Bloedheet op kamertje


#1

Pfff, best al warm vandaag he? Eva slaapt aan de voorkant van het huis en 's ochtends staat daar pal de zon op. Toen ik haar kamer in kwam, was het snikheet. Ze lag ook nog onder een dekentje…Ik heb haar nu maar lekker met blote armpjes laten liggen. Het is nu nog steeds warm, onze babyfoon geeft 24 graden aan en dat is natuurlijk te warm voor een babykamer. Hij geeft dan ook een piep. Nu kan ik een ventilator op haar kamer zetten, maar ik heb weleens gehoord dat dat voor een baby ook niet goed is. Hoe hou ik het koel? Het is nog niet eens hartje zomer!

En 's nachts? Hoe leggen jullie je kindje dan in bed als het warm is?

Groetjes Rainbow, trotse mama


#2

hier hetzelfde probleem, ze ligt nu alleen in d’r romper en dan onder een lakentje en dat gaat vooralsnog goed. maar ik ben ook wel erg benieuwd hoe dat in de zomer gaat worden. gelukkig schijnt de zon eind van de middag aan de achterkant en kan in haar kamertje even het raam open voor wat frisse lucht. je zou volgens mij wel gewoon een ventilator of airco op haar kamer kunnen zetten en dan vlak voor ze naar bed gaat deze uitdoen, dan is het toch wel wat afgekoeld.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker


#3

Ben benieuwd naar antwoord! Hier hetzelfde probleem…

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#4

Hier hetzelfde. 's Ochtends staat de zon op z’n kamertje en die draait aan het begin van de middag weg. Inmiddels is het bij Erik op z’n kamer ook 23 graden. Vanmiddag sliep 'ie in een romper korte mouwen en een zomerslaapzakje. Nu ligt 'ie erin met wel een pyjamaatje aan + slaapzak en we zullen zien hoe het gaat.

Ik zet zodra het afkoelt aan het eind van de middag het raam wijd open, zodat het door kan luchten en verder niets. Een ventilator heeft weinig zin, die pompt alleen maar de hete lucht rond. Airco is een optie, maar dan niet als de kleine in de kamer ligt. Ik las ergens dat ze in Duitsland goedkope airco verkopen, volgens mij was dat hier op ikkeben maar weet niet meer in welk topic.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#5

en zo met z’n allen komen we er wel…

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker


#6

Hoi hoi
hier ook een te warme babykamer. Jens heeft daar ook 2 jaar geslapen, en nu Femke. Regelmatig als het zonnetje schijnt klapt de temp ook over de 20 graden. Laat staan in de zomer…

Joh is verder weinig aan te doen. Niet te warm kleden; rompertje, pyamashirt, geen broek, dunne zomerslaapzak, dat moet okey zijn onder een katoenen dekentje met laken. En even voelen in het nekje of hij niet te warm is, dan kan je altijd nog het pyamashirtje uittrekken. Of een t-shirtje met korte mouwen in plaats daarvan… Mogelijkheden te over.

Voor de echt extreem warme zomerdagen, dat het echt 30+ wordt hebben we een mobiele airco gekocht. Was wel even een flinke duit in het zakje, maar is wel effectief. Als het dan onder de 25gr gebracht kan worden, zijn wij blij. Wel letten we dan erg op het uitschakelen van dat apparaat; dat we bijv. een half uurtje voor het naar beneden gaan die airco uitzetten, zodat de overstap tussen fris en warm niet te groot wordt (verkoudheid!).

En tot die tijd kan een ventilator ook al koelte brengen. Wel op zo’n hoogte, of in zo’n richting laten waaien dat het niet richting kind waait, anders lopen ze zo een verkoudheidje op natuurlijk.

En lekker ventileren 's nachts. Gooi lekker 't raam open en 't liefst nog 1 op een andere kamer zodat de warmte eruit trekt. Pas wel op dat dat niet te hard gaat, zet dan deuren op een kier, want teveel tocht leidt ook weer tot verkoudheidjes…

Groetjes!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker


#7

Ventilator zou ik niet doen.

Op de kamers van onze meiden werd het ook steeds zo warm. We hadden alleen maar gewone gordijnen hangen.Toen hebben we ook luxaflex opgehangen. Dat houdt een hoop warmte dicht op het raam tegen. Hier scheelt het echt duidelijk in temperatuur op de kamer.

Groetekes, Sje


#8

Tis wel een duurdere oplossing, maar omdat onze kleine een kamer op het zuiden heeft, was het echt noodzakelijk. Wij hebben een screen aan de buitenkant laten plaatsen, en dat is echt een enorme uitkomst! Het scheelt heel veel in temp, en wij hebben het zo laten plaatsen dat de ramen nog een klein stukje open kunnen…

Echt heel fijn, ben heel blij dat we het gedaan hebben!

Groetjes van Christa


#9

Hoi,

Hier hang ik gewoon een donkere handdoel z’n grote voor het raam. Het liefts moet je dat aan de buitenkant doen ik bedoel iets donkers dan. Bij ons hebben ze op de markt bij de stoffenman ook een soort zilverenstof die zowel verduisterd en de zon enigzins tegenhoud.

groetjes,

lon106


#10

ook rico’s kamertje zit in aan de voorkant en dus ook s’ochtends veel zon met als gevolg dat het de hele dag eigenlijk dan al warm is op zn kamer.
Hij lag in een rompertje in zn zomer slaapzak met een dunne handoek eroverheen omdat hij toch gewend is aan wat meer “knus” en een slaapzak niet voldoende bleek.
we probeerde dat wel af te bouwen die deken maar goed nu is ie aan’t springen en we waren net een dag daarvoor begonnen dus het werkt niet echt…
na zn sprong proberen we het weer…
enfin… hij had in ieder geval geen last van de warmte verder.
viel s’avonds na zn warm eten tegen kwart voor 7 op het balkon in zn nieuwe stoel in slaap. en s’middags was ie ook al op het balkon in slaap gevallen toen hij op papa’s schoot zat… ik kreeg m zn bed niet in helemaal hysterisch van angst dus ja even verwennen mag op deze dagen wel he
maargoed toen ik m daarna in bed legde was het gelukkig weer wat frisser op zn kamertje dus heeft nu een romper zonder mouwtjes aan een extra dun pyjama truitje en geen broekje. wel een slaapzakje met een handoekje natuurlijk

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#11
quote:
ik bedoel dan ook ventilator aan wanneer hij niet slaapt. Hebben jullie allemaal dan het raam open wanneer die kleintjes slapen? Ik doe hem altijd weer dicht wanneer hij slaapt...

