet zomaar over iets waar ik niks van weet.

Groetjes, Bieb

Enne…je moet inderdaad eerst maar zien of ze je wel willen


#13

Een kind kan er veel lol aan hebben, geloof ik, ik ga ook niet met mijn vingertje wijzen, maar ik zie zo veel moeders die het om hele andere redenen doen, dat ik zo iets heb van neeeee NOOIT voel je niet aangesproken ik zeg dit over de mensen die ik dus ken, niet over jullie want ik ken jullie niet. mijn mening is foto’s leuk voor later maar niet als model, de klant verwacht er toch een hoop van en als het kind dat die keer ff niet mee werkt? nee ik weet niet. sorry

Tries

Liefs Tries


#14

Geeft niet. Ieder zijn eigen mening toch???

Groetjes, Bieb


#15

Hallo,
Nee ik ook niet hoor Tries.Ben het helemaal met je eens.Ik vindt dat je kinderen (en dieren),niet mag gebruiken voor commerciele doeleinden.
Groetjes Eljada.


#16

Zo lang een kind het LEUK vind, lijdt het er volgens mij niet onder.
Maar je ziet het, de meningen zijn erg verdeeld.
Wij sturen gewoon een foto op en dan zien we het wel.
En mocht hij een opdracht krijgen en hij blijkt het niet leuk te vinden dan is het onmiddelijk “einde oefening”.
Maar goed, ik geloof dat ik inmiddels al 10x gezegd heb dat ZIJN BELANG VOOROP staat!
Ik zal nooit iets doen om mijn kind te schaden.
Daarvoor hou ik veeeeeeeeeeeeeeels te veel van hem!! En zijn pappa ook trouwens!

Groetjes, Bieb


#17

Maar Armanda…een paar berichten terug moedigde je Mim en mij aan om ons kind te promoten en nu hou je er niet van…
Als je er niet van houd waarom moedig je ons dan wel aan?
Omdat je het toch wel leuk voor ons vind?
Misschien begrijp ik het verkeerd, dat kan hoor!

Groetjes, Bieb


#18

Dat bureua zit in Amsterdam. Dat is voor ons niet zo ver (met de trein 40 minuutjes. Auto ook ongeveer)
Ze willen ook weten waar je woont want de afstand mag niet te groot zijn.
Ik ga ook echt niet eerst twee uur reizen om dan vervolgens nog je kind te laten fotograferen. Lijkt mij een beetje teveel van het goede!!
Maar Amsterdam is dus haalbaar voor ons.

Groetjes, Bieb


#19

Hoi Bieb.
Nou het was vanmiddag even kort door de bocht van mij,maar had errug weinig tijd,en wilde toch graag mijn mening geven.Maar in ieder geval…Je zegt steeds dat het belang van Stephan voorop staat,en dat geloof ik ook wel bij jou.Maar je weet zelf hoe kinderen zijn.Het ene moment vinden ze het leuk en de volgende keer willen ze niet meer.Wat doe je dan???Als je net hebt afgesproken met die fotograaf en dan ineens wil Stephan niet meer.Denk je dan toch niet…“ach even doorzetten hoor,vorige keer vond hij het toch ook leuk!”.Waarschijnlijk denk je nu van niet maar als zon heeeeeel aardige man je belt,en hij is zo enthousiast over Stephan,en dan moet jij terugbellen ,toch maar niet,Stephan heeft vandaag geen zin. Zie je het voor je?Nou ja,jullie moeten het zelf weten natuurlijk maar ikzelf vindt het niet nodig.Ik vindt mijn kinderen de mooisten die er zijn en dat hoef ik niet van iemand anders te horen.Maar ik wens jullie wel veel succes hoor …Echt!!!
Groetjes Eljada


#20

Hahaha!! Dank je!!

Groetjes, Bieb