Zwemkleding welke maat?


#1

Hoi …

Hier nog even vraagje voor ik bed in duik!

Wil graag keer gaan zwemmen met mijn zoontje maar welke maat zwembroekje heeft hij nodig? Je zit natuurlijk met die pamper. Hij draag nu maatje 68 van kleding (ook rompers 62/68)…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#2

Tim heeft 1 maat groter dan dat hij van normale kleding heeft.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#3

Als het goed is houden de babymaten rekening met de luier die er ook nog in moet. Ik kocht zwemkleding in de babytijd altijd in de maat waarin ze op dat moment zaten. Rekt prima mee dat badkledingspul.

Groetekes, Sje


#4

Ik heb allerlei maten zwembroekjes kado gekregen toen Tim net geboren was. Maar de maat die hij van kleding had paste hij niet goed. Zat ontzettend strak.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#5

Toch nog even een aanvulling, want wat ik gisterenavond zei klopt niet helemaal. Toen wij begonnen met babyzwemmen was Tim 4 maanden en had hij van kleding maat 68 en van zwembroek 68/74. De andere zwembroekjes paste hij niet. Ik had namelijk ook nog zwembroekjes maat 56/62 en 62/68 gekregen. Erg zonde dus dat hij die nooit gedragen heeft.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#6

Haak ik meteen even in want ik wil zaterdag even voor Morgan voor een badpakje/ broekje gaan kijken ook. Maar je hebt toch ook zwemluiers die eronder kunnen? Want ik heb begrepen dat dat in veel zwembaden verplicht is.

Groetjes,

Michèle


#7

Ja, ik gebruik idd zwemluiers. Gewoon bij de drogist te koop.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#8

jawor, ik had ze bij kruidvat gekocht. Die zijn goed hoor. IK had toen eigen merk genomen omdat dat kwa kilo’s beter bij Ainoah paste…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/P2mnp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - stellina op 03 Feb 2009 08:51:33


#9

Oke nou dan nu nog een badpak enne zwemtijden vinden dat we ook kunnen. Want tot nu toe gaat elk zwembad er maar vanuit dat je als moeder niet werkt. Enne pappa heeft watervrees…

Groetjes,

Michèle


#10

Ik heb ze idd ook bij Kruidvat gekocht. Bij ons is babyzwemmen ook altijd door de weeks. Jammer inderdaad, want zo kunnen papa’s in het weekend nooit eens mee. Of ouders die beide werken kunnen helemaal niet babyzwemmen. Terwijl het juist zo leuk is, Tim vind het altijd erg leuk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#11

Ja idd als werkende mamma is het best lastig om tijden te vinden die wel kunnen.
Ik ben precies een keer geweest op donderdagochtend. Daarna lukte het niet omdat ik extra moest werken of omdat Ainoah aan het snotteren was! Over een poosje ga ik altijd op donderdag werken dus dan gaat het helemaal niet meer…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/P2mnp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - stellina op 03 Feb 2009 10:55:26


#12

ik had voor rico een zwemboxershortje gekregen maatje 68 volgens mij.
vanaf welke maat gaan die zwempampers?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#13

volgens mij die van het kruidvat vanaf 6 kg als ik het goed heb en die van huggies vanaf 7 kg…

[img]http://b1.lilypie.com/P2mnp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />


#14

Bij alle zwemluiers die ik heb gezien staat er S, M of L. Maar de kilo’s staan erbij vermeld, dus erg makkelijk om te zien welke je nodig hebt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#15

denk dat ik ook es ga zwemmen met rico hij is nu 6 kg en 200 gram dus ik ben benieuwd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#16

Hier ook een mama die gaat zwemmen. We zijn vanmorgen nog geweest! Hier in ons zwembad is een zwemluier voor de allerkleinsten niet verplicht. De juffrouw had in 15 jaar slecht 1x meegemaakt dat een kindje in het water had gepoept. Julia plast denk ik weleens een beetje…Ze heeft nu gewoon een badpakje aan in een maat voor 3-6 maanden (er staat geen maat in). Mijn zus kocht het in Frankrijk en daar zijn de babies iets kleiner. Maar Julia past het prima, het is zelfs eerder te groot dan te klein, zeker zonder zwemluier. Als ik de zwembroekjes bij de HEMA zie, vind ik die weer erg klein ogen. Als er dan nog een luier onder moet…Ik zou eerder een maatje groter kopen dan passend, want dan kunnen ze langer aan. Bij Julia steekt er soms een stukje billetje uit haar badpakje als ze omhoog moet vliegen uit het water, maar ach, ze geeft er niks om! Het pakje staat heeeeeeel snoezig! De meeste meisjes hebben een zwempakje, de jongens een broekje (sommige ook zo’n stoer shortje) en andere kindjes alleen een zwemluier. Ik heb de zwemluiers bij de ETOS gekocht, in maat S (vanaf 7 kilo). Binnenkort doe ik die ook aan bij Julia, ik was 'm vandaag vergeten en ze plaste door haar pakje heen op de handdoek.

Wij zwemmen dus op dinsdagochtend. Heerlijk. Julia vindt het ook leuk, al durft ze nog niet echt los te gaan in het water. Ze houdt mama veilig vast, maar ze durft wel met haar hoofdje onder water als de juf dat doet. Het is echt leuk!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#17

Ja gek genoeg in mijn CB weer wel heel meewerkend en stimulerend als het om dit soort dingen gaat dus even kijken en anders zij me collega dat er ook was op zaterdagmiddag om 4 uur, maar ik ga liever in de ochtend dan kun je daarna nog wat afspreken een keer.

Groetjes,

Michèle


#18

Klopt idd Rainbow over de zwewmbroekjes. Want die ik heb zijn dus van de Hema en die draagt hij dus een maat groter.

Je hoort het idd wel vaker dat een zwemluier niet verplicht is. Maar ik vind het wel zo hygienisch om een luier om te doen. Hij heeft er altijd een om, dus kleine moeite om dat in het zwembad ook te doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#19

Ja, ik vind een luier ook wel zo netjes. Je moet soms ook in het water bellen blazen en een vader zei: ‘Goh en iedereen plast hierin!’ Ik dacht toen: ‘Gets, inderdaad!’ Ik blaas nu liever geen belletjes meer! Hahahaha.

Groetjes Rainbow, trotse mama


#20

Ha ha ha oke dus zwemluiers en een badpak… staat genoteerd. Oh ja en een zwembad dat met de werkende moeder meedenkt…

Groetjes,

Michèle