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://by.lilypie.com/d4KAp1.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” /></a>


Op zijn kamer laat ik het raam niet open hoor… wel op mijn eigen kamer …


#12

Op de kamer van Erik is het raam dicht, maar het ventilatierooster open. Uiteindelijk gisteravond z’n pyjamabroekje maar uitgedaan, want hij sliep om 20.30 uur nog niet en we dachten dat het wel eens van de warmte kon komen. Dus het broekje uit en hij sliep vrijwel meteen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#13

hoi

Hier hetzelfde probleem! vanaf een uur of 5 is de zon weg van haar kamer, maar moeilijk onder e 24 graden te krijgen! gek genoeg, slaapt ze er heerlijk op! Ze ligt nu ook in 24 graden, een heerlijk slaapje te doen… doe haar wel wat minder aan hoor!
Ze wil niet zonder dekentje… dan is het brullen. ze moet er toch aan wennen van de zomer gaan we 5 weken naar zuid frankrijk daar komt het in haar kamertje helemaal niet onder de 25 gaden (als ik dat al haal)!!!

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#14

Ik kreeg hier te tip om een wit laken voor haar raam te spannen dus dat ga ik vanmiddag maar even doen want hier is het ook zo warm. Schuin dak, de hele dag de zon erop vanaf 13.00 en een zwart rolgordijn, En dat open doen is ook geen optie. Marsel gaf me die tip van dat laken dus dat gaan we maar doen. Veel meer kan ik ook niet. Maar we hebben wel al gemerkt dat Morgan net als ik niet zo goed tegen warmte kan. Ze is nu al twee dagen tegen de avond niet de hanteren. Ze wil niet eten, ze schreeuw hysterisch aan een stuk door alsof ze 3 dagen niet geslapen heeft en ze kwijlt. Dus sprong + tanden + warmte is rotcombi.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers


#15

hier is het ook erg warm we wonen helemaal boven (apartement) dus schuindak
ze heeft vanacht in een rompertje gespalen met een lakentje erover…
voor ze na bed gaat zet ik ook haar raam open in de zomer word nog erger…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#16

Bedankt weer! Ik had gisteren het rolgordijn dicht en alle ramen open. Ik heb Eva in een romper met spaghettiebandjes in bed gelegd, in haar slaapzak van flanel (schijnt lekker koel te zijn) en dan met een dekentje. Nergens last van gehad. Ze stond kraaiend op. Gisteren zijn we in het bos gaan wandelen en toen zat ze toch te zweten in de maxi cosi in de auto. Gauw maar van die zonneschermpjes voor op het raam kopen. Binnenkort is ze 9 maanden en dan ga ik haar in de autostoel zetten. Is denk ik al minder warm. Het arme schaap had kliedernatte haartjes en klamme armpjes! En wij gaan in de zomer naar Kreta, dus…dat wordt haar kleertjes uitwringen denk ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#17

O Jens zat al met 7 mnd in die stoel… Maar hangt ook af van de lengte natuurlijk. Zitten kon ie nog niet, maar gelukkig kon je die stoel bijna helemaal vlak kantelen. Dan liggen ze ook nog meer dan zitten.

Fijne zomer LOL

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker


#18

Hier is het ook erg warm boven.

Goede dikke donkere gordijnen, donker rolgordijn, luxeflex of lammelen ophangen, dan komt de zon niet zo binnen en word het ook minder warm.
Overdag de gordijnen dicht laten.
(voorheen op een flat gewoont, 12 hoog onder het dak, overdag lieten we de lammelen dicht en was het best uit te houden, hadden ik de lammelen een paar uur open gehad was het een ramp.)

Hier liggen ze als het niet zo heel erg warm is in kort broekje + een t-shirtje of als het echt warm is alleen in hun rompertje.


#19

Boven op de kamer is het bij ons ook hardstikke warm en de kleinste slaapt daar. Wat ik doe is de gordijnen dichtlaten en het raam openhouden tot hij weer naar bed gaat. Dit doe ik elke dag. Het helpt een hoop vind ik. Ik leg hem in een body zonder mouwen in bed plus gebruik ik een laken en hij vindt het goed

Groetjes!


#20

Hylke ligt nu in bed in een dun pyamaatje,
onder alleen een lakentje.

Ramen hebben we vrijwel altijd open.
Deuren wel dicht (dan tocht het ook niet).

Een donkere doek voor het raam zal alleen maar méér warmte binnen laten.
Dus juist een wit laken gebruiken!
En het liefst aan de buitenkant van het raam, want dan houdt
je de warmte tegen vóórdat het binnen is.

Een screen is natuurlijk een nette oplossing, maar een laken voldoet prima.

Wij hebben boven voor alle ramen van die inzethorren zitten.
En dat doek werkt ook wat zonwerend.

Wat de warmte voor de kinderen betreft: aan de nek voelen hoe het gaat.
Klam is te warm.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 25 May 2009 21:37:41