Keizersnede en dan?


#1

hallo dames
ik ben in blijde verwachting van ons 3kindje {een meisje}
we hebben al 2 dochters en allebij via de natuurlijke weg geboren.

beide bevallingen hadden geen fijne afloop
ben bij de 1ste 28 uur bezig geweest met uiteindelijk snelle knip en vacuum
en bij de 2de ging het goed 7 uurtjes alleen bleek dat ik een totaalruptuur had
dus kon door naar de ok.

nu wordt het dus gelukkig een keizersnede en ja ik weet dat daar ook complicaties op kunnen treden.

zijn er dames die een keizersnede hebben gehad en mij daar over willen vertellen hoe zij dit ervaren hebben. hoelnag het hertsel is en hoelang je in zieknhuis ligt
en of je recht heb op extra kraamzorg???

vertel me wat je weet ik hoor het graag dames

groetjes en kus van sylvia


#2

Hoi celina,
Ik heb een jaar terug een spoedkeizersnee gehad mijn dochter lag in stuit. Ik werd drie dagen voor de bevaling opgenomen omdat ik gebroken vliezen had 72 uur later begonnen de weeen.Toen ik 8 centimeter ontsluiting had werd ik naar de ok gebracht. De stuitbevalling lukte niet.Mijn keizersnee was een minder succes en ik persoonlijk zou niet meet voor een keizersnee kiezen. Ik had een ruggeprik gehad binnen 10 minuten was Nina er. Ik had heel heel snel even mogen zien en toen ging ze snel met mijn vriend en de kinderarts mee. Ik werd dicht gemaakt.Ik had koorst tijdens de weeën en daarom kreeg zij meteen een antibioticakuur en ik later ook. Toen de ruggeprik op de recovery was uitgewerkt kreeg ik zoveel pijn dat ik niet in staat was om naar mijn dochter te gaan. Ik kreeg morfine. Uren later zag ik Nina voor het eerst goed en kon ik haar een vasthouden ook maar heel kort om dat ze op de intensifcare lag en moest zo snel mogelijk terug de couveuse in ze was 4 weken te vroeg en voor de complicaties tijdens de bevalling. Ik heb een week gescheiden van haar gelegen. Ik werd van andere krijsende baby’s wakker. Ik wilde ook naar mijn baby maar ik kon zeker een week niet lopen. Woensdags mocht ik naar huis maar mijn dochter moest nog twee dagen daar blijven. Twee dagen op en neer geweest naar het ziekenhuis met heel veel pijn. De dag dat mijn vriend haar in het ziekenhuis ging halen(ik had te veel pijn)controleerde mijn kraamzorg mijn koorst. Ik had flinke koorst. Moest meteen weer terug naar het ziekenhuis. Bleek ik een flinke ontsteking te hebben. Ik moest eigenlijk daar blijven maar ik wilde dat niet want mijn kind was thuis. Nadat de dokters overlegd hadden kreeg ik 3 verschillende antibiotica mee naar huis en pijn stillers. Tweede paasdag kon ik voor het eerst weer voorzichtig lopen. Ik heb de uitgebreide kraamzorg gekregen vanwege mijn complicaties. Normaal gesproken gaan de dagen af wat je in het ziekenhuis ligt van de dagen kraamzorg na de bevalling. Stel je hebt recht op 5 dagen kraamzorg. Je ligt na bevaling 1 dag in ziekenhuis dan heb je nog kraamzorg voor vier dagen. Mijn lidteken van mijn keizersnee is nog vuurrood en ik heb er nog steeds geen gevoel. Ik hoop echt van de tweede gewoon te kunnen bevallen wanneer ik weer zwanger zou zijn. De borstvoeding kwam in het ziekenhuis niet op gang maar de eerste dag thuis wel. Maar ja paar dagen later moest ik stoppen weer met de borstvoeding vanwege de medicijnen. Ik hoop niet dat ik je bang hebt gemaakt want er zijn veel moeders die het liefst een keizersnee willen en goede ervaringen ermee hebben. Ik hoop dat het voor jou ook de keizersnee goed zou gaan en dat je een gezond kindje krijgt. Normaal lig je een week in het ziekenhuis voor keizersnee ivm infectiegevaar. Je mag 6 weken niks doen van tillen en zo. Toen ik weer mocht gaan werken een paar weken later tilde ik een krat op op mijn werk en kreeg ik een pijnscheut. Ik naar de dokter bleek ik op de plek van de keizersnee een bloeduitstorting te hebben. Lag ik weer een week eruit en moest ik weer rust nemen van de dokter.Op mij hebben al deze ervaringen een flinke impact gehad. Als ik er nu nog aan denk merk ik dat ik het nog steeds niet verwerkt heb. Groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 05 Jul 2008 11:47:20

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 05 Jul 2008 11:53:51


#3

Chantal, dat is heel indrukwekkend wat jullie allemaal hebben meegemaakt!! Dat is niet niks!

Celina, ik zou je niet kunnen helpen. Anna is op een natuurlijke bevalling geboren. Aan beide wijzes zijn wel voor en nadelen. Succes met je zwangerschap en de bevalling!