Home video training


#1

Hoi allemaal
De laatste tijd gaat het minder goed met Nina. Ze claimt Dave heel erg, slaat en schopt naar mij. Heeft ontzettend vaak driftbuien en spugen. We wisten niet meer wat we ermee aanmoesten. We hadden genegeerd of gestraft. Positief gedrag gestimuleerd…Ontzettend vermoeiend. Nina eiste alle aandacht op daardoor hadden Dave en ik minder tijd voor elkaar. Zijn hier nog meer moeders die videohome traning hebben gehad? Toen ik nog geen kinderen had en ik zag bijvoorbeeld de Nany op tv toen dacht ik altijd: Zo gaat mijn kind nooit worden. Met schaamte heb ik het cb opgebeld. Hoezo schaamte? Ik heb een pedagogische opleiding gehad maar bij mijn eigen kind werkt het niet.(bij andere kinderen wel) Ma ja de mevrouw aan de telefoon vertelde me dat dat vaker voorkwam. Heeft iemand ervaring hier met videohometraining?Werkt het? Groetjes chantal

Chantal


#2

Hallo Chantal,

Wij hebben in het begin, toen Jade heel veel huilde ook video home training gehad. Bij ons was er helaas niks uitgekomen.
Wij zijn nu met een (gratis) cursus van de wijk begonnen: Peuter in zicht.
Hier bespreken ze ook hoe je gedrag aan kunt pakken, en geven allerlei tips. Je kunt eens kijken op hun website.

Succes!

Groetjes Frauk

[img]http://b2.lilypie.com/BDdNp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />


#3

Hoi,

Wij hebben ook video tranning gehad. Wij hadden ook een erg pitigge dochter die ook nog eens koppie koppie is. Dus daar begon ik ook wanhopig van te worden. er komen wat camera’s in huis en iemand die zelf filmt alhans bij ons in huis dan. Dat is bij een ieder anders. Wij hadden bijv. ook een camera op haar slaapkamer. Vervolgens komen ze een hele dag filmen. Dan nemen ze de films mee en gaan deze analyseren. Vervolgens komt er een vervolgafspraak dan gaan ze samen met jou de film bekijken en dan vooral de stukjes waar hun vinden dat daar te verbeteren valt. Ze geven je vervolgens tips hoe je met die situatie kan omgaan. Daarna volgt er nog een vervolg afspraak na bijv twee drie weken. dan bespreken ze de tips die je hebt gekregen en of die werken enzv. Soms vragen ze je een dagboekje bij te houden. Het is wel belangrijk dat de nieuwe regels overal gelden dus ook bij de oppas enzv.

En je hoeft je niet te schamen. ik kom ook uit het onderwijs oorspronkelijk en ik moest dus ook hulp inroepen. Vaak is het zo de mensen die er het dichts opzitten zien niet wat verkeerd doen of wat ze kunnen verbeteren. Ook ben je opgeleid voor oudere kinderen en niet om een peuter van een in het gareel te houden.
Ik vond het in het begin moeilijk om hulp te vragen maar heb er veel profijt van gehad en nog.

Oja ik dacht natuurlijk komen ze en mijn dochter gedraagd zich heel goed en zet haar beste beentje voor. ook was ik bang me anders te gaan gedragen. Maar na een uur is dat over. Omdat diegene die bij ons filmde in het geheel niet reageerde op mijn dochter en haar pogingen aandacht te krijgen was de lol er al snel vanaf. En ging ze haar gedrag van alle dag te vertonen.

Succes en groetjes,

lon106


#4

Hartstikke bedankt voor de reacties. Lon: Nu kan ik mij een beter beeld vormen over wat ons te wachten staat. Ook fijn om te horen dat ik niet de enige ben helpt wel een beetje. Bedankt voor de link van de website mama Jade. Sann ik wil ook heel veel succes wensen!!! Ik hoop dat we dit traject wat wij ingaan goed doorstaan. Lijkt mij wel raar camera s in huis. Ma ja dat zou ook wel wennen denk/hoop ik. Echt super bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om een uitgebreide reactie te geven! Ik laat jullie weten hoe het afloopt.groetjes chantal

Chantal


#5

Hoi,

Een ander kind zie je alleen in een afgebakende grans van je school of kdv groep. Je maakt ze niet thuis mee. Tevens kijk je met ander ogen naar de kinderen op jou school. Je kan op afstand er naar kijken het bind jou niet emotioneel. Je hebt tot een bepaalde hoogte een emotionele verhouding met je kinderen uit de klas. Daarnaast als er problemen zijn op school sta je er niet alleen voor je bespreekt het je collega’s. Daarnaast houd jou invloed vaak op bij de deur. Soms is het een paar weken bij dat kind thuis ook maar je gaat naar huis en het is min of meer voor je afgelopen.

Met je eigen kind heb je een zeer emotionele band. Daarbij maak je kind tot het 4 jaar is heel intensief mee. Je kunt evt. problemen niet met je collega’s bespreken en het samen oplossen. Soms herken je gewoon de problemen thuis niet omdat je ze op school niet mee maakt. Daarbij kan je er geen afstand van nemen aan het einde van de dag. het blijft een probleem van jou en je kind en die is dan 24 uur aanwezig die gaat niet zomaar weg.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen.
Dus vandaar dat je ook absoluut niet moet schamen je bent zijn of haar moeder en niet de juf die een kind maar 6 uur per dag ziet.
Tuurlijk zijn er problemen die een kind van thuis meeneemt maar jij kan het aan het einde van je dag even opzij zetten als ouder kan je dat niet.

groetjes

lon106


#6

Wauw lon! Dat heb je even mooi verwoord! Dat is ook zo wat je daar zegt.groetjes chantal

Chantal


#7

Het was de afspraak dat die vrouw afgelopen donderdag zou komen, maar het is afgebeld omdat die mevrouw ziek was geworden. Zodra ze weer beter is wordt ik opnieuw opgebeld om een nieuwe afspraak te maken. Dus ik moet even het telefoontje afwachten…Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes Chantal

Chantal


#8

Hoi allemaal
Vandaag is het dan zover. Vandaag om 3 uur komt die vrouw filmen. Ik ben een beetje zenuwachtig. Hoop dat ik het een beetje goed doe…Over 1 uur en 3 kwartier is ze hier…groetjes chantal

Chantal


#9

Heel veel succes meid! Kan me indenken dat je nerveus bent. Tegelijkertijd: doe zoals je altijd doet, dan heb je er het meeste aan. Onthou maar dat ze er niet is om je af te kraken, maar juist om te helpen. Hopelijk gaat het iets opleveren, nogmaals succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#10

dankje mriek succes heb ik wel nodig. Hoop niet dat Nina mijn zenuwachtigheid voelt en daarom extra vervelend gaat doen…groetjes chantal

Chantal


#11

heel veel succes chantal en gewoon blijven doen zoals je altijd doet en probeer zo min mogelijk op camera te letten zou ik zeggen!
Ook al valt dat niet mee.

toi toi toi

groetjes gytha


#12

ik ga proberen normaal te doen hihi.

Chantal


#13

Hoi allemaal
Zo. Het is gebeurt. Ze had maar 15 minuten nodig en toen ze genoeg gefilmd en gezien. Volgende week dinsdag krijgen we de terug koppeling. Ze begon met filmen en ik moest contact maken met nina. Dat ging als volgt:

Nina wil je met de blokken bouwen?
Nina: NEE
Zullen we dan een boekje lezen?
Nina :NEE
Zullen we dan gaan kleuren:
Nina: Nee
Ok wat wil je doen dan.
Nina loopt weg.
Kom we gaan met de bal spelen.
Drie keer gegooid met de bal.
En de filmsessie was afgelopen

Normaal komt Nina met het speelgoed aanlopen waarmee ze wil spelen en dat was dit keer niet het geval. Maar ja nu dinsdag afwachten. groetjes chantal

Chantal


#14

Ik zat vanochtend nog aan je te denken hoe het met jullie zou zijn. Toevallig zeg.

Ik dacht dat dat wel langer dan 15 minuten zou duren zeg. Hoe bedoel je een moment opnamen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Bianca


#15

Hoi,

Raar dat het maar een kwartier duurde bij mij zijn ze bijna een hele dag geweest.
Ze hebben zeker daarvan bijna die en half uur gefilmd.

Ze begon met filmen als ze dacht dat er iets gebeurde wat erop moest. Daarbij heeft ze ook de dingen gefilmd die normaal gesproken goed gaan.

Maar goed we wachten met je af.

groetjes

lon106


#16

Home video training whahwa sorry ik mag er niet om lachen…

Inderdaad moment opname, jij als ouder weet het dus reageer je anders kind reageer daar weer op enz enz enz… sorry totale onzin!

Chantal het is altijd anders bij je eigen kind, en vreemde ogen dwingen
bij jouw zijn je kinderen hebben de een vertrouwd gevoel en daarom zullen ze zich gedragen hoe ze echt zijn…

Ik ken een cursus van uit het boekje zit stil
Dit boekje zou ik meen het echt voor ieder goed zijn, hoop weten we allemaal alleen we doen het niet staan goede tips en een goed belonings systeem… ik zal deze is gaan op schrijven en hier ook posten, want wij hadden echt alles al gedaan! en dit werkt het werkt echt! wat ik zelf nooit gedacht had was eerste wat ik zei met de cursus NIET WEER en beloning systeem

gr Tries

Gewijzigd door - Tries op 10 Jun 2009 10:42:54


#17

Ja het was inderdaad een moment opname. Ik heb ook een boekje(een werkboekje) erbij gekregen genaamd: videohometraining. Als ik het zo doorlees lijkt het wel alsof ik mijn oude spw boek voor mij heb liggen van ontwikkeling en opvoeding.

Tries: ik ben wel nieuwsgierig naar dat boekje. Ook voor mijn oppaskinderen die ook adhd hebben.

Ik ben benieuwd dinsdag. Helaas kan mijn vriend er niet bij zijn dus moeten we daarna weer een afspraak maken om te filmen met mijn vriend.
Groetjes chantal

Chantal


#18

isbn nr 9789020944549 zit stil van Compernolle& Doreleijers

Succes Tries


#19

Thanks Tries. Vanavond moet ik weer naar mijn oppasgezin. Ik ga eens vragen of zij dat boek kent. Misschien heeft ze het wel in de kast liggen en mag ik het lenen. groetjes chantal

Chantal


#20

Zo, vandaag om twee uur krijg ik de terugkoppeling van de (moment)opname. Ik ben wel nieuwsgierig wat ze erover gaat zeggen… Ik hou jullie op de hoogte!groetjes chantal

Chantal